Katana och GSX 1100-tråden

Intressant tråd! Jag skaffade mig precis en gsx1100-82 motor som jag tänkte montera i min harris magnum ram.
Jag har märkt direkt hur mycket större intresset för gamla suzukis är jämfört med tidsenliga hondor.
Det känns som en fördel när det gäller kunskap hos verkstäder, tillgång på delar och det tyder på att det är en bättre motor.
Har sett att några av er har koll på classic racing.
Är det någon som vet om den här motorn är tillåten i Forgotten era-79? Eller skiljer den sig från gsx1100 motorn från 1979?
Om den inte är godkänd har den äldre motorn samma infästning? Om motorn inte går igenom reglerna kan jag ju åtminstånde använda den som mall för inpassning i ramen och för tillverkning av motorfästen.
Mvh
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    232.3 KB · Visningar: 198
Nu är det lack på grejorna också, blå och vit pärlemor samt svart på framskärm och komfortsadel. Det framgår inte riktigt på bild men det är grymt fin kvalitet på lacken.

/Ingvar

View attachment 380209

När jag blir stor ska jag också bli en Katana..... :)
Fler bilder: http://mattebusa.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=12&start=60

Helt rätt färgval, snyggt. Behöver lackhjälp själv till en liten detalj som behöver färgsättas i rätt kulör på gammelhojen. Tips?

/U
 
grymt, men hur gör ni när ni lyfter ut/in motorn.. väger ju bly. min bandit 600 e la lite lättare men fyyyyy jag gör aldrig om det.
 
grymt, men hur gör ni när ni lyfter ut/in motorn.. väger ju bly. min bandit 600 e la lite lättare men fyyyyy jag gör aldrig om det.

Är två eller lägger motorn på sidan och trär över ramen. Finns säkert andra trix också, en GSX1100 väger ca80kg i gatmod.
 
gjorde så men gjorde det själv, å det va förbannat bökigt å tungt att få till så att alla fästen hamna i rätt läge. Ruggigt jobbigt så man blir smått impad när man ser sådana as coola retrobyggen.
 
Nu är det lack på grejorna också, blå och vit pärlemor samt svart på framskärm och komfortsadel. Det framgår inte riktigt på bild men det är grymt fin kvalitet på lacken.

Riktigt snajdigt !
Vem lade lacken ?
 
"Lackarballen" här på SH. Lackar annars bilar på heltid. Det blir viss skillnad på kvalitén mellan garagelack och proffslack.

/Ingvar
 
Den för Forgotten enda godkända Suzuki motorn kommer från GS 1000 modellen med 8 ventiler. Och om jag inte missminner mig helt har den samma infästning som GSX motorn. Lycka till med bygget!
 
Har nyligen blivit ägare till en gsx1100-82.
Den är borrad till 1168, har portad topp samt ett 4-1 VasseHasse rör monterat.
Söker nu en Mikuni rs36 brygga till den. Nån som har nått liggandes?

Den har varit avställd sen -96 så prio ett är nu att få den besiktigad.
Tanken är sen att bygga caferacer av den.

//Rickard
 
nu har jag gjort nåt dumt igen...

varför skulle jag köpa detta?
verkar omöglisch att få ihop :hihi
 

Bifogat

  • ormbo1.JPG
    ormbo1.JPG
    36.1 KB · Visningar: 150
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top