Katana och GSX 1100-tråden

Vad kan man sätta för pris på en gsx-r -89 med ca 165 hk på slangen. Dyna 2000 tändning rs 36 or akra 4-1. 1216 cc osv?
 
Vadå "gamla blåvita GSX:en"
/Ingvar

Det var inte mina ord. En snackis på byn:tummenupp

Bänka?
Ja vore kul att se skillnaden på din o min, snarlika men samtidigt olika:gnissla

Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.

Ska hitta en lämplig, alla man ser har ju en sådan där bultad infästning. Det kräver ju ett passande mellanrör. Fast det går ju att lösa, det har ju iaf du bevisat.
 
Vadå "gamla blåvita GSX:en", 25 år är väl inget på en GSX:va . På mina ca 25 repor blev jag frånåkt 4 gånger.
1) Andersson turbo, såg man i horisonten.
2) Busa, två hojlängder.
3) GSXR 1000, en hojlängd.
4) CBR 1000 RR (-08), två hojlängder.

Annars gick det bra:tummenupp . Bänka?, tja några hästar är det väl. Den har ju några trots allt några kilo att flytta på:D .

Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.

/Ingvar
Gissar på 145-150 bhp allt annat är BONUS!!!!Har åkt ifrån BUSOR med min 1168:a .
Det är bra ,bara ge "plastraketerna":D
 
Det var inte mina ord. En snackis på byn:tummenupp

Ska hitta en lämplig, alla man ser har ju en sådan där bultad infästning. Det kräver ju ett passande mellanrör. Fast det går ju att lösa, det har ju iaf du bevisat.

Seså, jag förstår att det var en otrogen som uttryckte ordet "gamla".
Jag fixade till mitt mellanrör med en rörstump från Mekonomen + en 3mm plåt som bearbetades med bågfil, borrmaskin och fil. Ingen svetsning om man som jag anpassar hålet så man får ta fram släggan och driva flänsen på röret.

R1-an har rör som sitter ihop med dämparen, kanske passar. Min dämpare kommer från gsxr 1000. Jag gav 500 spänn för den.

/Ingvar
 
är det bara jag som gillar en gsx 1100E- 85 original eller? ;) kolla mitt garage... 100% original, ock kommer så att förbli :)
 
Någon som kan hjälpa mig ?

Jag behöver veta hur mycket olja och vilken viskositet det ska vara i gaffeln på min GSX1100E -82.

Ska byta packboxar imorgon
 
#15
268ml eller 210mm från toppen med tom ihopskjuten gaffel.

Köp en verkstadsmanual, original eller Haynes, din bästa investering :tummenupp
 
#15
268ml eller 210mm från toppen med tom ihopskjuten gaffel.

Köp en verkstadsmanual, original eller Haynes, din bästa investering :tummenupp

Tackar,
Nu ljög jag lite för det är inte min hoj. Det är svårfars, så det får nog bli han som får köpa en manual, för det lär nog behövas.

#15 ?
 
Nr 15, står så i manualen.
Utgår från att de menar viskositet 15.
Fråga i butiken så ser du att viskositeten på gaffelolja ligger runt 10-20.
 
Styrdämpare på GSX1100 -82

Någon som vet hur mycket jobb det är att montera en styrdämpare på ovannämda hoj? Gärna lite vägledning tack.
Har en tråd om detta i teknikforumet ochså, men denna tråd kanske är mera rätt.
Undrar också om någon känner till dom Öhlinarna som sitter på bak, skall vara monterade orginal har jag fått för mig. I alla fall, Någon som vet hur jag får fram repsatser, vilket tryck det ska vara i dom, osv???

Tacksam för all hjälp!
 
Det är väl inga Öhlinare originalmonterade på en E?
Inte vad jag vet i alla fall.
 
Seså, jag förstår att det var en otrogen som uttryckte ordet "gamla".
Jag fixade till mitt mellanrör med en rörstump från Mekonomen + en 3mm plåt som bearbetades med bågfil, borrmaskin och fil. Ingen svetsning om man som jag anpassar hålet så man får ta fram släggan och driva flänsen på röret.

R1-an har rör som sitter ihop med dämparen, kanske passar. Min dämpare kommer från gsxr 1000. Jag gav 500 spänn för den.

/Ingvar

Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.
 
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.


Det är väl det sok är poängen med att leta reda på en dämpare från en modern sportis:tummenupp
Att slippa bestycka om, i större utsträckning iaf.
Å andra sidan så är ju RS:arna som gjorda för det:D

/U
 
Har du koll på hur mycket man måste bestycka om jämfört med V-H megafon. Min maskin är bestyckad i bänk så man är ju inte så pigg på att göra om allt.

Jag bestyckar inte om när jag sätter på "sporthojsdämparen". Min är aldrig körd i bänk utan bara tänstift-kollad s.a.s. Jag kör med RS36 orginalbestyckning förutom att jag gått ner till 125 i huvudmunstycke med båda dämparalternativen. Jag provade med 130 ett tag men tyckte den verkade gå för fett, det blev lite sotigt i pipan, stiften i mörkaste laget och jag tyckte den tappade lite sting på topp. Den kanske går för magert vid lägre temperaturer men vid 20-25C verkar det funka fint.

/Ingvar
 
Vikt

Jag vägde hojen igår, 232kg med proppfull tank (22 L). Viss felmarginal finns eftersom jag använde badrumsvåg. Men jag pallade upp det "ovägda" hjulet så att det hade samma höjd som det som stod på vågen.

/Ingvar
 
Jag vägde hojen igår, 232kg med proppfull tank (22 L). Viss felmarginal finns eftersom jag använde badrumsvåg. Men jag pallade upp det "ovägda" hjulet så att det hade samma höjd som det som stod på vågen.

/Ingvar

Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen.
Det här skyndar ju på konstruerandet av en 'street-dämpare'....

/U
 
Blev en 2:a idag för ljudet... fast jag gjort vad jag kunde med packning av dämparen.
Det här skyndar ju på konstruerandet av en 'street-dämpare'....

/U

Bara "packa om" duger aldrig för SBP. Jag monterade en perforerad plugg i insatsen (på en närliggande parkering) som nästan stoppade flödet. Då pös det lite lagom för att kunna passera nålsögat. Det verkar dock vara lite dagsnotering på ljudkänsligheten. Senast jag besiktigade var det en Sportster med i princip raka rör som passerade kontrollen tillsammans med mig. Men nu har jag ju "Blåvalen":) . Tyvärr är Barkarby-tillställningarna tillfälligt ?? nerlagda, så dämparen får vila sig till nästa besiktning.

/Ingvar
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top