Katana och GSX 1100-tråden

GranpáOnWheels skrev:
2434953 Nån som bytt system och råkar ha en CDI-Box till GSX 1100es -84 liggande??

Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).
 
Yngve skrev:
2475302 Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).

Tack!! Bra att veta! Jag har hittat en som jag kör med nu - men vad jag förstått så är livslängden inte så lång på dom... så då vet jag till nästa krasch :)
/Björn
 
Underbart är kort!

-Tidig söndagsförmiddag, 18 grader och solen har precis hunnit torka bort nattens dagg från vägbanorna. Bildrullarna ligger fortfarande bakis i nån soffa och lämnar vägarna fria för oss konnäsörer som gett oss ut just av den anledningen - kort sagt; livet leker.
Efter att ha tagit mig ut från stan på lite småvägar via Svinninge - Brottby - Stångberga bestämmer jag mig förr att ta motorvägen en bit för att snabbare komma upp till mina favoritvägar uppe vid Älmsta, Hallstavik, Harg.
Med lite hjälp av ett vintage V&H får jag rad-4:an att yla gudomligt när jag lägger mig på 8500-9000 varv och flyter fram genom dom lätta böjarna på den 2-filiga körbanan..... får 2:ans vevstake för sig att gå i pension - med omedelbar verkan!
Jag har inte stoppat in huvudet och tittat efter ännu, så jag vet inte exakt vad som hänt - men storleken på hålet i motorn är av den kalibern att det väl endast kommer att överträffas av det i plånboken.
Jag har heller inte hunnit tagit ställning till om det blir slakt, och försäljning av delar - eller ny motor och uppbyggnad.
Till att börja med skulle jag dock vilja veta vad som finns i gömmorna hos er här på tråden... finns det kanske nån kul motor till salu??
Hör gärna av er om ni har kul delar och/eller idéer!
/Björn
 
GranpáOnWheels skrev:
2484479 -Tidig söndagsförmiddag, 18 grader och solen har precis hunnit torka bort nattens dagg från vägbanorna. Bildrullarna ligger fortfarande bakis i nån soffa och lämnar vägarna fria för oss konnäsörer som gett oss ut just av den anledningen - kort sagt; livet leker.
Efter att ha tagit mig ut från stan på lite småvägar via Svinninge - Brottby - Stångberga bestämmer jag mig förr att ta motorvägen en bit för att snabbare komma upp till mina favoritvägar uppe vid Älmsta, Hallstavik, Harg.
Med lite hjälp av ett vintage V&H får jag rad-4:an att yla gudomligt när jag lägger mig på 8500-9000 varv och flyter fram genom dom lätta böjarna på den 2-filiga körbanan..... får 2:ans vevstake för sig att gå i pension - med omedelbar verkan!
Jag har inte stoppat in huvudet och tittat efter ännu, så jag vet inte exakt vad som hänt - men storleken på hålet i motorn är av den kalibern att det väl endast kommer att överträffas av det i plånboken.
Jag har heller inte hunnit tagit ställning till om det blir slakt, och försäljning av delar - eller ny motor och uppbyggnad.
Till att börja med skulle jag dock vilja veta vad som finns i gömmorna hos er här på tråden... finns det kanske nån kul motor till salu??
Hör gärna av er om ni har kul delar och/eller idéer!
/Björn

Aj f..n men säsongen är ju nästan slut iaf. Kul motorer dyker ju upp mellan varven så det är ju bara o hålla utkik på Blocket lr E-bay. Men vad jag förstår så är det "bara" underdelen som gett upp?

/Uffe
 
Katana org skrev:
2484509 Aj f..n men säsongen är ju nästan slut iaf. Kul motorer dyker ju upp mellan varven så det är ju bara o hålla utkik på Blocket lr E-bay. Men vad jag förstår så är det "bara" underdelen som gett upp?

/Uffe

Du och jag får väl dammsuga marknaden på "old school" grejer i vinter :)
/Björn
 
GranpáOnWheels skrev:
2484538 Du och jag får väl dammsuga marknaden på "old school" grejer i vinter :)
/Björn

Ja, som tur är så konkurerar vi ju inte:tummenupp
Tipsar om jag ser ngt.
Du kan ju börja med att höra efter vad H.Roos har hemma. Om det nu är en "kul" motor du söker.
/Uffe
 
Nästa generation!!!

Gixxer 1000 motor!
1986 D Reg SUZUKI GSX1100 EFE ULTIMATE STREETBIKE GSXR1000K4 ENGINE FITTED, 1100cc
YELLOW AND BLACK, MOT-07-2007. CASH EITHER WAY, CREDIT OR DEBIT CARDS WELCOME, Established 25 years, ONE FOR THE COLLECTION, PART EXCHANGE WELCOME, WILL HOLD ON SMALL DEPOSIT. FAR TO MANY EXTRAS FITTED TO THIS LITTLE BEAUTY, THIS IS A ONE OFF MACHINED BIKE HAS TO BE SEEN AND RIDDEN TO APPRECIATE, FRAME STANDARD GSX1100EFE CUT AND MODIFIED TO TAKE GSXR1000K4 ENGINE, FRONTEND COMPLETE GSXR1000K4 OHLINS INTERNALS, GSXR1000K4 SWITCHS, IGINITION RACE TYPE KEYLESS SWITCH, ENGINE GSXR1000K4 DYNO AT 154 BHP, TANK MODIFIED FOR FUEL PUMP, REAR END COMPLETE GSXR1000K4 + WAVEY REAR DISC, BRAND NEW REAR SHOCK, ETC, ETC, ETC,
 

Bifogat

  • media_002.jpg
    media_002.jpg
    69 KB · Visningar: 156
Katanapilot skrev:
2507307 Gixxer 1000 motor!
1986 D Reg SUZUKI GSX1100 EFE ULTIMATE STREETBIKE GSXR1000K4 ENGINE FITTED, 1100cc
YELLOW AND BLACK, MOT-07-2007. CASH EITHER WAY, CREDIT OR DEBIT CARDS WELCOME, Established 25 years, ONE FOR THE COLLECTION, PART EXCHANGE WELCOME, WILL HOLD ON SMALL DEPOSIT. FAR TO MANY EXTRAS FITTED TO THIS LITTLE BEAUTY, THIS IS A ONE OFF MACHINED BIKE HAS TO BE SEEN AND RIDDEN TO APPRECIATE, FRAME STANDARD GSX1100EFE CUT AND MODIFIED TO TAKE GSXR1000K4 ENGINE, FRONTEND COMPLETE GSXR1000K4 OHLINS INTERNALS, GSXR1000K4 SWITCHS, IGINITION RACE TYPE KEYLESS SWITCH, ENGINE GSXR1000K4 DYNO AT 154 BHP, TANK MODIFIED FOR FUEL PUMP, REAR END COMPLETE GSXR1000K4 + WAVEY REAR DISC, BRAND NEW REAR SHOCK, ETC, ETC, ETC,

Coool:tummenupp

/Uffe
 
Det är tjejens övningshoj... riktigt rolig att kasta runt i kurvorna faktiskt.
Annars händer det inte mkt då huset håller på att fyllas med hennes grejer, jag som tyckte att jag hade mycket saker... :jisses
 
Yngve skrev:
2475302 Du kan bruke en CDI box fra en GSXR750 85-87 eller fra en GSXR1100 86-88.

med 750 boksen får du en varvtalstop på 12000?
Med 1100R får du 10800.

OBS Du må bytte litt på ledningene inn og ut på boksen.
Hvis noen vil kan jeg finne frem mine gamle papirer om dette ( har kjørt med dette selv så det funker ).

Detta är intressant information. Dela gärna med dig av dina gamla anteckningar. :tummenupp
 
Last edited:
Har alla gått i idé eller? Ingen pratar. :)

Lite ensamt här faktiskt. loggar in md jämna mellanrum men hittar inget intressant att läsa. :) E det dags att serva hojarna kanske?
 
man_dizel skrev:
2551958 Lite ensamt här faktiskt. loggar in md jämna mellanrum men hittar inget intressant att läsa. :) E det dags att serva hojarna kanske?
Tänkte På samma sak. Om någon hade dött eller.:hej
 
smen skrev:
2553537 Tänkte På samma sak. Om någon hade dött eller.:hej
aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då :) Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare. :tungan
 
Jag kör min CETEC året runt, funkar kanon!
Katana-Mannen


man_dizel skrev:
2554368 aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då :) Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare. :tungan
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top