Katana och GSX 1100-tråden

andersbrink skrev:
Berätta hur din koppling är uppbyggd, dvs vilken typ det är, så kanske man kan komma med lite tips.


87ans koppling, fem fjädrar extra hårda. Har inte öppnat kopplingen än och kikat efter skador eller annat. Vet bara att det är orginal kopplingen. Jag har faktist inte äns öppnat den, ska göra det under vinterns långa mekperiod.
Tips och saker att kika efter är alltid uppskattat.

andersbrink skrev:
Rookie? Det är vi alla på första vår-racet!


Vissa mer andra mindre.
 
Har kikat på detta tidigare men aldrig fått tummer ur.

Ska se om inte min 92ans koppling inehåller dessa konvexa stålfjädershims. Har den det så kan jag sluta gnälla och bara skylla mej själv att jag inte åtgärdat detta tidigare. Annars så är det enkelt att köpa dessa och montera.
 
Är på jakt efter stålomspunnen slang i lite grövre diameter. Tänkte bla. använda det till vevhusventilationen mm. Nån som vet vart man kan hitta sådant?
Funkar väl lika bra med överdag oxå men helst då med ett transparent plastlager utanpå så det inte skaver överallt.
 
AtlantiZ skrev:
Är på jakt efter stålomspunnen slang i lite grövre diameter. Tänkte bla. använda det till vevhusventilationen mm. Nån som vet vart man kan hitta sådant?
Funkar väl lika bra med överdag oxå men helst då med ett transparent plastlager utanpå så det inte skaver överallt.



Åk upp på industriområdet bakom Schenker,så hittar du Timrå hydraul service.
Där brukar jag köpa mina slangar,dom har det mesta!.. :tummenupp
 
Åsell skrev:
Åk upp på industriområdet bakom Schenker,så hittar du Timrå hydraul service.
Där brukar jag köpa mina slangar,dom har det mesta!.. :tummenupp

Jo jag har varit där, men när jag frågade så rekommenderade dom inte att köpa deras slangar eftersom dom skulle fnasas upp så fort man kapade i dom.
Men jag ska höra med dem igen.
Var det farliga priser när du handlade?
 
Någon som har en toppkåpa? Eller, varför lär jag mig aldrig...

Jag har i elfte timmen lyckats förstöra min Katana en del, och orsaken är som vanligt en kombination av otålighet och klantighet.

I helgen skulle jag flytta ut Katanan till mina föräldrar för att ha en sak mindre att flytta när det bär till (har blivit med hus) senare i vinter. Pärlan startade som vanligt snällt och jag lyckades baxa runt den och ta sats ur garaget så att jag kom upp för den isiga backen. Kåpsläpet var redan uppställt, så jag gjorde en 90-gradare på parkeringen (tänk Tom Cruise i Mission Impossible 2) och "satte fart" mot släpet. Det bet inte särskilt bra och när jag närmare mig släpet tänkte jag att det här går nog aldrig vägen. Men, istället för att tvinga ut sambo och barn så testade jag i alla fall. Jag kom en bit upp, men inte riktigt ända upp. När jag börjar glida bakåt (tänk nu Papphammar) så slår den snötyngda kåpan ner (den går bara halvvägs ner, i hastigheten hade jag inte brytt mig om att staga upp den) och missar mitt huvud men ser till att vindrutan och delar av toppkåpan stannar på släpvagnen :huvet

Det här borde väl vara ett försäkringsärende? Är det nån som vet?

Jag tror inte på :tomten längre, men är det nån som har en toppkåpa i garaget som de kan tänka sig att avyttra? Den kommer att komma till användning. Tips och förslag mottages tacksamt/ MVH Jon
 
Jon_G skrev:
Jag har i elfte timmen lyckats förstöra min Katana en del, och orsaken är som vanligt en kombination av otålighet och klantighet.

