Katana och GSX 1100-tråden

Köpte en 1168cc idag o undrar lite om kammarna.
står CM G1 o CM G2 på dom.
vad är det för kammar ? Något liknade exportkammar eller mer likt modified ?
 
Cam Motion G2 har 0,33" lyft, 240 duration och beskrivs som drop in med originalbitar.
Utifrån det skulle jag tro att den liknar exportkammen.

Deras G3 och G4 kammar har lite längre duration för högre komp och lite mer hej å hå för måttligt trimmade rovor.

G7/G9 är en klassisk kombination för preppade maskiner.

Sedan har de ett gäng kammar till för dragrace och andra specifika användningar :jisses
 
Då var premiärtur och besikting (ua) avklarade. Blev ett riktigt hallå i besiktningshallen. Två besiktningsgubbar och en kund blev toknostalgiska. :yoparty

Fan vad kul det var att gasa - innan det iskalla vårregnet kom.
 
Ingen som kan svara på om det går att regbesiktiga hojen med stressfläkt och få det inskrivet i pappren??

Det går fin fint, sfro som ombyggt fordon. Du behöver 3 stora förändringar. Tex bromsar hjulbas gaffel.
Jag fick en busa godkänd med 199kw.
Turbo räknas inte som en "stor" förändring
 
Inget givet värde, alla gasarna ska visa lika.
 
... Turbo räknas inte som en "stor" förändring
Det betyder bara att dom som stiftat reglerna inte har testat vad som händer med en knarr när laddtrycket börjar stiga uppåt kilot. :D
Tack för svar! :tummenupp
Gaffel, hejdare och hjulbas är ju redan klart eller på gång. :-)

Orsaken till mitt sena svar är att jag ställde frågan och sen uppdaterade sidan i stort sett dagligen och inget hände. Inget nytt svar eller nånting. "Konstigt" tänkte jag, "har tråden dött?".
Idag som först insåg jag att mitt förra inlägg låg sist på förra sidan och att diskussionen hade fortgått. :dummer

En helt annan fråga:
Finns det nån V-Max-tråd?
Har sökt men får inga träffar, vad jag än söker på. Får inte ens träff på "GSX". Nåt måste vara fel på forumet.
Riskerar man bannlysning från den här tråden om man ställer den här frågan? :D:D:D
 
Söker ett Vance&Hines megafon i bra skick till min GSX1100-82, så om du har ett att sälja, skicka gärna ett pm:tummenupp!" Behöver egentligen bara krökarna, om det nu skulle vara någon som slarvat bort ljuddämparen:hihi.

Annars så går den riktigt bra efter mina modifieringar. Modifiedkammarna fungerar riktigt bra och det blev ingen svacka som jag var orolig över. Den går silkesrent från tomgång och drar fint genom hela registret. Effektökningen efter 5500varv gjorde det lätt värt pengarna. Nu fattas bara ett par RS36'or, som jag inte skulle skaffa, men kanske måste det ändå:brinnerup..

Hejåhå
 
Hej alla! Tro't eller ej men jag håller på och skakar liv i gamla R-dödaren efter 10 år i ladans dunkla hörn. Eftersom även jag verkar ha sovit behöver jag lite uppdateringar.
-Motorn är en -84 1135'a och jag har en Setrab-kylare. Jag behöver längre slangar och alltså anslutning mot motorn i ena änden och mot kylet i andra. Vem gör sådana i 08-county?
-Däck! På sitter Michelin Macadam 120/70 ZR17 fram och 190/50 R17 bak.
Vad rekommenderar ni idag?
Var ska jag handla?
Vem monterar?

Hälsningar/ Rostiga Roffe
 
Nu blommar det.
Först Robban och nu Zero också, är det någon jämrans form av zombie awakening i den här tråden ??

:D
 
Joru Biker, jag hade till och med glömt mitt lösen och fick begära ett nytt... men se nu till att svara på mina frågor! Jag är ivrig!!:Bugar
 
Jaha, isåfall nyttjar jag:
NBM
Pirelli Diablo
Mcdackonline
Vem som helst med krängarmaskin :)
 
Jag köpte Pirelli Corsa till min Bakker från däckonline och krängde och ballanserade själv tillsammans med chrille_08.
Du är välkommen att nyttja utrustningen, chrille_08 oxå om du så önskar ;)
 
Jag köpte Pirelli Corsa till min Bakker från däckonline och krängde och ballanserade själv tillsammans med chrille_08.
Du är välkommen att nyttja utrustningen, chrille_08 oxå om du så önskar ;)

Ja det går bra. Det är ju inte så man sliter ihjäl sig för hans skull...:crash
Det går typ 10 år mellan gångerna.
 
Härligt, boys! Jag beställer däck och återkommer asap. Var står hjulmaskinerna?
(Anar jag viss indignation i 08'ans ton...?) ;-)
 
är det någon skillnad på ventilkåporna mellan 1981 o 1982 förutom den lilla kåpans storlek högst upp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top