Katana och GSX 1100-tråden

Hej!
Utan att ha regpapper i näven så har jag för mig att den togs i bruk -87 i Sverige men jag tror att den byggdes -86.

Henrik F

Aha, min är en 85:a men har en helt annan ram.
Sving, fotpinnar mm ser ut att vara lika dock.
Min är dessutom bara för en person :banana
 
Hej!
Utan att ha regpapper i näven så har jag för mig att den togs i bruk -87 i Sverige men jag tror att den byggdes -86.

Henrik F

Ramen är antagligen en tidig 80-talare (tidigare än -83 iaf). Men årsmodellen man får i regbeviset är ju året den regbesiktades. :)
Dock borde den gå att klassikerförsäkra. Jag fick nämligen ett brev från Bilsport MC försäkringar när min blev 20 år gammal enligt registreringsbeviset där de erbjöd mej att försäkra den genom dom. Men det var visserligen år 2006. Vore dock konstigt om de helt plötsligt skulle vägra att acceptera dessa som klassiker. Dock lär det väl vara som med alla äldre R-hojar att de kräver en del foton som dokumentation och underlag för eventuella framtida skaderegleringar.
 
Ramen är antagligen en tidig 80-talare (tidigare än -83 iaf). Men årsmodellen man får i regbeviset är ju året den regbesiktades. :)
Dock borde den gå att klassikerförsäkra. Jag fick nämligen ett brev från Bilsport MC försäkringar när min blev 20 år gammal enligt registreringsbeviset där de erbjöd mej att försäkra den genom dom. Men det var visserligen år 2006. Vore dock konstigt om de helt plötsligt skulle vägra att acceptera dessa som klassiker. Dock lär det väl vara som med alla äldre R-hojar att de kräver en del foton som dokumentation och underlag för eventuella framtida skaderegleringar.

Hej!
Jag kommer att få den klassikerförsäkrad! Jag pratade med dem idag och det de egentligen hade att invända var att om motorn inte sitter i ramen när bild tas, räknas den som reservdelar:va
Men de måste säkert följa vissa rutiner som andra verk gör.

Det är nog rätt att den är äldre än jag trodde först. Finns kanske ingen anledning att peta i en gsx-rova när det samtidigt fanns R-motorer att tillgå.

Henrik F
 
Hej!
Jag kommer att få den klassikerförsäkrad! Jag pratade med dem idag och det de egentligen hade att invända var att om motorn inte sitter i ramen när bild tas, räknas den som reservdelar:va
Men de måste säkert följa vissa rutiner som andra verk gör.

Det är nog rätt att den är äldre än jag trodde först. Finns kanske ingen anledning att peta i en gsx-rova när det samtidigt fanns R-motorer att tillgå.

Henrik F

Kanon att du får den klassiker försäkrad. :tummenupp
Vad har du för motor till den nu då? Eller var det ingen rova med i köpet? GSXR rovan har ju fördelen med att vara ca 10 kg lättare om man väljer att montera en sådan.
 
Kanon att du får den klassiker försäkrad. :tummenupp
Vad har du för motor till den nu då? Eller var det ingen rova med i köpet? GSXR rovan har ju fördelen med att vara ca 10 kg lättare om man väljer att montera en sådan.
Hej!
Jag skall stoppa i en EF-motor som jag köpte vid sidan av. Tyvärr följde det int med en.

Henrik
 
Okay, men det blir bra hur som helst. :)
Hoppas det. Det får ta lite tid men det kan det nog vara värt.

Henrik F

Du vill inte byta Bakkern mot min svarta -83:a:) Den har modernare hjul och bromsar:D.
Varit på Öland ikväll och snurrat 12 mil,gött som f-n.

Ska ha det i åtanke om jag ändrar mig. Öland ja. Fan vad det är bra på våren och hösten. Lite som Isle of Man. Inga hastighetsbegränsningar:näsblod
Bara traktorer och sockerbets-lass man får se upp med:D

Henrik F
 
Last edited:
Vad fick du ge för skrotet då? Måste väl ha varit hyggligt överkomligt? :)

Och på torsdag åker jag till Uppsala och hämtar mig en sån här. Är ju ingen Suzuki men en fin och udda hoj ändå. :tummenupp

Z1000MkII.jpg
 
Tänker försöka att ta mig dit. Väntar på en Shiftlight från andra sidan bara..borde dyka upp i veckan. Annars får jag köra på känn. Anmäler mig för båda dagarna.

Perfekt:tummenupp, med ditt tränade motoröra är väl växlingarna inga problem.

/Ingvar
 
Och på torsdag åker jag till Uppsala och hämtar mig en sån här. Är ju ingen Suzuki men en fin och udda hoj ändå. :tummenupp

Det var inte dåligt med dyra kastepåbitar på dendärninga hojjen... :drool
 
Vad fick du ge för skrotet då? Måste väl ha varit hyggligt överkomligt? :)

Och på torsdag åker jag till Uppsala och hämtar mig en sån här. Är ju ingen Suzuki men en fin och udda hoj ändå. :tummenupp

Z1000MkII.jpg

Jo, det blev nog några spänn över kilopriset för liknande metallrör. Lite hantverkslön och kanske något uppskickad på läktaren. Men det är ju fräna doningar tycker jag.

Kawan verkar som sagt vara nersmetad med fina prylar. Koola grejor!

Henrik F
 
Du vill inte byta Bakkern mot min svarta -83:a:) Den har modernare hjul och bromsar:D.
Varit på Öland ikväll och snurrat 12 mil,gött som f-n.

Lånar tråden lite med min 750.

Du har ingen gammal ljudämpare liggandes i garaget som du vill bli av med?
Insatsen flög åt fanders också.

Som du ser kan jag inte åka omkring så här:
 

Bifogat

  • 131.jpg
    131.jpg
    220.4 KB · Visningar: 73
Jo, det blev nog några spänn över kilopriset för liknande metallrör. Lite hantverkslön och kanske något uppskickad på läktaren. Men det är ju fräna doningar tycker jag.

Kawan verkar som sagt vara nersmetad med fina prylar. Koola grejor!

Henrik F

Ja. Man skulle kunna knåpa ihop ett sånt där system i rostfritt eller stål för några tusenlappar, men som sagt, någon ska ju ha betalt för dom handbockade titanrören och svetsjobbet. :)

Nu är det ju givetvis inte hojen på bilden jag ska köpa. Den är byggd av Sanctuary i Japan och deras hojar kostar närmare 4 000 000 japanska Yen, dvs. omkring 400 000 svenska kronor. :näsblod

Blir en i bra originalskick istället, men den ska få samma behandling som min GSX ungefär.
 
Ja. Man skulle kunna knåpa ihop ett sånt där system i rostfritt eller stål för några tusenlappar, men som sagt, någon ska ju ha betalt för dom handbockade titanrören och svetsjobbet. :)

Nu är det ju givetvis inte hojen på bilden jag ska köpa. Den är byggd av Sanctuary i Japan och deras hojar kostar närmare 4 000 000 japanska Yen, dvs. omkring 400 000 svenska kronor. :näsblod

Blir en i bra originalskick istället, men den ska få samma behandling som min GSX ungefär.

Får den samma behandling som den andra blir det ju kanon!!!:yoparty

Tyvärr är min ram inte tillverkad i sådana ädelmetaller som titan eller så. Bara sketen gammal Crommolybden. (Vattenledningsrör?)

Henrik F
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top