I helgen skulle jag flytta ut Katanan till mina föräldrar för att ha en sak mindre att flytta när det bär till (har blivit med hus) senare i vinter. Pärlan startade som vanligt snällt och jag lyckades baxa runt den och ta sats ur garaget så att jag kom upp för den isiga backen. Kåpsläpet var redan uppställt, så jag gjorde en 90-gradare på parkeringen (tänk Tom Cruise i Mission Impossible 2) och "satte fart" mot släpet. Det bet inte särskilt bra och när jag närmare mig släpet tänkte jag att det här går nog aldrig vägen. Men, istället för att tvinga ut sambo och barn så testade jag i alla fall. Jag kom en bit upp, men inte riktigt ända upp. När jag börjar glida bakåt (tänk nu Papphammar) så slår den snötyngda kåpan ner (den går bara halvvägs ner, i hastigheten hade jag inte brytt mig om att staga upp den) och missar mitt huvud men ser till att vindrutan och delar av toppkåpan stannar på släpvagnen :huvet

Det här borde väl vara ett försäkringsärende? Är det nån som vet?

Jag tror inte på :tomten längre, men är det nån som har en toppkåpa i garaget som de kan tänka sig att avyttra? Den kommer att komma till användning. Tips och förslag mottages tacksamt/ MVH Jon



how how how :tomten
julen är här o dess namn e blocket
http://www.blocket.se/view/6703148..../view/6703148.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0
skulle väl va med ett st toppkåpa där va :va
om han nu säljer separat :rolleyes:
 
Håller på att plocka av förgarsarna på hojen nu, o eftersom det är första gången så tänkte jag höra vilket sätt som e smidigast. Lämnar ni insugsrören på insugen och skjuter bak luftburken det som går? Verkar vara bra tajt men nån bra lösning finns det säkert.
 
AtlantiZ skrev:
Håller på att plocka av förgarsarna på hojen nu, o eftersom det är första gången så tänkte jag höra vilket sätt som e smidigast. Lämnar ni insugsrören på insugen och skjuter bak luftburken det som går? Verkar vara bra tajt men nån bra lösning finns det säkert.

Jag brukar lämna "insugningsrören" d.v.s gummistosarna på toppen och ta ut förgasarna åt höger.

P.S

Har bara bytt på GSX 1100 -81 och -84, kanske är annorlunda på katanan.
 
Japps

Japps, ta ut till höger, trångt som f-n men det går. Ta det försiktigt när du ska montera tillbaka så att burken inte spricker. De växer inte på trän...
 
Katanaknappar

Någon av er Katanaägare som vet vilka funktioner de där omkopplarna har som
sitter på sidopanelen under chokevredet
 
GSRecycle skrev:
Någon av er Katanaägare som vet vilka funktioner de där omkopplarna har som
sitter på sidopanelen under chokevredet
Utan att veta helt säkert så är det bara bra att ha och att ha något att fråga om. Tror att dom har aldrig fyllt någon funktion. :va :confused:
 
Förgasare

Okej, tack för infon, försökte ta ut mina åt vänster men det var ganska tajt. Prövar höger istället.

Ingen som har plastkåpan bak till katana liggandes? Gör inget om den är omlackad. Har en spricka och märken i min. Tänkte jag skulle byta ut den.
 
AtlantiZ skrev:
Okej, tack för infon, försökte ta ut mina åt vänster men det var ganska tajt. Prövar höger istället.

Ingen som har plastkåpan bak till katana liggandes? Gör inget om den är omlackad. Har en spricka och märken i min. Tänkte jag skulle byta ut den.
Finns ju firmor som lagar till nyskick. Vet en i Stockholm som jag anlitat med bra resultat. Kolla med bilförsäkringsbolagen. Dom har säkert tips i ditt område.

/Uffe
 
Gott Nytt

:tomten har ju gått men raketerna stundar...Man kanske skulle varmköra som ackompanjemang till ljusspektaklet :tungan vid 00-tiden.

Nåja "bröder", HA ETT GOTT NYTT ÅR, vi ses nästa år :yoparty
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top