Kartonger,spara eller inte?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Nå,hur gör ni med kartongerna till grejorna ni köper tex mobiltelefoner,stereo,MC-hjälmar osv?
Slänger ni dom eller spar ni dom?
Edit: Skulle bli en Poll,men det sket sig tydligen.

Last edited:
Sparar nästan allt i kartongväg. Det underlättar vid flyttar och ger högre andrahandvärde på prylarna.

Sparar nästan alla kartonger. "Det kan ju vara bra att ha"

Klabbe85 skrev:
2097663 Sparar nästan alla kartonger. "Det kan ju vara bra att ha"

Så gör jag med...tills jag inser att det är vansinne och tar bara plats. Sen nästa gång jag köper något så åker den satans kartongen upp nån hylla och blir slängd om nåt år... Min flickvän säger att det är psykiskt :näsblod Vad vet jag...

Omöjligt att ha kartonghög, med åren lärt mig...släng det efter ett år , sen är det i allafall värdelöst det som låg i från början.

Har kvar alla mina teknikkartonger.
Bra att ha om man ska flytta eller sälja sen.

jag förvarar dem i en hög inför vidare transport till återvinningsstation eller nerknölning i soppåsen

Det mesta sparar jag, tv, stereo, dator och allt möjligt. Ganska mycket kartonger blir det, och framförallt ganska stora kartonger...

Haha sådär håller jag också på, trodde det var ovanligt. som sagt så är det nästan bara de tekniska prylarna som man sparar kartong till.. sparade även på pringles-burkar ett tag men så frågade jag mig själv varför och slängde, någon som blir ledsen nu? :D

Sparar alla uppe på logen bland allt annat bråte ute hos morsan.... Det har blivit några stycken nu :brinnerup

Sparar bra kartonger, typ den till plasman med frigoliten o allt, bra att transportera i.
Stora kartonger som e bra att ha när man flyttar sparar jag, resten hivar jag iväg. Tar bara en massa plats.

Ivil skrev:
2097617 Nå,hur gör ni med kartongerna till grejorna ni köper tex mobiltelefoner,stereo,MC-hjälmar osv?
Slänger ni dom eller spar ni dom?
Edit: Skulle bli en Poll,men det sket sig tydligen.

Sambon sparar, jag slänger mer eller mindre i smyg... Har absolut ingen förståelse för hamsterbeteende.

Jag spar sådana där "bra att ha" kartonger,men när man hittar 5 mobiltelefonkartonger till telefoner som inte finns kvar längre börjar man ju att fundera lite.
Inte bra.

Jag orkar inte slänga dem. Då måste jag ju först sortera ut alla sladdar, adaptrar, manualer och annat mög och sedan separera plasten från kartongen så att jag kan källsortera. Så jag sparar dem istället. :tummenupp

Fast det är gött att storstäda (typ när man flyttar), då känns det som om lägenheten vunnit några kvadratmeter! :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman