Kanske skulle kunna vara ett sätta att få mer publik till SM/SO

Varför inte? STCC provade på detta ifjol genom att köra igenom Linköping.

Dom hade t.o.m byggt upp en liten bana Storgatan-St.Larsgatan-Drottninggatan-Stortorget. Sen samlades dom på Stortorget där publiken fick kolla in alla bilarna.

Axxexs skrev:
Varför inte? STCC provade på detta ifjol genom att köra igenom Linköping.

Dom hade t.o.m byggt upp en liten bana Storgatan-St.Larsgatan-Drottninggatan-Stortorget. Sen samlades dom på Stortorget där publiken fick kolla in alla bilarna.

Tillställningen i LKPG var faktiskt riktigt bra. Roligt att gå runt och kolla på bilarna, och framförallt höra dom när dom körde.

MVH Martin

På Knudan kan vi samlas i Centrala Kågeröd Down Town och posera vid korvkiosken, det kommer att dra flockvis med folk.

Ho ho - det skulle ju vara underbart i Sverige. Men ytterst osannolikt att de lokala myndigheterna skulle bevilja bakhjulsåkning mitt i stan. Eller?

Bifogat

• 338206_77568.jpg
    338206_77568.jpg
    98.8 KB · Visningar: 118
Äh, det behöver man ju inte skriva att de ska göra!

När de där MC kortege sakerna åker genom stan på vårarna så åker ju många på slangen, tror du det står med i deras ansökan?

Tycker det vore en bra ide om den går att genomföra

//håkan

GSXR1100R skrev:
På Knudan kan vi samlas i Centrala Kågeröd Down Town och posera vid korvkiosken, det kommer att dra flockvis med folk.

Var nog av samma anledning som STCC körde inne i Linköping och inte vid korvmojjen nere i Mantorp City. :)

Axxexs skrev:
Var nog av samma anledning som STCC körde inne i Linköping och inte vid korvmojjen nere i Mantorp City. :)
Bara skoja litta, man kan köra jippot i Helsingborg.

Tycker faktiskt det är en rätt bra idé....

Även fast det blir jobbigt för dom förarna som ska ställa ut hojarna. Lasta upp, åka in till stan, lasta ut, åka en sväng, svara på 1000 frågor, bli kvar läänge, lasta upp, åka tillbaka till banan, lasta ur, och hinna få ordning på hojen och allt innan kvalet....

Fast det är ju klart, lär ju bara drabba A-förarna... Så jag tycker det ät skitbra förslag! :D :D

Macke skrev:
Tycker faktiskt det är en rätt bra idé....
Även fast det blir jobbigt för dom förarna som ska ställa ut hojarna.

Det där var min första tanke. Sedan är det kanske ingen större idé att åka i cirkel i Karlskoga t.ex. Bättre vore att visa upp rr-hojar i Stockholm, Göteborg, Malmö och andra större städer, bara för att påminna eller upplysa folk om att sporten finns. Fast då blir ju problemet att hitta förare som vill ställa upp och åka dit och visa upp sig.

Macho Woman skrev:
Det där var min första tanke. Sedan är det kanske ingen större idé att åka i cirkel i Karlskoga t.ex. Bättre vore att visa upp rr-hojar i Stockholm, Göteborg, Malmö och andra större städer, bara för att påminna eller upplysa folk om att sporten finns. Fast då blir ju problemet att hitta förare som vill ställa upp och åka dit och visa upp sig.

Klart det finns folk som kan dra en repa genom de större städerna. Jag hade tänkt köra en repa genom delar av centrala stockholm i helgen med min hoj ;)

oFFkeFF skrev:
Klart det finns folk som kan dra en repa genom de större städerna. Jag hade tänkt köra en repa genom delar av centrala stockholm i helgen med min hoj ;)
Jaha, är det dags att testa hojen? Jag föreslår att du börjar med att varmköra utanför Mc Donalds. Sätt alla gatåkare med överviktiga fyrtaktsradfyfor på plats genom att blåsa tvåtaktsrevelj och lämna dem i ett moln av blårök, sen testar du växellådan på Sveavägen genom att köra på bakhjulet på varje växel, dyk ner i Klaratunneln och kolla chassieiställningarna, hööööööööger, vääänster, upp på Centralbron, ladda hela vägen fram till Södertunneln, du bör nå toppvarv på sexan när det planar ut efter avfarten till Medborgarplatsen. Här kollar du bestyckning och toppfart ända fram till avfarten mot Skanstull. Du kommer ut ur tunneln som skjuten ur en kanon och kan göra ett slutgilitg högbelastningsprov på Johanneshovsbron i ufförsbacke hela vägen till Gullmarsplan där du vänder och åker hem. Bon voyage!

oFFkeFF skrev:
Hehe, ska kanske låta regndäcken sitta kvar på cykeln ändå :)
Ett litet tips, kör inte med siffrorna på, haffa kan spåra via Svemo och då ryker licensen.

/O.Utlaw

Teddy skrev:
Jaha, är det dags att testa hojen? Jag föreslår att du börjar med att varmköra utanför Mc Donalds. Sätt alla gatåkare med överviktiga fyrtaktsradfyfor på plats genom att blåsa tvåtaktsrevelj och lämna dem i ett moln av blårök, sen testar du växellådan på Sveavägen genom att köra på bakhjulet på varje växel, dyk ner i Klaratunneln och kolla chassieiställningarna, hööööööööger, vääänster, upp på Centralbron, ladda hela vägen fram till Södertunneln, du bör nå toppvarv på sexan när det planar ut efter avfarten till Medborgarplatsen. Här kollar du bestyckning och toppfart ända fram till avfarten mot Skanstull. Du kommer ut ur tunneln som skjuten ur en kanon och kan göra ett slutgilitg högbelastningsprov på Johanneshovsbron i ufförsbacke hela vägen till Gullmarsplan där du vänder och åker hem. Bon voyage!

Det vore en perfekt runda faktiskt :)
Torsgatan uppåt, sen odengatan ner till McDonalds ;)
Men hojen är ju utvarvad en bit innan man åker in i söderledstunneln iofs.

Fast, det blir nog bara en liten nätt tur förbi vägarbetet på torsgatan, känner jag mig riktigt busig blir det väl ett varv runt norra bantorget också ;)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back