Katana och GSX 1100-tråden

Ja jag vet. Min tanke angående den var bara att jag TROR att risken att någon byter den är mycket mindre än att man tar en drivare till fälgen, som ser likadan ut, som har fel utväxling.
Men vad vet jag:3freak

Skulle ju vara intressant att se vad en annan mätare visar.
Om jag inte är ute och cyklar så sitter det en fjäder som håller tillbaka nålen när trissan i huset snurrar.
Har fjädern gett vika så kan ju mätaren visa för mycket.

För den borde ju enligt vad jag förstår visa mindre!
 
Är inte hundra men tror inte drivningen är lika på 16" och 19" , olika sätt att fästa vajern.Så där borde du då se skillnad om någon bytt
 
Har nu klurat lite på fälgarna.
Bak bredda på klassiskt vis för typ 160 brett däck.
Fram blir det till att ta navet och den delen på ekern som petar ut därifrån, sen ta en bakfälg och kapa ur navet.
Då bör det gå att få ihop en 17 tums fälg för ett modernt 120 däck.
Har ett experiment set på väg från Hoj-Biten.

Återstår att se om det går att utföra IRL!
 
Bakfälgen är inget problem.
Fram tror jag spontant att det blir lite knivigare. Jag tror inte att vinklarna på ekrarna är lika på fram och bakfälgarna och att det därmed blir väldigt svårt att passa ihop som du tänkt.
Hoppas att jag har fel och att du får till det :tummenupp
 
Bakfälgen är inget problem.
Fram tror jag spontant att det blir lite knivigare. Jag tror inte att vinklarna på ekrarna är lika på fram och bakfälgarna och att det därmed blir väldigt svårt att passa ihop som du tänkt.
Hoppas att jag har fel och att du får till det :tummenupp

Har bara tittat på bilder och jämfört så det är ingen vetenskaplig kalkyl.
Men det "ser ut" att kunna funka!
Därav har jag skaffat fälgar att testa mig fram på.

Hoppas ha fälgarna hemma om nån vecka när polarn tar med dem från Hoj-Biten.
 
Hej finns det någon som vet var man kan få tag på en ny kabelhärva till en katana.
 
bakfälg breddad till 4 tum
har även gaffel kronor skärm bromsok
skivor däck och förstärkt sving

Med vänlig hälsning, h
 
Det var väl särför du skaffade 1400:an.... :rolleyes:
 
En annan gång I ett annat garage... Synd att plocka ihop en hoj av två VÄL fungerande. Annars så vet jag någon här I tråden som har det upplagt för dylikt bygge.

Intressant! Då kanske det kommer ut 2st hybrider till sommarn! :)
 
Det är nog mer troligt att han skaffar ytterligare två hybridprojekt att inte hinna med :D "duckar"
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top