Katana och GSX 1100-tråden

Blev uppringd av en tjej på Hojrock i västervik igår som undrade om jag var intresserad av att ställa ut suzukin på utställningen så det är väl bara att putsa upp den lite till och köra ner den. Måste ju finnas annat än HD att titta på.
 
Nån som har en förgasarbrygga passande en 1100E -82?
Original förrutom avgasystem (kanske ska bli en 1168 eller nått i framtiden).
Ute efter flatslide med separata luftfilter typ 36mm eller nått.
 
Last edited:
På besök i storstan en ons, så passade på att titta förbi på Sveavägen för att se vilka av er som fans på plats, inte många men en trevlig pratstund med Nisse Hult blev det! :tummenupp
Lev å må!
 
Hej alla GSX freak..

Har nu varit inne på Donken varje onsdag men väldigt få av Er är synliga där, däremot har det dykt upp nya polare som jag tycker att Ni ska komma in och hälsa på!
Bifogar några bilder...IMG_7624.jpgIMG_7627.jpgIMG_7628.jpgIMG_7629.jpg

//NH
 
Trevliga bilder :tummenupp

82:an med 83:a lack - är det den som var på omslaget av Classic Bikes Katananummer för ett par år sedan ?
 
Nu har jag varit ute ett antal svängar med gammelsukan... Jag har bara en sak att säga... Fy fan vad bra den går. och fan vad glad jag är att den inte såldes i våras. Jag har åtgärdat lite småskit som var fel på den. En spräckt generatorkåpa fixades snabbt med Tigen. Ett glapp i elsystemet löstes med lite kabeldragning. Ett termignoni rör med en spricka som svetsades lätt. Nu har jag bränt av ca 200mil och nu tänkte jag prova och byta originalförgasarna mot smittisar eller RS36´or. Ska göra lite bytesaffärer och tjänster så få jag se vad som jag sätter dit... Kul med en gammal ful GSX Ratbike som bara går... Det är mkt kvar av sommaren.
 
Jajamen!
Det som händer det händer på Donken på onsdagar ganska mycket folk en vanlig onsdag med skapligt väder:tummenupp...
 
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne
 
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne

Jag har en bättre idé, sälj motorn till mig så är problemet ur världen :)

/U
 
Härligt att se att några är kör klara:Bugar Själv har man en ny ihopsatt 1327´a som vägrar starta:mad: Mina spridare vägrar släppa fram bensin. Jag misstänker att min Kawasaki box har lagt av, de är ingen som känner någon som har en över.
/Danne

Danne, nu är det faktiskt bara du kvar. Fick ihop min nyligen och dragstängerna sitter fast:banana Verkar dessutom skotta på rätt skapligt:tummenupp

/Ingvar

IMG_0550_edited.jpg
 
Sparkat igång min gamla Katta motor och satt i -83:an då veven gick ner på den.Herre min skapare vad den gamla 1168:an går:banana hade faktiskt glömt:dummer portat 28,5/24 modified kammar balanserad vev ,Kul är det i alla fall.Blir till och med sugen på att besikta Kattan :)
 
Suget efter att bygga en frän caferacer har funnits ett tag, o har fått veta om en gsx1100, ska tydligen vara en -83:a.
Den ska vara trimmad och det snackas om 170 hästar i maskineriet. Skulle vara jävligt läckert o bygga på!
Den är trimmad av en lokal kille som kan det här.
Men 170 hästar? Vad för komponenter kan man vänta sig att det är i den? Ska väl åka o kika på den någon dag här o vill ha lite kött på benen. Som jag har färstått genom att läsa här så är det rätt seriösa grejjer som ska i om man skall upp i den effekten?

Mvh Micke
 
Suget efter att bygga en frän caferacer har funnits ett tag, o har fått veta om en gsx1100, ska tydligen vara en -83:a.
Den ska vara trimmad och det snackas om 170 hästar i maskineriet. Skulle vara jävligt läckert o bygga på!
Den är trimmad av en lokal kille som kan det här.
Men 170 hästar? Vad för komponenter kan man vänta sig att det är i den? Ska väl åka o kika på den någon dag här o vill ha lite kött på benen. Som jag har färstått genom att läsa här så är det rätt seriösa grejjer som ska i om man skall upp i den effekten?

Mvh Micke

Det är väl bakhjulshästar vi pratar om, allt annat är ju ointressant. Han får väl visa hyfsat moderna bänkpapper, inte från någon gammal glädjebänk.
Jag hade 1428cc, portad GSXR-topp med 30/26 ventiler och Yoshimura steg 1-kammar och ca 11,5:1 i komp. Fick 174 hästar på hjulet i Bohlins bänk, så det måste väl vara något liknande.

/Ingvar
 
Tja det är väl inte alltid avgörande vad den ger i bänken.

Portad topp större ventiler Super hub å förgasare har sitt värde.. borrad cylle beror mest på antal mil samma gäller kammarna..

Bästa motorn är i mitt tycke inte den med mest kubik, runt 1166 är dom rappa varvvilliga å går att skrämma upp rejält åxå.. å inte minst viktigt dom håller :D

Det viktigaste är att man gillar skruva...

//NH
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top