Karaktärer i mataffären

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Jag är en klar 3a,har man äntligen fått en diagnos då.

Skönt att veta jag har en orsak att vara som jag är. :)

Henrik

7. De gamla gubbarna i 70-års åldern, städat klädda i skjorta (gärna kortarmad) och förstora kalasbyxor.
Vid minsta rörelse lämnar de efter sig EN DISTINKT LUKT AV 5 DAGAR GAMMAL ARMSVETT!
Handlar ofta sånt som visar att de antagligen lever ganska ensamma. Som en folköl, en konservburk med kalops och ett litet paket knäckebröd.

Handlar ofta sånt som visar att de antagligen lever ganska ensamma. Som en folköl, en konservburk med kalops och ett litet paket knäckebröd.

Själva. "Handlar ofta sånt som visar att de antagligen lever själva." :fakta
Sjukt skönt!

Ja inte att lukta som en dansk osthandlare då... :gnissla Men att leva själv alltså.

De som går till snabbkassan trots att de har fler varor i korgen än det antal som anges som max i den kassan.

Man kanske skulle öppna en matäffär modell exklusiv? Man kan ha en dörrvakt utanför som bara släpper in folk som står på listan. :tummenupp

8. Familjen som alltid går in genom de automatiska grindarna på Coop Forum och stannar direkt för att se sig omkring och bestämma vilket håll de ska gå. Självklart hamnar man alltid bakom dem och måste stanna med påföljden att grinden slår en rakt på pungen.

9. Småpojkarna som köper läsk och godis och betalar kontant. De har i butiken räknat ut vad de har råd med och har alltid prickat in exakt den summan som de hade fått i handen av pappa plus de korvören som de hittade på parkeringen. :)

10. Dvs jag. Är hungrig/får slut på dasspapper/schampo/liknande. Skriver "dasspapper, schampo, korv" i ett sms-utkast utifall jag glömmer nåt av de tre sakerna jag ska handla. Kliver in på Coop med shoppingrutten som ett mantra i skallen (korv->dasspapper->schampo) för att inte behöva gå en omväg eller glömma nåt. Blir slagen på pungen av automatiska grinden för att nån redneck från Hammar-fucking jävla Allt för byn-strand med truckerkeps har stannat mitt för grinden och inte vet var han ska. Blir förbannad. Plockar på mig allt, kollar sms-utkastet, spanar in kortaste kön (automagiskt den långsammaste), blir förbannad igen, denna gång på döva kärringen som betalar med mynt, kommer hem och har lik förbannat glömt nåt...

.

Last edited:
10. Kärringen (för det är ALLTID en kärring) som efter att ha betat av minst 80% av sina varor på bandet ifrågasätter prissättningen på någon vara. Gärna toalettpapper eller något liknande, där hon uppfattat priset på rullen till 7.90:- medan streckläsaren uppger 9.90:-. Kärringen har inga problem att ta upp detta i den enda öppna kassan och tjafsa så hela kön är redo att hänga henne i närmaste lyktstolpe.

Hennes enda överkvinna är hon som börjar denna diskussion efter att ha betalat, packat ner alla varor och sen lusläst kvittot och upptäckt detta övergrepp på hennes ekonomi.

ingen kategori men klart irriterande att det inte finns butiker där alla varor har RFID taggar så det tar max 20 sekunder att passera kassan -betalat och klart, det måste vara en av de onödigare sakerna som finns att stå i kö i en kassa med så återkommande varor i kubik.

ingen kategori men klart irriterande att det inte finns butiker där alla varor har RFID taggar så det tar max 20 sekunder att passera kassan -betalat och klart, det måste vara en av de onödigare sakerna som finns att stå i kö i en kassa med så återkommande varor i kubik.

Fan vad grymt det hade varit med RFID på öl, sprit och bensin...

