Katana och GSX 1100-tråden

Identifieringsmärkning

Hej!

Har ett stort problem! Har haft ramen till min GSX1100ES -83 inne på blästring och lackering. Killen skulle ta bort "lilla skylten" på ramhuvudet innan arbetet. Som ni säkert fattar satt skylten kvar under blästring och lackering. :huvet Snyggt men oläsligt. Besiktningen kräver skylten. Går inte att få tag i någon ny (ograverad) från KGK/Suzuki. Tipset var att fota en befintlig. Ta med bilden till reklambyrå för att göra en ny. Bilprovningen godkänner detta.

Behöver er hjälp. Kan någon ta en bild på eran lilla skylt. Radera bort ev nummer om ni inte vill skicka med era uppgifter. :tummenupp

Hälsn

Pelle
 
Hej
Prövar att skicka in en fråga i den här tråden eftersom det gäller en GSX1100.
Jag har tappat bort min enda nyckel till gamlingen. :gnissla Vet någon om det går att få tag på en ny någonstans enbart med hjälp av reg.nr? mvh Snider
 
Hej!

Har ett stort problem! Har haft ramen till min GSX1100ES -83 inne på blästring och lackering. Killen skulle ta bort "lilla skylten" på ramhuvudet innan arbetet. Som ni säkert fattar satt skylten kvar under blästring och lackering. :huvet Snyggt men oläsligt. Besiktningen kräver skylten. Går inte att få tag i någon ny (ograverad) från KGK/Suzuki. Tipset var att fota en befintlig. Ta med bilden till reklambyrå för att göra en ny. Bilprovningen godkänner detta.

Behöver er hjälp. Kan någon ta en bild på eran lilla skylt. Radera bort ev nummer om ni inte vill skicka med era uppgifter. :tummenupp

Hälsn

Pelle

Vet inte om denna bild hjälper men kanske värt ett försök. //Snider
 

Bifogat

  • skylt2.JPG
    skylt2.JPG
    54.9 KB · Visningar: 115
Hmm, finner mig i liknande dilemma som Puttra...
Så, är det någon som vill sälja en generatorkåpa till en Katana så är jag idel öra :tummenupp
 
Hmm, finner mig i liknande dilemma som Puttra...
Så, är det någon som vill sälja en generatorkåpa till en Katana så är jag idel öra :tummenupp


Var det kåpan han behövde? Trodde det var lindning och svänghjul...
Hur går det med motorn annars? Har hört att det ska bli modellen värre än värst:yoparty

/U
 
Har ett stort problem! Har haft ramen till min GSX1100ES -83 inne på blästring och lackering. Killen skulle ta bort "lilla skylten" på ramhuvudet innan arbetet. Som ni säkert fattar satt skylten kvar under blästring och lackering.
Snyggt men oläsligt. Besiktningen kräver skylten.

Är du säker på att man måste ha den ?
Jag har åkt utan i minst 15 år utan några problem från SBP eller farbror blå.
Ramnumret finns ju på ramen och motornumret bryr inte SBP sig om på gamla GSX:er.
 
Var det kåpan han behövde? Trodde det var lindning och svänghjul...
Hur går det med motorn annars? Har hört att det ska bli modellen värre än värst:yoparty

/U


Pjaa, pengarna rinner iväg och ibland trillar det in en och annan godbit som placeras i hyllan tills vidare.... :cdevil

Vi har liknande dilemma iom att det skiljer mellan årsmodeller och GSX/Katana, därav att jag söker en katanakåpa så jag kan montera det mindre svänghjulet.
 
Är du säker på att man måste ha den ?
Jag har åkt utan i minst 15 år utan några problem från SBP eller farbror blå.
Ramnumret finns ju på ramen och motornumret bryr inte SBP sig om på gamla GSX:er.

På besiktningen har dom aldrig visat intresse för min "skylt" även om den numera sitter där. Men under flera år satt det ingen skylt där. Det enda dom läst av är ramnummret.

/Ingvar

Är det förresten några som skall ut till Barkarby och gasa på onsdag? Det ser ju ut att bli kanonväder:tummenupp . Skulle vara kul med lite GSX-representation.
 
Last edited:
På besiktningen har dom aldrig visat intresse för min "skylt" även om den numera sitter där. Men under flera år satt det ingen skylt där. Det enda dom läst av är ramnummret.

/Ingvar

Är det förresten några som skall ut till Barkarby och gasa på onsdag? Det ser ju ut att bli kanonväder:tummenupp . Skulle vara kul med lite GSX-representation.


