Katana och GSX 1100-tråden

Hej är det någon som vet om man måste plugga oljekanalen i locket på oljefiltret när man sätter på oljekylare?
Har sett att 84ans lock har en liten oljekanal och 82an är helt öppen. Undrar om man ska plugga den helt?
Eller bara ta ett lock från en 84.
Tack på förhand.
 
lyse.jpg

Någon som vet om detta är ett baklyse till en Katana . Håller på att röja lite i garaget då detta dök upp.
 
Nu innehöll ju inte mitt köp av "1340" motorn inga 1340 cc otan ett helt standard borr!

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?

Vill komma igång med detta så behöver lite tips om vad göra utan att tabba mig totalt.
Och med tanke på att jag har RS38or krävs ju lite kubik för stt få fart i flåset.
Sen vill jag så klart ha bra knuff i den när man ändå är på gång.
 
Ventilernas rörelsemån är klart utanför manualens service limit...

Apprepå 1428cc så är min erfarenhet är att över 1327cc börjar det hända mer saker i motorn och man måste tillämpa ökad vaksamhet på vad som är på gång därinne.
Jag kör ju f.n. 1500cc på gatan, det är mest en fråga om lagom kompression för tillförlitligheten och val av oljekylare för att slippa glo på tempen hela tiden.
 
1428 cc - o värme

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?


Kör med 1428 och bigblock och stor oljekylare. Enda gången jag fått problem med att oljetempen stuckit iväg är i stillastående köer. / H
 
Varför inte montera en fläkt från början den kommer väl till pass i sommar när ni kommer puttrande i stan å spanar på överhettade brudar i kortkort..

Har ett set 1428 kolvar och hittat ett nytt oborrat MTC block för vettiga pengar.
Man pratar värmeproblem med denna setup.
Men kan någon ge mig en vink om hur stora problem det är?
Kommer köra med oljekyl och körningen kommer bli sparsam med Sveavägs träffar och rödljus gasande.

KAN man åka med detta eller kommer det gå åt skogen direckt?


Kör med 1428 och bigblock och stor oljekylare. Enda gången jag fått problem med att oljetempen stuckit iväg är i stillastående köer. / H
 
Nån som har en gsxr 1100 komplett mätarpanel och sälja.
 
Jag har ett par olika GSXR instrumenteringar men har inte koll på årsmodellerna.
Hur ser den ut?
Vi kan ta det via PM eftersom detta kanske inte är helt ämnesrelaterat ;-)
 
bild f.jpg
Har just införskaffat en ny gathoj till nästa sommar. Ska få Grottis-trimmad motor av klasssiskt snitt, 33:or, bromsutrustning från Lockheed, 18" fram och bak samt lite fixad fjädring. Sliten originallack får hänga med ett tag till. Eftersom jag även tänkt få ut min GS 1000 racehoj för att dubblera med på bana nästa år börjar garagetiden bli uppbokad för vintern. Vad gör man då när det visar sig att resterna i garaget räcker till ännu en hoj?
DSC_0050 version 1.jpg
 
Lite bilder från vinterns uppdateringar (så långt)

1) sänkt fram. Kortad gaffel och 16" framhjul. Underbenen skall kortas så det blir lite fjädringsväg också. På bilden ligger underbenen an mot gaffelkronan.
P1030610_edit.jpg

2) ett ventilsäte hade gett sig, eftersom toppen ändå var av fick man passa på att fila lite:) På bilden endast filad, lite smärjeljobb kvar.
P1030656_edit.jpg

3)Yttre stödlager så motorn håller sig på plats utan att vrida sig.
P1030671_edit.jpg

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top