Katana och GSX 1100-tråden

RPM lover skrev:
Är det nån annan som kommer ihåg ?...Gradin....Biker66...
Nej tyvärr, när vi diskuterade det skrev du bara BMW635...har faktiskt PM:et kvar :D
 
OK, nu har jag hitta två pyttesmå bilder, de verkar ha bytt modell 1987. Den vänstra tidigare och den högra en senare modell. Känner ni igen nån av dem?
 

Bifogat

  • oil pressure bmw.jpg
    oil pressure bmw.jpg
    1.2 KB · Visningar: 824
  • oil pressure bmw2.jpg
    oil pressure bmw2.jpg
    1.4 KB · Visningar: 811
RPM lover skrev:
Har ingen anning till vilken årsmodell det var...sorry...gick bara på värden på givaren och storlek när jag tittade i katalogen hos den lokala bildesspecialisten.

Är det nån annan som kommer ihåg ?...Gradin....Biker66...

När jag köpte min har jag för mig att det var samma värden oberoende årsmodell...
 
Rotoravdragare

Är det någon i linköpings-trakten som har en rotoravdragare till gsx100e-83 att låna ut? Lämplig hyra: gentjänst?
Verkstäderna kan nog hjälpa mig, men jag har lite problem att transportera hojen.
Det börjar ju bli vår!!
Och jag måste fixa startmotorkopplingen.

/Tomas
tomto194@student.liu.se
 
gsx1168e-83 skrev:
Är det någon i linköpings-trakten som har en rotoravdragare till gsx100e-83 att låna ut? Och jag måste fixa startmotorkopplingen.
/Tomas
tomto194@student.liu.se
Får du inte lånat nån, finns dom att beställa från www.duells.se. Det finns 2 olika avdragare till GSX. Den ena har M30X1.5 och den andra har M35X1.5 gänga. Jag har beställt en, men inte fått den ännu (restade) så jag kan inte säga något om kvalitén. / G
 
avdragare

Gradin skrev:
Får du inte lånat nån, finns dom att beställa från www.duells.se. Det finns 2 olika avdragare till GSX. Den ena har M30X1.5 och den andra har M35X1.5 gänga. Jag har beställt en, men inte fått den ännu (restade) så jag kan inte säga något om kvalitén. / G

Tack för svaret. Det var ju billigt. Hur länge sedan var det du beställde den?
 
hjälp

är de någon som har ett kopplings schema på elektroniken på en gsx1100ef -84 eller var jag kan hitta det???
 
stump skrev:
är de någon som har ett kopplings schema på elektroniken på en gsx1100ef -84 eller var jag kan hitta det???

Är det kopplings-schemat för elsystemet eller specifikt för de olika elektronik-enheterna du vill ha?
 
Hej alla glada!

Det är riktigt fint väder i Skåne och jag fick för mig att ta en sväng om tidigare i veckan.
Jag laddade batteriet och skulle sen kolla över Katanan överlag när jag såg att oljenivån var låg.
Ringde ner till en mc-firma här och frågade om vilken olja jag skulle ha.
Jag hörde på försäljaren att han var osäker och bad honom att höra med någon på verkstaden.
Alla sa olika typer av olja.
Någon sa mineralolja , någon sa delsyntet och någon sa helsyntet.
Därför är min fråga till er här vilken olja ska jag ha på en Katana 1100 83:a?

Tack på förhand
 
Smile skrev:
Hej alla glada!

Det är riktigt fint väder i Skåne och jag fick för mig att ta en sväng om tidigare i veckan.
Jag laddade batteriet och skulle sen kolla över Katanan överlag när jag såg att oljenivån var låg.
Ringde ner till en mc-firma här och frågade om vilken olja jag skulle ha.
Jag hörde på försäljaren att han var osäker och bad honom att höra med någon på verkstaden.
Alla sa olika typer av olja.
Någon sa mineralolja , någon sa delsyntet och någon sa helsyntet.
Därför är min fråga till er här vilken olja ska jag ha på en Katana 1100 83:a?

Tack på förhand

Jag köpte MOTUL delsyntet 15W-50 till min GSX1100EF idag, i dessa hojar räcker det enligt min uppfattning med en delsyntet med modern kvalitetsklassning. Viktigt dock att den klarar JASO-normen för att kopplingen skall fungera bra.
/Vitas
 
strypning GSX1100EF-84

Jag har sökt förgäves efter hur strypningen till 100hk på 84'an är utförd och hur man enklast tar bort den.
Någon här som vet??

Tack på förhand
 
GSX:er strypta för Sverige, Tyskland, Schweiz och Österrike hade andra kammar än övriga länder.
Kolla att du har 'Exportkammar' så har du full effekt.
Mät lobehöjden på insugskammen, är den ca 35mm är det exportkammar, strypkammarna ligger runt 34,5mm.
 
Last edited:
1100E -83, lämpliga moddar?

Hej,
polarn har en skitfin 83:a. Under vintervilan har visst en packbox i gaffeln gett sig ("självdränerat", dvs liten pöl under gaffeln, låter lite märkligt, stått varmt, men uppenbarligen har det börjat läcka ut olja ur gaffeln.)

Ska kika på den tillsammans med honom i helgen, och tänkte passa på att höra om moddar, något särskilt att rekommendera, andra fjädrar, olja/luftkammar, strypa anti-dive, när man ändå är igång?

Han klagar över sega bromsar, kan dra handtaget nästan hela vägen. Låter som luft, men det kanske ska vara så? Förslag på förbättringar av bromsarna? Stålomspunna slangar sitter redan på plats...
MVH,
Hasse
 
KZ skrev:
Se biker66 inlägg, dessutom kan du se om det sitter exportkammar monterade, genom att det är ett "D" stansat på änden/gaveln av kammarna om det är exportkammar.

Om du inte har exportkammar, har jag ett par beg. -84 exportkammar till salu om du är intresserad..

Tack KZ
Jag hade hoppats på en enklare strypning, typ förgasargummin som det var på andra hojar jag haft.
Vet du nåt om vilka andra modifieringas som måste göras om man byter till exportkammarna, munstycken m.m ?

Du får gärna PM'a mig med vad du vill ha för kammarna

/Vitas
 
ZERO-Fighter skrev:
Är det kopplings-schemat för elsystemet eller specifikt för de olika elektronik-enheterna du vill ha?

jag hehöver få se hur alla kablar/färger är draget in i hastighets mätaren dvs blinkers heljus mm mm Ska nämligen sätta in en acewell mätare
 
Såhär kanske ??
 

Bifogat

  • elicitet.jpg
    elicitet.jpg
    70 KB · Visningar: 157
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top