Är ledig så det vore kanon. Fast det får väl bli som åskådare:gnissla

/U
 
Var det kåpan han behövde? Trodde det var lindning och svänghjul...


/U

Trodde att det skulle vara lättare att hitta ett begagnat svänghjul som passade Suzukis stora lindning & 25 mm tappen eller alt att hitta lindning som passade mitt svänghjul jag hade. När jag väl kommit över lindningen så passade den ju såklart inte i generatorkåpan som är lite annorlunda på insidan. Inner dia på Katanans stator är 34 mm samt att den är något tunnare så det blev till att krypa till korset & beställa en ny kåpa för det angenäma priset av 2300:- & då är det en naken kåpa utan tillbehör
Blev lite rörigt innan man fick koll på vad man hade för saker samt vad man skulle ha för att få ihop det. Nu passar det äntligen men det blev en fördyring på 3000:- allt som allt:huvet.
& för att vara ärlig så hade jag inte en susning om att det skiljde mellan kåporna:tungan
 
Last edited:
Trodde att det skulle vara lättare att hitta ett begagnat svänghjul som passade Suzukis stora lindning & 25 mm tappen eller alt att hitta lindning som passade mitt svänghjul jag hade. När jag väl kommit över lindningen så passade den ju såklart inte i generatorkåpan som är lite annorlunda på insidan. Inner dia på Katanans stator är 34 mm samt att den är något tunnare så det blev till att krypa till korset & beställa en ny kåpa för det angenäma priset av 2300:- & då är det en naken kåpa utan tillbehör
Blev lite rörigt innan man fick koll på vad man hade för saker samt vad man skulle ha för att få ihop det. Nu passar det äntligen men det blev en fördyring på 3000:- allt som allt:huvet.
& för att vara ärlig så hade jag inte en susning om att det skiljde mellan kåporna:tungan


Rena REA-priset:tummenupp
Men det är det ofta värt ändå då man äntligen är i mål....
/U
 
Hejsan, söker nu lite delar till min Gamla gsx 1100 av 1981 års. Börjar med orginalpinnar och växelförare samt bromspedal (kompletta) då mina höfter och knän börjar att protestera mot dom tillbakåtflyttade.. Orginalsadel är inte dumt heller.. Sedan har jag 1168 cylinderrad liggande som jag gärna vill kompletera med kolvar och allt annat godis att vässa motorn med Mekuni förgasare finns. utan det är motor delarna som behövs.. Älskar min gamla hoj.. Drömmer om ett fetare bakdäck och lägre framjul med fetare däck fårstår att det behövs en annan gaffel alla idéer och liggande saker i era garage är aksamt motagna ;-)
 
Tjennare allt trevligt folk! :) är på jakt efter en batterikåpa till en gsx 1100 årsm 80 med det fyrkantiga lyset, någon som har en till salu?:)

Har för övrigt satt planerna i rullning på en bigblock gsx som helst ska gå igång nästa sommar=)

peace!
 
På besiktningen har dom aldrig visat intresse för min "skylt" även om den numera sitter där. Men under flera år satt det ingen skylt där. Det enda dom läst av är ramnummret.

/Ingvar

Är det förresten några som skall ut till Barkarby och gasa på onsdag? Det ser ju ut att bli kanonväder:tummenupp . Skulle vara kul med lite GSX-representation.



Du var beryktad efter körningen igår! "Jäv.. vad den gick den där gamla blåvita GSX:en..." :tummenupp
Dax att bänka kanske?
Känner att det är dax att spana efter en 'gråsäl' att hänga på sidan till onsdagarna, så man får börja träna/gasa...

/U
 
Du var beryktad efter körningen igår! "Jäv.. vad den gick den där gamla blåvita GSX:en..." :tummenupp
Dax att bänka kanske?
Känner att det är dax att spana efter en 'gråsäl' att hänga på sidan till onsdagarna, så man får börja träna/gasa...

/U
Vadå "gamla blåvita GSX:en", 25 år är väl inget på en GSX:va . På mina ca 25 repor blev jag frånåkt 4 gånger.
1) Andersson turbo, såg man i horisonten.
2) Busa, två hojlängder.
3) GSXR 1000, en hojlängd.
4) CBR 1000 RR (-08), två hojlängder.

Annars gick det bra:tummenupp . Bänka?, tja några hästar är det väl. Den har ju några trots allt några kilo att flytta på:D .

Sätt nu på ljuddämparna och gasa, det är skitkul.

/Ingvar
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top