Katana och GSX 1100-tråden

Hur har du gjort med drevhållaren för att flytta in drevet, fanns det material att svarva bort? Gärna en bild:tummenupp

/Ingvar
Jag tog bort typ 6mm från "vingarna" i rycktgämnaren (både fälg och drevhållaren) och gjorde nya gummi "tårtbitar"
Svarvade distanser som är 28mm utv. och 20mm inv. med 1mm tjock kant som jag skjuter in i fälgen (drevhållaren-fälgen-bromsokshållaren) Blev tight och bra, inga lösa distanser som trillar bort när man ska montera allt
 
Jag tog bort typ 6mm från "vingarna" i rycktgämnaren (både fälg och drevhållaren) och gjorde nya gummi "tårtbitar"
Svarvade distanser som är 28mm utv. och 20mm inv. med 1mm tjock kant som jag skjuter in i fälgen (drevhållaren-fälgen-bromsokshållaren) Blev tight och bra, inga lösa distanser som trillar bort när man ska montera allt

Ok, då blev gummina också 6mm tunnare? Dom pallar fortfarande för trycket utan att knådas till gummipulver?

Är det 6"-fälg?

/Ingvar
 
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?

Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.

Vad säger Bilprovningen? :va
 
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?

Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.

Vad säger Bilprovningen? :va

Hastighetsmätare behöver du ju bara om hojen går så dåligt att Farbror blå hänger på... Annars så är ju lagom fart när nackmusklerna inte orkar hålla i huvudet :D

Men ett tips är en cykeldator som man pillar in belysning i - så att BP gillar läget.. å en varvräknare ungefär som din den är ball :tummenupp

Inga eller få lampor...

Jag tror att Biker 66 har koll på läget hos BP å lampor...
Vore bra om någon la upp en länk till dokumenten som specificerar denna och liknande frågor kring MC det är ju bra att veta vad som måste tejpas fast vart annat år...:D
 
Hastighetsmätare behöver du ju bara om hojen går så dåligt att Farbror blå hänger på... Annars så är ju lagom fart när nackmusklerna inte orkar hålla i huvudet :D

Men ett tips är en cykeldator som man pillar in belysning i - så att BP gillar läget.. å en varvräknare ungefär som din den är ball :tummenupp

Inga eller få lampor...

Jag tror att Biker 66 har koll på läget hos BP å lampor...
Vore bra om någon la upp en länk till dokumenten som specificerar denna och liknande frågor kring MC det är ju bra att veta vad som måste tejpas fast vart annat år...:D

Mja, har inga ambitioner om att köra ifrån polisen. Billigare att betala böterna.

Men hursomhelst. Hastighetsmätare och varvräknare vill jag ha, men inget annat bjäfs. Tar bara upp plats och ser fult ut. Får väl slå en signal imorn och fråga direkt. En besiktningsman om någon bör ju veta.
 
Mja, har inga ambitioner om att köra ifrån polisen. Billigare att betala böterna.

Men hursomhelst. Hastighetsmätare och varvräknare vill jag ha, men inget annat bjäfs. Tar bara upp plats och ser fult ut. Får väl slå en signal imorn och fråga direkt. En besiktningsman om någon bör ju veta.

Tyvärr tror en del sig veta, lite jobbigt när de inte tycker lika :va därför be att få det svart på vitt!! :fakta :tummenupp Då har du något att lägga fram när det blir tjafs...
 
Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?

Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.

Vad säger Bilprovningen? :va


Här har du både en liten hastighetsmätare samt en liten enhet med kontrollampor. Bara att fräsa in i tex överfallet till styret = finns där men syns knappt.
Du som har kontakter på fräsning borde kunna göra något skoj.
http://www.nccr.se/html/motoscope_mini.html
 
När jag reg besiktade Katanan så var det krav på en lampa för helljus och för blinkers om jag inte såg dom från "förarplatsen. samt ljus på hastighetsmätaren
 
Här har du både en liten hastighetsmätare samt en liten enhet med kontrollampor. Bara att fräsa in i tex överfallet till styret = finns där men syns knappt.
Du som har kontakter på fräsning borde kunna göra något skoj.
http://www.nccr.se/html/motoscope_mini.html

Den här är ju faktiskt inte så jäkla dum.

http://shop.textalk.se/en/article.php?id=4830&art=2777349

Sen kompletterar jag med en Stewart Warner hastighetsmätare.

sww-114706_w.jpg


http://www.summitracing.com/parts/SWW-214712/

Kostar ju lite extra med dom flashiga lamporna men då slipper man då någon ful och yxig panel. :rolleyes:

När jag reg besiktade Katanan så var det krav på en lampa för helljus och för blinkers om jag inte såg dom från "förarplatsen. samt ljus på hastighetsmätaren

Då är det säkert lika bra jag köper "ljusrampen" som jag länkade till ovan. Tackar för infon!
 
Någon som är sugen på att köpa mitt gamla rostfria avgassystem med hemmaskickrat mellanrör och fin kinadämpare? Ska nämligen köpa / bygga nytt. :)

DSC_0009-19.jpg


Skicka ett vettigt bud i PM så tar vi det därifrån.
 
1974 är sista årsmodellen du kan åka "naket"
dvs utan instrumentering alls.
jag hade en Huskvarna med den årsmodellen och den
fanns det bara fram o bakljus på,
inte ens bromsljus behövdes.

livsfarligt att köra utan men helt enligt regelboken.

här är lite tips på snygga instrument http://www.lqt-racing.se/?section=1


Hur sa vi nu att det var med instrument och kontrollampor på våra gammelhojar? Måste efter -84 eller inga krav?

Vill gärna bara ha hastighetsmätare, varvräknare och oljetemp/tryck på min EF. Det andra är bara onödigt och i vägen.

Vad säger Bilprovningen? :va
 
Last edited:
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top