Katana och GSX 1100-tråden

Urspårning...

Mja, kom på att ja har en liknande ko-lega så man kanske kunde gjort ett byte :D :D :D

Användning av 400-papper får fram en glatt yta där oljan vidhäftar tillfredställande :D :D :D
Ja på ram & vev-tapparna på en BB-vev :D :D :D


Grov ur-spårning i tråd, men vem fan letar efter klockor iaf? :D

Bra att ni är tillbaks på spåret...:tummenupp
 

Bifogat

  • 832e_3.jpg
    832e_3.jpg
    93.1 KB · Visningar: 133
Cuttad 2:a

Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000305_mini.jpg
    P1000305_mini.jpg
    131.9 KB · Visningar: 97
Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U
 
Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar

Jacking är guld :yoparty

Sen om det inte finns packbox att tillgå så kan Momentum göra packboxar efter mått. har provat att göra en p-box till en hydraulkolv, håller tätt fortfarande :D
 
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:or :tummenupp

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U

Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:
 
Last edited:
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:or :tummenupp



Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:

Från Oldskoolsuzuki.info

"I tried to make the 1400-lumb fit in the aircoole-frame (GSX 1100 E) and failed, because the bottom end of the engine is about 6 cm wider than the inner space in between the frame... evrything else would have fitted.. undecided"

bye, Philippe..
 
Drev

Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
 
HD Dragstänger

Är det någon som har HD dragstänger liggande till en 81-83 topp? Har dragstänger till 84-87 topp att byta med....
 
Tror jag har liggande hemma, ska kolla !
 
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.
 

Bifogat

  • DSC00522.JPG
    DSC00522.JPG
    150.4 KB · Visningar: 69
  • DSC00523.JPG
    DSC00523.JPG
    68.3 KB · Visningar: 51
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.

Lyxputte, Mikuni TMR:yoparty . Vill du byta mot ett par väl inkörda RS:D .

För övrigt shimsade jag ventilspelet på min "nya" topp igår. Ikväll skall kammarna timas sedan in i ramen och tryck på startknappen:gnissla .

/Ingvar
 
Last edited:
Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
Inte för att sabba din business,men på min tid använde vi raka drev o hade olika tjocka distanser bakom på utgående axeln bara.Mycket billigt o bra alternativ.Man får dock använda en tunnare mutter med låsning om man ska flytta ut "max" på detta vis.Körde med denna setup i många år på strippen o det har funkat bra.Köpte oxå dyra offsetdrev först o upptäckte då att det funka lika bra med den "billiga" varianten.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top