Katana och GSX 1100-tråden

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Jo 82 0 83-83 är ju lika men dom 80-81 jag har är inte lika vid den lilla kåpan högst upp.
Den ena har bredare kåpa vilket jag vet är 1100 80-81 men den andra har samma kåpa som 82-83.
Kan det vara en ventilkåpa från 750E 80-81 ?? för på 750 82 motorn jag har är lika som 1100 82-83
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
... -Motorn är en -84 1135'a och jag har en Setrab-kylare. Jag behöver längre slangar och alltså anslutning mot motorn i ena änden och mot kylet i andra. Vem gör sådana i 08-county? ...
Just vem i 08 vet jag inte men vem som helst som pressar hydraulslangar ska klara det där. Om det nu är pressade slangar du vill ha?
Du klarar dig med väldigt enkel slang eftersom det är så låga tryck det handlar om. Hydraulslang av enklaste slag (2-ståls) klarar flera hundra bar i godkänt arbetstryck (400 bar för en 1/4" om jag minns rätt) och trycket i våra motorer är på sin höjd några ynka bar.
Det kan vara så att dom inte har rätt anslutningar (om det är gängade anslutningar) men då kan dom i stort sett alltid ta dina gamla ändar (kallas stolpar) och pressa om dom med ny slang.
Dom som antagligen kan och finns i närområdet är ex vis Lantmännen Maskin, Hydroscand eller nåt lokalt företag inom industriförnödenheter.
 

ZERO-Fighter

Hotrodder...
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Suzuki 1327 CR
Thanx Robban och Biker. Nu är det nära... Jag var ute och värmde upp på en (skäms lite) Retta i helgen. 40 hårda mil som avslutades med laddningshaveri. Längtar efter en tillförlitlig GSX aka R-dödaren!
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Är det någon som vet något om Gsx1100 e 1982,som skall vara byggda av Schneiders Mc.
Med Tanken och Sidokåpor lackerade i rött och svart.
Fälgar lackerade i guldfärg,Öhlindämpare och 4-1 Avgassystem.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TjÄna!
Jag har en fräsch RS40 brygga med trattar på min 1216, misstänker att de är en aning för stora för den motorn. Tänkte kolla om någon har en fin RS36 brygga och är villig att göra ett byte rakt av?

Sen har jag även en CV40 brygga till salu (BST40SS) som är modifierad med FP stage 3 nålar munstycken och fjädrar, samt ett extra hål i varje slide för bättre respons. Har även passande K&N dubbel-poddar till denna.

Skicka ett PM vid intresse :)
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Lite offtopic men med tanke på hur många kluriga personer det är som hänger här så kastar jag ut frågan här också. Jag håller på att montera in motor i en 86á GsxR 1100 men. Jag saknar motorplattorna. Ni vet dom som sitter mellan ram och motor. Finns det någon som har sådana liggande. Kan i ofs tillverka men det är lättare om jag slipper. Mvh Matte
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Hallo!
Holder på med ombygging av min Katana, er det noen som her gaffel/hjul/bromsar komplett til en R750 91-93 liggende i skåpet? Må være sendbart som Bussgods til en by i Norra Sverige. Delene må være i god stand. Har sprillranes ny tank og alle lakkdeler, skal ha tilnærmet originalt utseende (for dom som inte begriper:tummenupp, men med litt mer moderne hjul og bromsar. Send gjerne e-mail på snkris@online.no
 

Heliantus

Guest
Hallå

SXZ börjar komma i ordning på olika sätt.
Söker nu en person med bra motoröra för dom här motorerna och som vet hur dom fungerar så att saker inte blir klantmekade.
Vill inte ha gratis hjälp, har inga kompisar, ersättning eller byte av gentjänst efter behov.
Eller peka på en MC mekaniker som är så gammal så han kan dessa motorer.

Jag finns på 0734133260.

Brum
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
ngn som behöver en portad EFE topp ?

Helt ny portad av Roger Upperton i England , 31/27 ventiler. Allt är nytt. Den är inte ens ihop monterad.
Pm:a...vid intresse. / Henrik
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
TjÄna!
Jag har en fräsch RS40 brygga med trattar på min 1216, misstänker att de är en aning för stora för den motorn. Tänkte kolla om någon har en fin RS36 brygga och är villig att göra ett byte rakt av?

Har RS38 som kan bli klena till min 1428...
Kan det vara något?

- - - Updated - - -

ngn som behöver en portad EFE topp ?

Helt ny portad av Roger Upperton i England , 31/27 ventiler. Allt är nytt. Den är inte ens ihop monterad.
Pm:a...vid intresse. / Henrik


EFE?
Nyare motorn alltså?
 

sportsterxlh

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Bergkvara
Hoj
suzuki gsx 1100se-83
har en gsx 1100 -83 fick med 40mm mikunibrygga löst med hojen antar det blir för stort ?
har nån en brygga mer lämpad och så det passar insugsgummi ,kanske ett byte med mina 40mm .
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
har en gsx 1100 -83 fick med 40mm mikunibrygga löst med hojen antar det blir för stort ?
har nån en brygga mer lämpad och så det passar insugsgummi ,kanske ett byte med mina 40mm .

Jag har en originalbrygga till gsx1100 -82 om det är en sån som du behöver :hej
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Har nu tittat på min motor som dog förra året o ser att när jag kör på startmotorn rör sig bara kolvarna medans kam/kedja står still.
Några förslag på vad som kan ha hänt?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kamkedjan av, troligen åtminstone några krökta ventiler.
Lyft kammarna så ser du på skaften var något hänt...
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
japp , drog tag i kedjan o den var av.
Måste man plocka ner hela motorn för byte?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hej!

Behöver lite råd angående en eventuell renovering av en gsxr 1100 97:a
Har blivet erbjuden en omkullkörd 1100:a för 10 papp, som stått några år i ett garage och samlat damm.

Det som behöver fixas är ny toppkåpa, rep/ny högerkåpa, höger styrpinne, höger fotpinne med fäste samt eventuellt ny högerpipa ( den är skavd men inte demolerad), samt ny baklykta.

Jag är rätt händig på att skruva, och lackarbetet gör jag själv.
Men vad kan man få ut för den när den är reparerad?
Däck, kedja och belägg är i bra skick, och kommer att göra en ordentlig service på den med oljebyte, ventiljustering, förgasarsynk osv.
5500 mil har det gått, har inte riktigt koll på vad som anses långt för den här modellen.

Mvh Martin
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top