Jag tror det är smörningen som blir lite dålig:-( inte att den går av.-PLM- skrev:Varför skulle kardanen gå av? Låter ju inte så troligt...
Brukar ni inte titta på Eurosport? I BoxerCup "slangar" dom för fullt med sina hojar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är smörningen som blir lite dålig:-( inte att den går av.-PLM- skrev:Varför skulle kardanen gå av? Låter ju inte så troligt...
En kardanhoj brukar ha en hissingstendens vid gaspådrag...#Olsson# skrev:Skulle kardan göra någon skillnad? Varför?![]()
Roger_SWE skrev:Jag tror det är smörningen som blir lite dålig:-( inte att den går av.
Brukar ni inte titta på Eurosport? I BoxerCup "slangar" dom för fullt med sina hojar.
#Olsson# skrev:Skulle kardan göra någon skillnad? Varför?![]()
SENSEI skrev:En kardanhoj brukar ha en hissingstendens vid gaspådrag...
Dvs bakändan höjer sig. Om du kollar in gml bmwhojar så brukar det synas tydligt.
Detta gör att det blir svårt att få upp dem på bakhjulet.
Min första tunga hoj var en yamaha xj 900. från 83 med stor pitchlerkåpa på. Den gick det att slanga med... Fast det var ju inte lätt...
Metal_K12 skrev:Mm..GAMLA bmw hojar....Jag har en -03:a, hur jag än försöker så hissar sig inte arslet...märkligt...undrar om tekniken gått framåt även på kardanfronten?![]()
Kawwa skrev:Nä, du gör nog fel!![]()
SENSEI skrev:En kardanhoj brukar ha en hissingstendens vid gaspådrag...
Dvs bakändan höjer sig. Om du kollar in gml bmwhojar så brukar det synas tydligt.
#Olsson# skrev:OK. Men beror inte det på "dålig" geometri mer än kardan. Man kan få en kedjehoj att reagera på samma sätt. T ex höja den bak eller flytta possition på drev, swing. Det är inte själva kardandriften som gör det svårare. Det finns ju kardarnare med neutral squat/antisquat. Dessa borde gå att uiila lika bra som med kedja.
Självklart har tekniken gått framåt.Metal_K12 skrev:Mm..GAMLA bmw hojar....Jag har en -03:a, hur jag än försöker så hissar sig inte arslet...märkligt...undrar om tekniken gått framåt även på kardanfronten?![]()
#Olsson# skrev:OK. Men beror inte det på "dålig" geometri mer än kardan. Man kan få en kedjehoj att reagera på samma sätt. T ex höja den bak eller flytta possition på drev, swing. Det är inte själva kardandriften som gör det svårare. Det finns ju kardarnare med neutral squat/antisquat. Dessa borde gå att uiila lika bra som med kedja.
Emmi skrev:Vad jag har hört att slanga med kardan, men inte länge, risk för att kardanen går sönder.
K-Man skrev:![]()
Jag talar sverige flytningar....Vad försöker hon säga?
![]()
GixxerJensa skrev:Min förra bil hade kardan, den va helt omöjlig att slanga med
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |