Katana och GSX 1100-tråden

Tjena!

Katanan är i mina ögon den snyggaste hoj som någon sin byggts.

Har läst denna tråd efter att jag hittade den när jag gogglade Katana på nätet.

Otroligt vad kunskap, snabba svar denna tråd innehåller.

1989 stod jag på motospeed och tittade på en Katana med Nr 003. Kostade 18000 kr lite mycket för en 19 åring, med ett nytt jobb och värnplikt på gång. Fan att jag inte köpte den det har jag ångrat sedan dess.


Så nu undrar jag är det någon son har en över och vill bli av med den, två kattor som var till salu på blocket alldeles nyss missade jag tyvärr.

Trasig i delar eller ja nästan allt som kan erbjudas är av intresse.

Om inte. delar som inte kommer till användning kan ju byggas en Bastard av.

PM om vad som kan släppas i väg till en Katana älskare.

/Pierre
 
Ytterligare en räser med rätt stuk, men VARFÖR sågar alla bort det för Katanan unika fästena för fotpinnarna? utan dom så blir det ju en vanlig EF :), visst bakramen skiljer lite också och fästena till karossen men det syns inte lika väl. Mao ytterligare en kasserad Katanaram (om det nu var det från början).

/U
 
Ytterligare en räser med rätt stuk, men VARFÖR sågar alla bort det för Katanan unika fästena för fotpinnarna? utan dom så blir det ju en vanlig EF :), visst bakramen skiljer lite också och fästena till karossen men det syns inte lika väl. Mao ytterligare en kasserad Katanaram (om det nu var det från början).

/U

Jag undrar samma sak.
Det är samma sak på nätet och i tidningar när en Katana är ombyggd med en fetare sving, fotpinnsramen är bortkapad. Britterna brukar kapa bort fotpinnsramen och bulta dit EF fotpinnsbryggan i stället :va
Hojjen i bakgrunden saknar också fotpinnsramen. Tråkigt om det är äkta katanor. Är det GSX:er så förstår jag att man förädlar utseendet lite :D

Är det sk kameleontlack ? Det ser rätt ballt ut :tummenupp
 
Last edited:
Någon som vet vilken drevning man ska ha för att få orginal drevningen på katanan när man har bytat till 750 utväxling.
 
7 tänder mindre på bakdrevet har jag läst någonstans, kan vara ett startvärde i alla fall... ;)
 
Jepp det är en bastard och det är kameleontlack har för mig det va 98 den lackades tror han va en av dom första med den lacken. Han har en äkta katana oxå en 83a som inte rullat många mil :banana
 
Verkar inte vara lätt att få tag på nåt svänghjul :( Inga svar här och slut på skrotarna. Avdragare beställd i alla fall
 
Det är det förstan man gör, ett beggat för 1000 från usa och nya från tyskland för 2600 plus frakt och språkförbistring vid ev. problem.

Inte ens google ger några direkta resultat.
 
Last edited:
Misstänker att det sitter strypta kamaxlar på min 82as 1100:(. Vilka kammar ska man nu satsa på om man bara ska köra på gatan och vill behålla driftsäkerhet samt livslängd, men ändå få ut mer effekt? Var i kontakt med motospeed och personen som jag pratade med där rekommenderade "modified" kammar. Jag vill ju inte tappa bottenregistret utan jag vill ha hela kakan:) kvar.
 
Misstänker att det sitter strypta kamaxlar på min 82as 1100:(. Vilka kammar ska man nu satsa på om man bara ska köra på gatan och vill behålla driftsäkerhet samt livslängd, men ändå få ut mer effekt? Var i kontakt med motospeed och personen som jag pratade med där rekommenderade "modified" kammar. Jag vill ju inte tappa bottenregistret utan jag vill ha hela kakan:) kvar.

Stämmer bra att modified kammar är melodin för det du söker och du förlorar inte bottenvridet. :tummenupp
 
Men hur är det med kvaliteten samt livslängden kontra original? Jag tycker mig minnas att det kunde variera mycket på kvaliteten på just tillbehörskammar till Suzuki:va? Det sitter "high flow" oljepumpdrev monterade, men måste man kanske montera på ett sådant toppsmörjkitt för att behålla livslängd?
Stämmer bra att modified kammar är melodin för det du söker och du förlorar inte bottenvridet. :tummenupp
 
För bästa livslängd installerar du nya lyftare tillsammans med de nya kammarna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top