10. Kärringen (för det är ALLTID en kärring) som efter att ha betat av minst 80% av sina varor på bandet ifrågasätter prissättningen på någon vara. Gärna toalettpapper eller något liknande, där hon uppfattat priset på rullen till 7.90:- medan streckläsaren uppger 9.90:-. Kärringen har inga problem att ta upp detta i den enda öppna kassan och tjafsa så hela kön är redo att hänga henne i närmaste lyktstolpe.

Hennes enda överkvinna är hon som börjar denna diskussion efter att ha betalat, packat ner alla varor och sen lusläst kvittot och upptäckt detta övergrepp på hennes ekonomi.

Till detta beteende kan då adderas typen som inte nöjer sig med att det blev fel och skippar varan/ betalar skillnaden efter att fått reda på svaret. Vi har också dom som tar detta som kassörskans illvilliga personliga påhopp och kontrar med allt från utskällningar till gråtattacker till hot om att gå till chefen till att koleriskt kasta pennor, kvitton och andra lösa föremål på den stackars 19 årige förvirrade och försvarslöse kassörskan som sitter med tårarna i ögonen...

Här hemma är det jag som skriver listan och jag som handlar.

Då är vi två!

Jag skriver listan och handlar, på listan står varona i ordning för hur dom finns i affären. Och jag brukar "plugga" lite på listan innan handling sker, så att man lixom kanske kan spara någon sekund eller så. :rolleyes:

Hämtar en vagn, ställer upp kassarna i vagnen, hämtar ut en scanner, tar upp listan som jag håller i högsta hugg och sen bär det av.

Målmedvetet tar jag fram mellan hyllorna. Och nåde den som står i vägen och inte vet vad den ska ha. :gnissla

Allt ska vara avklarat på max en halvtimme. Helst 20 minuter, men det beror förstås på om man råkar hamna under pensionärstimmen, eller när 3-barnsmorsorna stoppar upp flödet med sina förvirrade kids.

//M

PS: Ja..jag lider säkert av nåt. Och ibland, för fan, så har jag ändå glömt nåt fast det stod med på listan. :glömdet

Last edited:
Jag är helt klart en 4:a när jag går till snabbköpet i närheten, jag vet vart allt står, jag vet vad jag ska ha. Lite som en covert operation, snabbt in, snabbt ut, ingen vet vad som hände.

När jag storhandlar är jag nog snarare den som skriver om listan som frugan skickade med, mest för att slippa gå tillbaka.

Sista-minuten-handlaren: Kommer in någon minut före stängning och ska bara ha toapapper, ost eller ett paket bregott el.dyl. Precis det som glömdes bort under tidigare shoppingtur under dagen och nu är det panik att få hem det så att frukosten är räddad för familjen. Halvspringer till rätt hylla, plockar på sig och till kassan - hela turen avklarad på en halv minut. Been there...

11. Knallar in i affären plockar det som ser gott ut och som man kan laga nånting kul av (efter recept man kan på ett ungefär i huvudet eller hittar på). Kollar någon innehållsförteckning så den inte innehåller så mycket konseveringsmedel eller annan skit. Står och spanar in de olika tuggummisorterna och rubrikerna på dags/kvällstidningarna, är trevlig mot den förhoppningsvis söta kassörskan som man analyserade tillsammans med de andra filurerna i kön medan man stog och väntade. Betalar med kort (orka fiffla med pengar) och knallar ut till bilen för att sedan köra lagom för fort hem (under gränsen för att bli av med körkortet), alternativt slänger något i ryggsäcken och kör hoj hem. På vägen hem sitter jag och är irriterad på de som saktar ner under 95 nånting vid kamerorna.

Då är vi två!

Jag skriver listan och handlar, på listan står varona i ordning för hur dom finns i affären. Och jag brukar "plugga" lite på listan innan handling sker, så att man lixom kanske kan spara någon sekund eller så. :rolleyes:

Haha - jag tänkte detsamma! Sitter man på allvar och skriver ner varorna i butikens ordning så har man nog tappat den sista gnistan i livet.

Bara att veta ordningen är oroväckande nog. :)

Så nu vet jag varför en del verkar få panikångest i affärerna när de har flyttat runt i hyllorna...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing