Katana och GSX 1100-tråden

Biker66 skrev:
Det går säkert att ordna.
Men det är nog dags att gå över till PM, visserligen höjer vi trådens träffvärde, men... :rolleyes:
:hihi

Goafton käre Biker, vad tänker du dryfta för hemlisar som vi andra inte får dela? :va Tänkte du berätta att du sett min manliga "kopplings-arm"? (Jag kör ju utan "Fjoll-Lock-Up" :tuttar

Instämmer med tidigare inlägg, kul med rörelse på tråden. GSX RULES! :yoparty
 
Inte ska väl du känna dig utanför sådär !!
Känner du att vänsterarmen är för kraftfull är du välkommen över för att träna upp högerarmen !

...att lyfta whiskyglas alltså! :D
 
Biker66 skrev:
Inte ska väl du känna dig utanför sådär !!
Känner du att vänsterarmen är för kraftfull är du välkommen över för att träna upp högerarmen !

...att lyfta whiskyglas alltså! :D

:fyllisar Får jag ´å Zero komma då? eller blir det :4skrika från din sida då? :hihi
 
Det lär väl hur som helst vara näst intill omöjligt att hålla dig borta om det vankas ädla drycker och GSX-pladder.... :D
Klart du är välkommen du åsså :pannkyss
 
Hmmmmmm...whisky är ju gott och nu har man ju lite mer komfort(om än marginellt) och kåpor så det vete fasiken om man inte skulle ta en sväng till sommaren.....om inte annat syns vi väl på Tullinge eller Västerås.
Crille antar jag kommer förbi mig han har ju svärmor i mina trakter... :)
 
ZERO-Fighter skrev:
RPM lover skrev:
Hmmmmmm...whisky är ju gott... QUOTE]

Finns det whisky på andra platser än Lapplands Väsby och dess norra grannar, Gottröra? :hihi

Andra platser än dessa metropoler? Kan inte tänka mig det... :3freak

Nå Zero, är det dags att väcka upp Godzilla snart eller? Eller är hon fortfarande halt på 3:e benet? Hmmm,det där kan definitivt missuppfattas :fatta! men du vet vad jag menar. Sorry Biker, kände inte för att bjuda på den bara så där :hihi
 
Yiiieehaaa... Motospeed har plockat fram polygripen och börjar byta vevsläng och stake. Honing och "putsad" kolv oxå på g. Jag bad Ove att inte pressa på svänghjulet, så snart hör jag av mig, Biker. Btw, vet du nån som har en halsduk över, jag behöver täta utgående axeln... :D
 
Mja, man har ju faktiskt hört ryktas att Chrille specialiserat sig på sådana tätningsspecialiteter... :rofl
 
Offset

Jaha, våren är i antågande.
Solen stiger högre, fåglarna tittar nyfiket ut ur sina kylslagna holkar och
människorna som huttrande väntar på bussen anar att en förändring är på väg...
Eller som vi upplever det; -F_n vad det rycker i högerhanden, kanske skulle fixa i ordning hojen innan de sopat gatorna...

Nåväl, i linje med ovanstående har jag fått förfrågningar om offsetdrev till gullungarna vi gosade med igårkväll :tungan

Behöver du också drev??
Spring då ut i garaget óch måtta vad du behöver,
kolla annonsen i Köp&Sälj och återkom till mig med vad du behöver ! -Seså, sätt fart! :)
 
Turbobygge på GSX 1100 -84

Planerar för ett turbobygge på GSX 1100 -84. Vet att det är lite knixigt med oljetryck bland annat.
Vet ni någon som har byggt turbo på en gammal hederlig GSX1100-snurra?
Tipsa mig gärna så att jag kan komma i kontakt med vederbörande.

Mvh
Powerwheelie
 
Biker66, hur lång tid har jag på mig att mäta? Motorn är nu ur ramen så det kan ju ta nåra veckor innan den är i så jag kan mäta.
Tyckte det var krångligt o få ur motorn, undra då hur det blir att få in den igen :va
 
AtlantiZ skrev:
Biker66, hur lång tid har jag på mig att mäta? Motorn är nu ur ramen så det kan ju ta nåra veckor innan den är i så jag kan mäta.
Tyckte det var krångligt o få ur motorn, undra då hur det blir att få in den igen :va

Ett tips av många är att lägga motorn på sida och med hjälp av en person sänka ramen över motorn. Funkar bäst om ramen är tom på hjul och annat jox, förstås.
 
ZERO-Fighter skrev:
Ett tips av många är att lägga motorn på sida och med hjälp av en person sänka ramen över motorn. Funkar bäst om ramen är tom på hjul och annat jox, förstås.

Jo jag gjorde så när jag tog ur motorn, men tyckte ändå att det var tajt. Hoppas att det går smidigare o få i motrn igen. Men tack för tipset!
 
AtlantiZ skrev:
Jo jag gjorde så när jag tog ur motorn, men tyckte ändå att det var tajt. Hoppas att det går smidigare o få i motrn igen. Men tack för tipset!

Ett annat tips är att man monterar toppen efter man har lyft in motorn i ramen.
 
Biker66 skrev:
Mja, man har ju faktiskt hört ryktas att Chrille specialiserat sig på sådana tätningsspecialiteter... :rofl
plastbit


Fast det var en smula ovetenskapligt så vet jag nu att en fleece-halsduk faktiskt är gjord av gamla läskflaskor. En meter mjuk och varm halsduk blir till en platt plastpuck på nolltid bakom ett drev :hihi
 
Plastflaskor? Är det det jag haft runt halsen de sista dagarna alltså..?
Kylslagna hälsningar från Åre (-18 i morse....) :dricka
 
Last edited:
Biker66 skrev:
Plastflaskor? Är det det jag haft runt yhalsen de sista dagarna alltså..?
Kylslagna hälsningar från Åre (-18 i morse....) :dricka

Vilken värmebölja! Här i Kittelfjäll hade vi -25 i morse och scotrarna gick som spjut. Kul med lite två-takts-os som omväxling. Jag hade gärna haft "PET-flask-filsingar" oxå. :arsele
 
Okej nu har jag tagit av ventilkåpan och kikat lite. Upptäckte denna skada. Nu är jag helt ny inom detta, så jag undrar hur pass allvarligt det är. Går det att köra något längre med dessa kammar? Detta är den största skadan vad jag kan se.
Hur ser jag om det är orginal eller export kammar?
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top