Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blir det inte lite väl många amp fr bil till hoj? Finns det inte något som heter likriktare som får på fan om man matar för mycket kräm?
oj oj oj... det kan väl inte va nått bra. Med tanke på att ett bilbatteri ligger väl som vanligast runt 60 ampere? Och hoj batteriet ligger väll nånstans runt 10?
Dock vet jag inte vad som kan va galet om alla säkringar osv är hela. Går det att springa igång den då?
Blir det inte lite väl många amp fr bil till hoj? Finns det inte något som heter likriktare som får på fan om man matar för mycket kräm?
oj oj oj... det kan väl inte va nått bra. Med tanke på att ett bilbatteri ligger väl som vanligast runt 60 ampere? Och hoj batteriet ligger väll nånstans runt 10?
Dock vet jag inte vad som kan va galet om alla säkringar osv är hela. Går det att springa igång den då?
Spelar ingen roll om du har en miljard amperetimmar på batteriet. Motorcykeln drar den strömmen den vill ha, däremot om du kopplar 24 volts batteri till hojjen då blir det sprak.
oj oj oj... det kan väl inte va nått bra. Med tanke på att ett bilbatteri ligger väl som vanligast runt 60 ampere? Och hoj batteriet ligger väll nånstans runt 10?
Dock vet jag inte vad som kan va galet om alla säkringar osv är hela. Går det att springa igång den då?
12V/miljard amperetimmar, vill ha ett sånt biltema eller![]()
Vågar inte rulla ner den för backen får då får jag väl aldrig upp den igen. Men innan jag kopplade kablarna, minus till minus och plus på bilen först och sist till hojen (kanske fel?) så lös instrumentpanelen. Efteråt så var allt helt dött. Är det någon mening att försöka springa igång då?
Kolla extra noga så du verkligen kopplat rätt, + till + och - till -, lita inte på färgerna på kablarna utan läs på batteriet vad som står vid polerna, ska finnas ett + och ett - instansat både på mc-batteriet och bilens
...jag tror ni missar lite...ampere (timmar) handlar om förbrukning, hur stor kapacitet det har.
Det är absolut inga problem att köra starthjälp med bilen, det låter som att något kortats under proceduren om det har dödats något (kolla huvudsäkringen på hojen).
/J
Var nere o bytte säkringar nu och märkte att jag hade kopplat till fel poler förut (tog fel på + o - min klant). Men den är forfarande död efter o bytt ignition och main säkring. Kan jag ha förstört batteriet så totalt att det är helt strömlöst tro? Hade ju ström så lamporna tändes innan jag började mitt galna projekt![]()
Var nere o bytte säkringar nu och märkte att jag hade kopplat till fel poler förut (tog fel på + o - min klant). Men den är forfarande död efter o bytt ignition och main säkring. Kan jag ha förstört batteriet så totalt att det är helt strömlöst tro? Hade ju ström så lamporna tändes innan jag började mitt galna projekt![]()
är där vatten på batteriet?
Har du polvänt fel så kan det gå sönder mycket, normalt så tar säkringarna smällen och räddar likriktare och sånt, har du otur så grillar man elektroniken.
Troligtvis (om du har tur) så är det batteriet som kastat in handuken efter felkopplingen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |