Kaos hos mig.

Ett batteri är på ca 60amp... en startmotorn drar ca 45 50amp på ett försök... om den då går trögt så kanske runt 60amp.. och om du då försöker köra runt några gånger med startmotorn så är batteriet heltslut efter en stund.. men inte så slut så att lamporna lyser dåligt.. så kör en stund och se om generatorn laddar upp batteriet.


sorry för stavfelen!!
 
Zana skrev:
Mmm, precis... det är det som förbryllar mig...

Jepp, ska köra lite till. Lite motorväg får vi hoppas gör susen... =)


men åå, du sa klonk. Då har du för lite ström i batteriet tror jag. För då åker kuggkransen ut men orkar inte dra runt.

Jepp, kör du en stund så laddas batterit upp.
 
Alex.J skrev:
Ett batteri är på ca 60amp... en startmotorn drar ca 45 50amp på ett försök... om den då går trögt så kanske runt 60amp.. och om du då försöker köra runt några gånger med startmotorn så är batteriet heltslut efter en stund.. men inte så slut så att lamporna lyser dåligt.. så kör en stund och se om generatorn laddar upp batteriet.


sorry för stavfelen!!

Tjabba... Näe, det är inte batteriet, det är jag nästan 100% säker på... men ska prova att stå på tomgången i typ 15minuter eller nåt...

Annars skiter jag i allt och lämnar in den på rep imorgon...

Ill keep in touch.
 
DJM skrev:
men åå, du sa klonk. Då har du för lite ström i batteriet tror jag. För då åker kuggkransen ut men orkar inte dra runt.

Jepp, kör du en stund så laddas batterit upp.

Så du tror det också... Borde det inte laddats upp tillräckligt efter 10min att kunna dra runt motorn mer än att det bara hakar upp sig?

Äsch, vi får se... tror inte jag tänker åka, kanske förlorar min parkeringsplats i backen då... :död Borde ju funka lika bra att stå på tomgången ca1100varv...
 
Zana skrev:
Tjabba... Näe, det är inte batteriet, det är jag nästan 100% säker på... men ska prova att stå på tomgången i typ 15minuter eller nåt...

Annars skiter jag i allt och lämnar in den på rep imorgon...

Ill keep in touch.
Longshot,kan vara dålig jord mellan motor o chassi oxå,om jordflätan håller på att gå av så kan det bli så där.Prova att sätta en startkabel på ett bra ställe på chassiet o andra änden på motorn(lyftögla eller dyl)
 
Zana skrev:
Så du tror det också... Borde det inte laddats upp tillräckligt efter 10min att kunna dra runt motorn mer än att det bara hakar upp sig?

Äsch, vi får se... tror inte jag tänker åka, kanske förlorar min parkeringsplats i backen då... :död Borde ju funka lika bra att stå på tomgången ca1100varv...


beror på hur mycket batteriet är urladdat eller så har du jord fel.

Gör som ktmjacke säger och säg vad som hände.
 
Ok, har käkat middag nu. Ska väl bege mig ut i kylan... testa å stå på tomgång i 20minuter sen med en "extra-jord" ska väl fanskapet starta!! =)

Wish me luck...

Fan va ni e bra å ha grabbar...!!
 
Började fundera på om du skulle kika lite på din generator/ kolen å den. men när den startar så kanske det inte är det.. men kolla kolen ändå.. skit enkelt!
 
Om startmotorn fastnat borde du kunna knacka på den lite så att den hoppar tillbaka igen.
 
Om du nu verkligen är säker på att det är startmotorn och inte batteriet/strömförsörjningen till startmotorn så kan du kolla på http://nya.fbt.se/ eller http://www.startmotor.se/index2.html
Jag tror även att det finns något liknande ställe liknande den sista länken som ligger på söder.
 
Jag har fan ingen aning. Men verkstan tar ca 5000:- totalt, med 2 veckors väntetid!!!!!!

Och jag hittar ingen jävla startmotor... helt sjukt...

Hittar en som antingen är startmotor eller generator, men den driver med en rem???!!!

Kan en startmotor driva en rem??

har aldrig sett det förrut??

Snälla hjälp mig!!! Är det här en startmotor????????????? Och isåfall, var i helvete sitter generatorn????


Snabba svar nu grabbar!!!
 

Bifogat

  • Bild046.jpg
    Bild046.jpg
    37.9 KB · Visningar: 64
  • Bild049.jpg
    Bild049.jpg
    26 KB · Visningar: 71
  • Bild052.jpg
    Bild052.jpg
    40.4 KB · Visningar: 78
Och det står mitsubishi på den, det borde väl vara en startmotor... mitsubishi tillverkar väl inga generatorer? Eller.. Vaffan dom tillverkar ju tillochmed kylskåp iofs....


gahhhhhhhhhhh
 
Zana skrev:
Ger mig ut igen, är tydligen generatorn....


jepp, det är generatorn.

Startmotorn sitter på ena långsidan. Om du har längsmonterad så sitter den mot baken. Där sitter svänghjulet och nånstans runt den sitter startmotorn.

Om det är tvärställd så kan den sitta på båda sidorna. Den sitter på den sidan där växellådan sticker ut. Oftas på höger sida.

Precis så ser en startmotor ut som alex visa.
 
Alex.J skrev:
Så här brukar startmotorer se utLÄNK!


Jepp, precis så... :huvet

Hittade den nu, skitliten. tamejfan mindre än den på min förra hoj... :död

Och skroten vill ha beteckningen på skiten. Och den klisterlapp där det borde stått är sedan länge borta. nada.

Hur i helvete ska jag då kunna handla en ny, när jag inte vet vad som sitter monterat nu? På mekonomen kommer det upp en startmotor när jag skriver in reg-nummret... Men varför kan inte skroten kolla efter regnummret.. fattar ingenting...

2veckors väntetid på en ny, och den vill dom ha 3700:- för, sinnessjukt...

Jaja, får väl se vad som händer nu.

Ingen bil = inget jobb. Inget jobb = inga pengar. Inga pengar = ingen startmotor. Ingen startmotor = ingen mat. Ingen mat = död zana. Död zana = tråkigt.
 
Back
Top