Katana och GSX 1100-tråden

Funderar på att sälja bort motorn från GSX1100EF projektet. Antingen komplett eller i delar.

Original EF topp portad till vass gatu spec / halv-race av Roger Upperton med oversize ventiler på insug (29,5mm). Heli-coil i samtliga kamöverfall för ventilkåpsskruvarna.

High-flow oljepumpsdrev.
APE bakplatta svetsat på kopplingskorg med styvare fjädrar, lamellpaket också från APE vill jag minnas.
APE ventilfjädrar (hårdare).
APE toppsmörjningskitt (blockerat oljekanaler i blocket).
WebCam .348" lyfts kammar, 242°/242° duration vid .050" lyft.
Originalcylinder borrad till 1230cc och planad. Komp på lite drygt 11:1.
Cometic toppackning.
Original vevaxel.

I övrigt är motorn orörd. Levererade vid bänkning hos Erik Marklund på MC Xpress drygt 135 hästar på hjulet med Keihin FCR39 förgasare och då gick den snålt på toppen samt att jag hade långsving på hojen så att få ut dryga 140 hästar ska inte vara några som helst problem.

Kördes in i garaget för några år sedan och har stått stilla där sedan dess.

Pris: Kom med ett vettigt bud.

Har även ett Dyna2000 tändsystem med tillhörande tändspolar som sitter på samma hoj.


Skriv här eller skicka ett PM om nån är intresserad eller vet av någon intresserad. Säljer den helst komplett för att slippa riva isär den allt för mycket.
 
Last edited:
DSCN7399.JPG

Vad säger ni "kamexperter" , går dessa kammar att använda .Så här ser det ut på några ställen.
 
Ser ut att ha gått lite varmt. Så länge du har bra smörjning så klarar det sig nog men ytan har helt klart fått lite stryk.
 
Jag rekommenderar Nisse Hedlund. Ja om han fortfarande är igång......
Han slipade en omgång "G4" kammar och dom är fortfarande som nya. Han hade redan färdig slipmall för G4:or så det blev inte så dyrt. Fast dom vill ju ha lite cc för att komma i sin fulla rätt.....
 
Jag söker Sidokåpor till Gsx1100 e 1982 och 1983, har sett någon som säljer eftermarknads Kåpor.
Hittar inte sidan igen, , någonsom vet?
 
Behöver byta då dom som sitter på troligt är kass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Sådärja. Efter tolv långa år är Zero-Fightern på gatan igen. Inkörd efter ca 50 mil i helgen, så nu är varvstopp och shiftlight uppvridna. Zero-Fighter 2016 Edition.jpg
 
Brått lönar sig inte... :D Träffas ni nånting fortfarande? Åker ni hoj eller är det bara pilsner och prestanda-ljug? Det vore kul med en åktur nånstans bara det slutar snöa och tempen kryper över nollan.
 
Kör absolut, dock har det inte kommit igång i år än. Och har varit mest 1400 dom senaste två säs. Har kanske spårat felet med att Katanan stänger ner då den blir varm i spolarna. Ska testa och byta en mot en troligt frisk som jag har på hyllan så får vi se. Allt annat är ju ok och den pinnar på bra när den går:)
0a23c2dcd876c67a879fedbab59656fe.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Brått lönar sig inte... :D Träffas ni nånting fortfarande? Åker ni hoj eller är det bara pilsner och prestanda-ljug? Det vore kul med en åktur nånstans bara det slutar snöa och tempen kryper över nollan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top