kattjävel

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Ester kom precis in med en mus i munnen. jag ruskade på kattjäveln och hon tappade musen, och jag hann få tag i den innan henne. :kocko det var en huggtandad jättemus. satan va den bet. satan va jag skrek. och jag är så tacksam att ytterdörren råkade vara öppen.

när jag kastade ut musen så lossnade den inte. den hade bitit sig fast i mina jävla fingrar och vägrade släppa. nu har jag en arg katt inomhus, en arg mus utomhus och fyra blodiga hugghål i fingrarn.

:huvet

vad gör jag nu? kommer jag drabbas av mus- och klövsjukan?

:näsblod

Hm.......
Man uttalar sig vara djurvän, men när ens vän kommer hem med sin lycka och ska visa upp bytet stolt för sin ägare. Vad gör ägaren då??? Ruskar och skakar katten.

Skärpning. Man låter katten stolt visa upp vad den fångat och berömmer den, sen när katten lekt klart med sin fångst så är det bara att ta upp den döda musen och kasta bort.

Kolla upp med din vårdcentral eftersom möss kan bära på ganska så många sjukdommar. Troligtvis så är det ingen fara om du fått din stelkrampsspruta när du var liten.

Jag har stelkramps spruta i mig sen 2 år sen... Katten tog in en mus i somras som var alldeles livlös, men hade hjärtslag å andades. Så jag la den i en låda i en filt å la lite mat åt den... Efter några timmar va den pigg igen, hade ätit maten, och kissat å bajsat. Så jag tänkte att den mådde bra nu... Så jag fångade den med händerna för att släppa ut den. Men den lilla jäkeln fick ett stadigt grepp om tummen, och bet till som sjutton! Kände hur tänderna sjönk in i köttet och så kastade jag ut den... Med andra ord, ha på dig ordentliga skinnhandskar när du hanterar dessa små ligister!! =)

Men summan av kardemumman är att jag inte led några men, det läkte på direkten...

men om du inte har stelkramp vore det en god idé att ta den nu på direkten, åk till vårdcentralen...

Usch vad jag ogillar folk som bor i tättbebyggda områden som låter sina förbannade katter springa lösa (ta inte åt er om ni i tråden som har katter bor på landet).
De pissar i sandlådor, barnvagnar, ja i allt som går att pissa i.

Har man ett husdjur så har man det inomhus eller går ut med det i koppel! :mad:

sandstream skrev:
Usch vad jag ogillar folk som bor i tättbebyggda områden som låter sina förbannade katter springa lösa (ta inte åt er om ni i tråden som har katter bor på landet).

:fakta

Jag håller med Qwerty. En katt är stolt när den har fångat ett byte och vill gärna få beröm ifrån resten av flocken (läs: matte eller husse) därför får man klappa på katten och säga att den har varit duktig. Sen kan man väl släppa ut både katt och råtta så får katten äta upp den eller göra vad den nu vill.

sandstream skrev:

du har två hjärnceller och dom är osams.

Bikerbitch skrev:
Jag håller med Qwerty. En katt är stolt när den har fångat ett byte och vill gärna få beröm ifrån resten av flocken (läs: matte eller husse) därför får man klappa på katten och säga att den har varit duktig. Sen kan man väl släppa ut både katt och råtta så får katten äta upp den eller göra vad den nu vill.

hon fick faktiskt extra god mat när jag kastat ut musen. jag älskar henne, men inte när hon plågar möss. och nästa gång kanske jag kastar ut hela katten för att slippa bli biten. tills idag har faktiskt min taktik funkat bra och bettlöst.

jag slapp spruta förresten, men fingrarna är rejält omplåstrade.

anja skrev:
hon fick faktiskt extra god mat när jag kastat ut musen. jag älskar henne, men inte när hon plågar möss. och nästa gång kanske jag kastar ut hela katten för att slippa bli biten. tills idag har faktiskt min taktik funkat bra och bettlöst.

jag slapp spruta förresten, men fingrarna är rejält omplåstrade.

Synd att jag inte läste detta tidigare, Har ju en spruta med streptocillin.vet salva liggande. Dom sår som inte läker med en klick sådant på är inte värda att åka till läkaren med.

:)

sandstream skrev:

Håller fullständigt med dig! De som låter katterna springa lösa fattar inte detta. Inte heller att katterna gärna hälsar på hos folk som är allergiska...!!!

Våra grannar hade katter som jämt försökte ta vår kanin, som bodde i vår trädgård. När vi påtalade detta sa de: "Men vår katt är ju så snäll..." :kocko

MVH // Eva *som har två katter inomhus*

Last edited:
Bäst för människorna att katten är inne ja, men bäst för katten då, det existerar inte eller? :)

cRoC skrev:
Bäst för människorna att katten är inne ja, men bäst för katten då, det existerar inte eller? :)

Vill man ha katt utomhus, ska man inte bo i tättbebyggt område. Man får tänka lite längre än näsan räcker. Man kan inte skaffa katt och tänka att folk som är allergiska, har andra djur, får sandlådor nedbajsade eller dynor och annat nerpissat, att de får skylla sig själv!!!

Vi skaffade katt när vi flyttade till stort hus. Utomhus får de gärna vara: i löplina!!!

Katter mår inte alls dåligt av och vara inne men det är dock bäst och ha 2 så dom inte dör av tristess. Katten kan vara ute om man bor på vischan men bor man i lägenhet så får den vara inne, dels pga anledningarna som ovanstående nämnt, dels pga att många tydligen tycker det är hjärtans kul och plåga livet ur andras husdjur om dom springer lösa. :kocko

anja skrev:
du har två hjärnceller och dom är osams.
Du glömde smileyn eller menar du att jag är hjärndöd för att jag inte har samma åsikt som dig? Tönt!

exiteme skrev:
Vill man ha katt utomhus, ska man inte bo i tättbebyggt område. Man får tänka lite längre än näsan räcker. Man kan inte skaffa katt och tänka att folk som är allergiska, har andra djur, får sandlådor nedbajsade eller dynor och annat nerpissat, att de får skylla sig själv!!!
Vi skaffade katt när vi flyttade till stort hus. Utomhus får de gärna vara: i löplina!!!
Precis! :tummenupp

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...