Katana och GSX 1100-tråden

Tillvänjningen är snabb och genast vill man ha ännu lite mer kubik/större ventiler/vassare kammar/högre komp/mer portat m.m.m.m.m.m
/Ingvar

Det har jag inte märkt något av... :va
 
Vänta tills du portat den och slängt på mer kubik :D

Haha, det får bli nästa vinters projekt beroende på hur det ser ut på jobbfronten. Fodrar ju lite pengar att bygga en monstermotor. :)

Tillvänjningen är snabb och genast vill man ha ännu lite mer kubik/större ventiler/vassare kammar/högre komp/mer portat m.m.m.m.m.m

/Ingvar

Ja, men måtta med allt. :D

Tycker den drar alldeles lagom fort och bra just nu, snabb som tusan upp i fart och varv utan att kännas nervös på något sätt, inte ens då framhjulet lyfte på 2:an kändes det nervöst, reaktionen var mer "Finns det så mycket att ge nu? Jäklar!".

Ska bara finjustera det sista på förgasarna för den hade lite tendenser att tveka vid gaspådrag, även på låga växlar med relativt höga varv.

Blir det någon kubikökning så tror jag det blir 1340 byggt kring standard Hayabusakolvar. Många som det fungerat oerhört bra för, sen kostar kolvarna i princip ingenting motför om jag skulle köpa något från J-E, Arias eller någon annan tillverkare. Sen får man in dom kolvarna i originalblocket. :)
 
Last edited:
Vad göra..

Tillvänjningen är snabb och genast vill man ha ännu lite mer kubik/större ventiler/vassare kammar/högre komp/mer portat m.m.m.m.m.m

/Ingvar

O vad ska du göra nästa år då ? Turbo ?? Du har ju gjort allt du nämner ovan,,:D
 
O vad ska du göra nästa år då ? Turbo ?? Du har ju gjort allt du nämner ovan,,:D

Turbo är helt ok men det blir för mycket rör/slangar m.m. tycker jag. Men nu skall jag åka iväg ett litet tag, faktiskt i en 747-400, vad säger du om det huge:D

/Ingvar
 

Bifogat

  • golden-gate-bridge-picture.jpg
    golden-gate-bridge-picture.jpg
    43.2 KB · Visningar: 62
Turbo är helt ok men det blir för mycket rör/slangar m.m. tycker jag. Men nu skall jag åka iväg ett litet tag, faktiskt i en 747-400, vad säger du om det huge:D

/Ingvar

Aha regnbågeflaggans huvudstad. Hoppas att du får bättre väder än vad jag hade när jag var där.
Är det nöje eller jobb?
Ska du åka kustvägen ner till LA?

TUNGA väskor på hemvägen. Eller???
Have fun
 
Aha regnbågeflaggans huvudstad. Hoppas att du får bättre väder än vad jag hade när jag var där.
Är det nöje eller jobb?
Ska du åka kustvägen ner till LA?

TUNGA väskor på hemvägen. Eller???
Have fun

Jobb, så det blir bara ett par dar i stan. Väderprognosen säger 9-14C så det är rena kylskåpet där. På söndag bilar jag till Palo Alto i "silicon valley", bara jobb där och sedan hem. Några tunga väsko blir det nog tyvärr inte.

/Ingvar
 
Hej,

Är det någon som har ett par Mikuni RS 38 eller Keihin FCR 39 till salu som passar bandit 1200 / GSXR 1100 Luft/olja?

PM:a mig!

Mvh
Tobbe
 
Last edited:
Nä, det var nog Jörgen som inte vågade utsätta bitarna för lite termisk belastning...:tungan

:confused::va Nu é ja inte mé riktigt på hur du tänker.
Jag låg framför dig hela tiden och väntade på att du skulle komma ifatt. Du syntes inte ens i backspegeln stundtals.

Hade du fullt upp med att täta tanken med tummen eller? ;)
 
:confused::va Nu é ja inte mé riktigt på hur du tänker.
Jag låg framför dig hela tiden och väntade på att du skulle komma ifatt. Du syntes inte ens i backspegeln stundtals.

Hade du fullt upp med att täta tanken med tummen eller? ;)

I use my right to shut the f**k up. ´Nough said:hihi
 
747-400 !

Turbo är helt ok men det blir för mycket rör/slangar m.m. tycker jag. Men nu skall jag åka iväg ett litet tag, faktiskt i en 747-400, vad säger du om det huge:D

/Ingvar

747-400 = finsmakare ! Har ett par rimmar i en Sim på den. Fina grejjer det !
 
Oljetryckslampan höll på och fladdrade oxå, får leta lite å se vad det kan vara.
Någon ganske vet, eller har en aning?
Jag har aldrig haft det problemet förut trots 23 år med Katanor.

Hej, jag hade samma symptom på min katana för många år sen.
Det visade sig efter mycket felsökande vara en fladdrande nyckel som kortslöt vid tändningslåset. Kolla efter fladdrande extranycklar alltså.

// Roger
 
:confused::va Nu é ja inte mé riktigt på hur du tänker.
Jag låg framför dig hela tiden och väntade på att du skulle komma ifatt. Du syntes inte ens i backspegeln stundtals.

Hade du fullt upp med att täta tanken med tummen eller? ;)

Du läser ju baklänges.
Det han menar är ju att du inte vågade köra i hans takt för då skulle inte luften kyla tillräckligt bra kring motorn din då det näst intill var vindstilla:tummenupp

/U
 
EF-dämpare bak

Hej!
Hur lång är en singeldämpare bak på en EF? Alltså centrum-centrum mellan infästningarna, liksom?:confused:

Henrik F
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top