Katana och GSX 1100-tråden

Tack för svaren
Får se hur det blir med drevningen, lutar åt att det blir 16/42 får testa hur det känns, alternativt får blir det 17/50.
Hur mycket kommer det att skilja på hastighetsmätaren när man har bytt från 19” till 17” fram? Har ju bytt till lite modernare hjul på den :)
 
Tack för svaren
Får se hur det blir med drevningen, lutar åt att det blir 16/42 får testa hur det känns, alternativt får blir det 17/50.
Hur mycket kommer det att skilja på hastighetsmätaren när man har bytt från 19” till 17” fram? Har ju bytt till lite modernare hjul på den :)

Prova den här http://www.gearingcommander.com/

/U
 
Tänkte köra i Q8 SBK 10/50 i original -81an!
Några protester?

Tömde ur den gamla oljan och upptäckte att den var nog nybytt sedan ett par år i stillestånd!
Jaja nu varmkörd och urtömd!
 
Är det några katanor som ska till Tierp i helgen? Jag kommer att vara där med 2st....Kanske vi kan göra en större gruppbild? :)
 
Nu flyger grisarna uppåner, första turen är faktiskt avklarad !!

Efter många motgångar och akut tidsbrist blev det till slut uppstart.
Svettigt var det, inte bara pga vädret, men det var bara att bita ihop.

Nu står hon i garaget och svalnar, imorrn blir det läckagekontroll...

IMG_0272.jpg
 
Laddproblem på -81an.
Den laddar 2-4 volt vxström upp till 2000 rpm ungefär sen dör det.
Så jag anar att generatorn är paj.
Någon som har nått sånt liggande?
Även laddreg av intresse.

Har både ny stator och laddreg på g från USA för typ tusen spänn.
Men det tar ju en stund.
 
Förutsätter att batteriet är ok.
Koppla loss generatorn från regulatorn och mät på alla sätt mellan tåtarna från generatorn.
Börja med att ohma, är det ok testar du om du får 70-80V AC vid 5000rpm över de tre tåtarna.
FAIL = ny generator
OK = skaffa annan regulator
Billigaste alternativet är valfri 80-talsenhet som inte kommer från Suxuki.
 
Förutsätter att batteriet är ok.
Koppla loss generatorn från regulatorn och mät på alla sätt mellan tåtarna från generatorn.
Börja med att ohma, är det ok testar du om du får 70-80V AC vid 5000rpm över de tre tåtarna.
FAIL = ny generator
OK = skaffa annan regulator
Billigaste alternativet är valfri 80-talsenhet som inte kommer från Suxuki.

Det var ju det jag gjorde.
Fick ur några volt på tomgång sen över 2000 så slocknade det helt!
 
Aha, trodde du mätt över batteriet, jag klarar inte ens att läsa innantill i den här värmen... :död
Då är åtminstone generatorn paj, är det stora eller lilla varianten ?
 
Var ner och kollade, jag har ett knippe av bägge varianterna liggande...
 
jomen...
Hamburgare
Väsby
Mest hela tiden

:hihi
 
Så då var man hemma igen efter Tierp och Sthlm...
Den här råkades följa med hem..... :va

20140730_173401.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top