Katana-bilder

Brutalt nersablad i den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?151204-Dagens-Blocket!-%28mc-relaterat%29/page26, av förståsigpåare som vill tända eld på den för att den är så ful, hellre kör Er-6, talar om gravskändning och gruppvåldtäkt och en massa annat underhållande skit. Så småningom jämför man den med Fürstens haya...som om inte denne han kört omkring med pastell och/eller neon-lackade hojar.

Läs och förfasa er...

Brutalt nersablad i den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?151204-Dagens-Blocket!-%28mc-relaterat%29/page26, av förståsigpåare som vill tända eld på den för att den är så ful, hellre kör Er-6, talar om gravskändning och gruppvåldtäkt och en massa annat underhållande skit. Så småningom jämför man den med Fürstens haya...som om inte denne han kört omkring med pastell och/eller neon-lackade hojar.

Läs och förfasa er...

Vi måste förlåta dem, de förstår bara inte och kommer heller inte att förstå. De är bara lyckligt ovetande... :)

Kan inte låta bli

Vi måste förlåta dem, de förstår bara inte och kommer heller inte att förstå. De är bara lyckligt ovetande... :)

Ja tyvärr så ser bara folket på färgen som är lackad för ca 20 år sedan av föregående ägare. Kan bara hålla med om att färgvalet inte är det bästa och det har jag aldrig skrytigt om iheller! Men folk glömmer vad det som är påkostat och inte.Byggkostnaden och vad som är nerlagt och i delar är det dubbla än vad priset är idag. Men om man vill så lägg en lack och ett par kvällar med autosol så blåser man GARANTERAT många av dessa lustkurrar av vägen med en gammal Katana som ser bra ut osse men det tänker dom inte på dom små gossarna!!!!!!!:arsele:lol. För somliga så är en fin frisyr bättre än en fungerande hjärna!!!! Men det finns som sagt trots allt några som ser vad det är och inte en omodernt lackad cykel.:tummenupp

Här händer det inget! Är det ingen som har nått nytt att lägga ut här????
Jag lägger ut en bild på min minikat, som nu börjar vara klar ......igen....DSC_0025.JPGDSC_0027.JPG

Finns det någon Katana med trådekrade hjul? Jag besökte en bilträff igår och efter att en Katana passerade hade jag en liten diskussion igår med en man från Australien som bestämt hävdade att det fanns före den klassiska med spetsnosen och den skulle heta katana genesis.

Har han rätt eller var han bara en bilraggare som inte visste bättre?
Jag tänkte även att namnet kan ha använts i andra länder tidigare än i Sverige?

Finns det någon Katana med trådekrade hjul? Jag besökte en bilträff igår och efter att en Katana passerade hade jag en liten diskussion igår med en man från Australien som bestämt hävdade att det fanns före den klassiska med spetsnosen och den skulle heta katana genesis.

Har han rätt eller var han bara en bilraggare som inte visste bättre?
Jag tänkte även att namnet kan ha använts i andra länder tidigare än i Sverige?
Vad jag vet fanns Katanan bara med kåpan som vi känner den. I Italien såldes en del med ett kåpset från Resincorse, för att italienarna inte gillade originalet. Nya Zeeland och Sydafrika fick några få ex vardera av SZX-varianten 1982. Den var utrustad med Yoshimura-kammar och lite andra modifieringar för racing, plus trådekrade fälgar. Australien fick några med trådekrade fälgar men utan trim. Någon Genesis-variant utan kåpa har jag inte hört talas om.

Vad jag vet fanns Katanan bara med kåpan som vi känner den. I Italien såldes en del med ett kåpset från Resincorse, för att italienarna inte gillade originalet. Nya Zeeland och Sydafrika fick några få ex vardera av SZX-varianten 1982. Den var utrustad med Yoshimura-kammar och lite andra modifieringar för racing, plus trådekrade fälgar. Australien fick några med trådekrade fälgar men utan trim. Någon Genesis-variant utan kåpa har jag inte hört talas om.

:tummenupp Nu när du säger Sydafrika så kommer jag ihåg att det var ju därifrån han kom och inget annat.

Och se på fan att nu hjälpte du mig att hitta en trådekrad Katana.

1000016859.jpg

Nya Zeeland och Sydafrika fick några få ex vardera av SZX-varianten 1982. Den var utrustad med Yoshimura-kammar och lite andra modifieringar för racing, plus trådekrade fälgar. Australien fick några med trådekrade fälgar men utan trim.

Australien, Nya Zeeland och Sydafrika var starka motorcykelmarknader under 70- och 80-talet och deras respektive importörer hade mycket att säga till om inför tillverkarna. Många ”produktionsracers” av olika märken hamnade i dessa länder.

Hur är en Katana att köra jämfört med samtida GS och GSX...?

Hur är en Katana att köra jämfört med samtida GS och GSX...?
Det tycker jag också skulle vara roligt att höra! 🙂
Jag har bara kört diverse Katanor genom åren, men aldrig den vanliga GSX:n. Körställningen lär ju vara rätt annorlunda, och originalfjädringen på Katanan var löjligt hård vilket gjorde att den gärna oscillerade i snabbare kurvor. Så jag misstänker att en vanlig är bekvämare och stabilare, men, man ser ju mycket tuffare ut på en Katana :hihi

Det tycker jag också skulle vara roligt att höra! 🙂
Jag har bara kört diverse Katanor genom åren, men aldrig den vanliga GSX:n. Körställningen lär ju vara rätt annorlunda, och originalfjädringen på Katanan var löjligt hård vilket gjorde att den gärna oscillerade i snabbare kurvor. Så jag misstänker att en vanlig är bekvämare och stabilare, men, man ser ju mycket tuffare ut på en Katana :hihi
Sist jag körde en GSX 1100 var en -82 i fint skick men det jag minns mest var att det vibrerade satan. Fingrarna domnade snabbt... :)

Sist jag körde en GSX 1100 var en -82 i fint skick men det jag minns mest var att det vibrerade satan. Fingrarna domnade snabbt... :)
Mellan 100 och 110 km/h så vibrerar 82:an rätt hårt, medan 83:an är mycket lenare. Motorn uppdaterades lite mellan SZ (1982) och SD (1983), t.ex. ventiler, kammar och generator om jag minns rätt, som gör att den senare är lite trevligare att köra, inte någon jätteskillnad i karaktär, men det märks direkt när man går från den ena till den andra...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park