Katana och GSX 1100-tråden

Urspårning...

Mja, kom på att ja har en liknande ko-lega så man kanske kunde gjort ett byte :D :D :D

Användning av 400-papper får fram en glatt yta där oljan vidhäftar tillfredställande :D :D :D
Ja på ram & vev-tapparna på en BB-vev :D :D :D


Grov ur-spårning i tråd, men vem fan letar efter klockor iaf? :D

Bra att ni är tillbaks på spåret...:tummenupp
 

Bifogat

  • 832e_3.jpg
    832e_3.jpg
    93.1 KB · Visningar: 133
Cuttad 2:a

Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000305_mini.jpg
    P1000305_mini.jpg
    131.9 KB · Visningar: 97
Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U
 
Nu skall väl det dröja innan tvåan börjar hoppa på "nya" lådan.
För Stockholmare kan jag förresten rekommendera en liten maskinfirma i Bagarmossen som hade packbox 24x15x5 (sitter i GSX'ens startmotor) på hyllan. På Suzuki kunde man ev beställa hem från Japan:näsblod och på flera andra maskinfirmor ruskade man bara på huvudet. Firman heter Jacking, Rusthållarvägen 30.

/Ingvar

Jacking är guld :yoparty

Sen om det inte finns packbox att tillgå så kan Momentum göra packboxar efter mått. har provat att göra en p-box till en hydraulkolv, håller tätt fortfarande :D
 
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:or :tummenupp

'Majkel' här i tråden har ju sin till salu. Kolla på torget här på siten.

/U

Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:
 
Last edited:
Måste väcka tråden igen :)

En fundering om de e någon som har erfarenhet av att klämmai en gsx1400 rova i en gammal ram 82-83 84-87?
Jag kan tänka mig att oljetråget och ventilkåpan är de som kan sätta käppar i hjulen för å få i rovan.
Men ja tänker mig vad man får gratis som man måste göra i gammelrovan.
Å de skulle va kul med å testa 1550cc med mera komp, å 4-1 å RS40:or :tummenupp



Har kollat denna... funderar fortfarande om de e rätt för mig...:confused:

Från Oldskoolsuzuki.info

"I tried to make the 1400-lumb fit in the aircoole-frame (GSX 1100 E) and failed, because the bottom end of the engine is about 6 cm wider than the inner space in between the frame... evrything else would have fitted.. undecided"

bye, Philippe..
 
Drev

Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
 
HD Dragstänger

Är det någon som har HD dragstänger liggande till en 81-83 topp? Har dragstänger till 84-87 topp att byta med....
 
Tror jag har liggande hemma, ska kolla !
 
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.
 

Bifogat

  • DSC00522.JPG
    DSC00522.JPG
    150.4 KB · Visningar: 69
  • DSC00523.JPG
    DSC00523.JPG
    68.3 KB · Visningar: 51
Nu börjar bitarna falla på plats.. Mikuni 41or.

Lyxputte, Mikuni TMR:yoparty . Vill du byta mot ett par väl inkörda RS:D .

För övrigt shimsade jag ventilspelet på min "nya" topp igår. Ikväll skall kammarna timas sedan in i ramen och tryck på startknappen:gnissla .

/Ingvar
 
Last edited:
Offsetdrev då alltså, det har dragit ihop sig till ny beställning !

Som vanligt kan man välja mellan 16 eller 17 kuggar samt 7, 10 eller 13mm offset.
Det är dessa drev jag använt till min 1327:a de senaste åren.
Priset ser ut att landa på 850:-/st.

Intresserad? Kontakta mig med vad du vill ha.

De som jag pratat med angående detta de senaste veckorna behöver inte säga till igen :D
Inte för att sabba din business,men på min tid använde vi raka drev o hade olika tjocka distanser bakom på utgående axeln bara.Mycket billigt o bra alternativ.Man får dock använda en tunnare mutter med låsning om man ska flytta ut "max" på detta vis.Körde med denna setup i många år på strippen o det har funkat bra.Köpte oxå dyra offsetdrev först o upptäckte då att det funka lika bra med den "billiga" varianten.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top