Katana och GSX 1100-tråden

... sen vet jag inte men med drevet fram räcker det med en liten bricka under drever eftersom det sitter bult där? eller är jag helt ute och cyklar?

Du lägger distansbrickan under drevet så att det hamnar (nästan) längst ut på splinesen. Sedan låsbrickan, den kommer att greppa sista milimetern på axelns splines. Därefter gängas muttern på.

/Ingvar
 
Du lägger distansbrickan under drevet så att det hamnar (nästan) längst ut på splinesen. Sedan låsbrickan, den kommer att greppa sista milimetern på axelns splines. Därefter gängas muttern på.

/Ingvar


mm, precis.
tack för hjälpen.

dock är det ju bara nu att jag måste ha en komplett gaffel och bakfälg helst den nyare typen.
Nån som vet något till salu?(inte över 7-8000kr)
 
spolfästen..

Ser ju blankt o fint ut:tummenupp En väldig massa påsvetsade fästen här och där, har du passat på att bygga om spolfästena också? Om du nu kör med annat än original förståss.

/U[/QUOTE]

Tjenare ! spolfästena är inflyttade för att passa Dyna spolarna..några mm var allt som behövdes. Sedan har jag tillverkat fyra distanser för att de ska passa på fästena..
 
Ser ju blankt o fint ut:tummenupp En väldig massa påsvetsade fästen här och där, har du passat på att bygga om spolfästena också? Om du nu kör med annat än original förståss.

/U

Tjenare ! spolfästena är inflyttade för att passa Dyna spolarna..några mm var allt som behövdes. Sedan har jag tillverkat fyra distanser för att de ska passa på fästena..[/QUOTE]


Kanon :tummenupp

/U
 
tjennare! har en gsx-r 1100 -89 som ja trimmat o mekat lite på:) har ca 160bänkade pollar i den och ja går nu i tankegången att köpa mig en gammalräser istället. Alltså typ gammal gsx med andra ord:) lite oldschool sådär^^

Har fått nys om en gsx1100e som är tillsalu och det jag undrar nu av er erfarna snubbar är om det finns stora möjligheter att skrämma upp de trötta 100hkr i orginalmotorn till lite större summa? typ 150 lr så?

Hur trimmar man bäst och vad skall man lägga pengarna på för trim?

//Wt
 
Inga problem, bläddra i den här tråden så får du alla svar du behöver... :tummenupp
 
tjennare! har en gsx-r 1100 -89 som ja trimmat o mekat lite på:) har ca 160bänkade pollar i den och ja går nu i tankegången att köpa mig en gammalräser istället. Alltså typ gammal gsx med andra ord:) lite oldschool sådär^^

Har fått nys om en gsx1100e som är tillsalu och det jag undrar nu av er erfarna snubbar är om det finns stora möjligheter att skrämma upp de trötta 100hkr i orginalmotorn till lite större summa? typ 150 lr så?

Hur trimmar man bäst och vad skall man lägga pengarna på för trim?

//Wt

Du vill inte köpa en färdig 1327cc motor?
 
Touring-kittad

Kanonväder idag och "långresa" med fika och lunchmacka på touring-kittad GSX. Bilden är från Trosa.
På vägen hem kan man snacka om tillfälligheter, körde bredvid järnvägen och möter ett tåg. Gissa vem som spakar vidundret om inte Katana org.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC00173_mini.jpg
    DSC00173_mini.jpg
    166 KB · Visningar: 167
Så om nu det är vridet man ska leta efter, hur mycket effekt kan man få ut ur dessa gamla skönheter? Hur mycket kan man borra och finns det big bore kit till dem?
 
Så om nu det är vridet man ska leta efter, hur mycket effekt kan man få ut ur dessa gamla skönheter? Hur mycket kan man borra och finns det big bore kit till dem?
Tror att största kolvsats är på 1640 cc till GSX:en ,sen kan man ju alltid sätta i en strokad vev och få dryga 100 cc till. Hur mycket effekt?Hur långt är ett snöre:D
 
Kanonväder idag och "långresa" med fika och lunchmacka på touring-kittad GSX. Bilden är från Trosa.
På vägen hem kan man snacka om tillfälligheter, körde bredvid järnvägen och möter ett tåg. Gissa vem som spakar vidundret om inte Katana org.

/Ingvar


Så liten den vida världen kan vara ibland:tummenupp

/U
 
Tack för sidorna! skit bra info:) Om man nu har tänkt att åka med 1640 på gata och kylningen är ett problem, är det ens möjligt att lösa det? det är ju trots allt 540cc till.


Mvh//Rickard
 
Tack för sidorna! skit bra info:) Om man nu har tänkt att åka med 1640 på gata och kylningen är ett problem, är det ens möjligt att lösa det? det är ju trots allt 540cc till.


Mvh//Rickard


Skulle nog råda att inte åka med så mycket kubik på gatan ,blir nog mest problem.
Det finns ju iofs. stora oljekylare:D

1327-1428cc och inte så högt komp. är nog att föredra.Blir bra vrid med 1428cc:tungan
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top