Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Brått lönar sig inte... :D Träffas ni nånting fortfarande? Åker ni hoj eller är det bara pilsner och prestanda-ljug? Det vore kul med en åktur nånstans bara det slutar snöa och tempen kryper över nollan.

Jag åkte till Ulva Kvarn I tisdags, d va 25+ när jag startade och nästan snö I luften när jag kom fram :( .

Kör absolut, dock har det inte kommit igång i år än. Och har varit mest 1400 dom senaste två säs. Har kanske spårat felet med att Katanan stänger ner då den blir varm i spolarna. Ska testa och byta en mot en troligt frisk som jag har på hyllan så får vi se. Allt annat är ju ok och den pinnar på bra när den går:)

Du får låna spolar av mig om du vill.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jag åkte till Ulva Kvarn I tisdags, d va 25+ när jag startade och nästan snö I luften när jag kom fram :( .



Du får låna spolar av mig om du vill.

Ok, vad har du på hyllan? Mina grå är det bara en intakt (pga hårdhänt mek) primären sönderskruvad. Sitter gröna i nu som jag misstänker med hjälp av lite ytterligare rådfrågning mår dåligt av värme (skitkvalitet) Dom är kanske inte gjorda att vara i drift i så långa perioder som det blir på en gathoj...



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag monterade gröna på min Katana våren -89. Dom sitter där än.

Jag har en del olika spolar du kan testa med.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det är inte åren som sliter, det är milen ;)
Har du ett sett grå eller gröna som är hela så är jag tacksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Det är inte åren som sliter, det är milen ;)
Har du ett sett grå eller gröna som är hela så är jag tacksam.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Någon som har ett bra tips gällande soppakran (eller har en original eller annan liggande) som passar originaltanken, GSX 1100 -84?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Kör Pingel Två-pip och den har funkat såhärlångt... Vart över en sväng till US för renovering efter kraschen -06 för en ringa peng dessutom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Originalkranen beter sig! Vacuum-öppningen verkar inte funka när den stått nåt dygn. Då måste jag starta på PRI-läget, sen kan jag slå om den. Den håller inte tätt på vare sig normal eller reserv när jag tar av slangarna. Den tycks läcka till och från, blöt och droppar ibland, torr ibland. Intermittent, dum jävel!:mad:
Jag vill gärna ha funktionerna med reserv (har ingen soppamätare) och vacuumstyrning eftersom jag inte har nån lust att soppa-marinera fuggarna när jag ställer den.

- - - Updated - - -
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Originalkranen beter sig! Vacuum-öppningen verkar inte funka när den stått nåt dygn. Då måste jag starta på PRI-läget, sen kan jag slå om den. Den håller inte tätt på vare sig normal eller reserv när jag tar av slangarna. Den tycks läcka till och från, blöt och droppar ibland, torr ibland. Intermittent, dum jävel!:mad:
Jag vill gärna ha funktionerna med reserv (har ingen soppamätare) och vacuumstyrning eftersom jag inte har nån lust att soppa-marinera fuggarna när jag ställer den.

- - - Updated - - -

Originalkranen beter sig! Vacuum-öppningen verkar inte funka när den stått nåt dygn. Då måste jag starta på PRI-läget, sen kan jag slå om den. Den håller inte tätt på vare sig normal eller reserv när jag tar av slangarna. Den tycks läcka till och från, blöt och droppar ibland, torr ibland. Intermittent, dum jävel!:mad:
Jag vill gärna ha funktionerna med reserv (har ingen soppamätare) och vacuumstyrning eftersom jag inte har nån lust att soppa-marinera fuggarna när jag ställer den.

Allt utom styrningen. Funkat bra för mig hittills. Öppnar och fyller fuggarna då och då under "parkeringsperioden".


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Allt utom styrningen. Funkat bra för mig hittills. Öppnar och fyller fuggarna då och då under "parkeringsperioden".


Var köper jag en Pingelkran? passar den rakt på tanken? Är det samma slangdimension som original? Vad kostar den?
Hur menar du? Fyller den fuggarna själv då och då eller gör du det själv?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Allt utom styrningen. Funkat bra för mig hittills. Öppnar och fyller fuggarna då och då under "parkeringsperioden".


Var köper jag en Pingelkran? passar den rakt på tanken? Är det samma slangdimension som original? Vad kostar den?
Hur menar du? Fyller den fuggarna själv då och då eller gör du det själv?

1 E-bay eller känd firma o V-ås
2 Nej, större diameter
3 Samma som ovan
4 Vet ej, men det lönade för mig med en represa för kranen tOr USA.
5 Ja, som man även bör göra med Pri-läget på original

Finns ju rep-satser till originalkranen som kanske är billigare och mindre omständigt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Originalkranen beter sig! Vacuum-öppningen verkar inte funka när den stått nåt dygn. Då måste jag starta på PRI-läget, sen kan jag slå om den. Den håller inte tätt på vare sig normal eller reserv när jag tar av slangarna. Den tycks läcka till och från, blöt och droppar ibland, torr ibland. Intermittent, dum jävel!:mad:
Jag vill gärna ha funktionerna med reserv (har ingen soppamätare) och vacuumstyrning eftersom jag inte har nån lust att soppa-marinera fuggarna när jag ställer den.

- - - Updated - - -

Membranet I kranen är nog skadat. Jag tror att du klarar dig med en rep sats till kranen.
Jag har några beg som ligger men dom har kanske torkat dom också.

Ring och kola med MC-SHOPEN I Karlstad 054-531139 han har säkert på hyllan.
En ny kran kanske inte är så dyr heller.

Jag kollade lite snabbt på E-bay UK, en rep sats verkar kosta 15-20 pund + frakt.

En pingel med fäste, reserv och en anslutning £120, med två anslutningar £140
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har beställt en repsats från MC-SHOPEN. kostar 155:- + avgifter.

Samtidigt lärde jag mig att Suzuki inte säljer några repsatser. Det finns bara pirat.

Mc-Shopen tar 7-800 för en pirat kran av bra kvalitutta.
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kör absolut, dock har det inte kommit igång i år än. Och har varit mest 1400 dom senaste två säs. Har kanske spårat felet med att Katanan stänger ner då den blir varm i spolarna. Ska testa och byta en mot en troligt frisk som jag har på hyllan så får vi se. Allt annat är ju ok och den pinnar på bra när den går:)
0a23c2dcd876c67a879fedbab59656fe.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Den där bilden göör mig mållös. Vackert... :)
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top