MiZou
Ny medlem
Jag är verkligen newbie med nytaget A-kort, jag har inte riktigt hajat skillnaden när någon säger att de har 85 hästar på bakhjulet när liksom motorn är på 100 hästar, vad menar man?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MiZou skrev:Jag är verkligen newbie med nytaget A-kort, jag har inte riktigt hajat skillnaden när någon säger att de har 85 hästar på bakhjulet när liksom motorn är på 100 hästar, vad menar man?
MiZou skrev:Jag är verkligen newbie med nytaget A-kort, jag har inte riktigt hajat skillnaden när någon säger att de har 85 hästar på bakhjulet när liksom motorn är på 100 hästar, vad menar man?

goodspeed skrev:Han menar det att motorn leverar 100hk, men innan den effekten når bakhjulet så har man tappat ett antal hk i form av friktionsförluster etc i kedja och växellåda. Alltså har han i det här fallet 85 hk att försöka överföra från bakhjulet till asfalten.
edit: knasbull, ha inte så bråttom![]()
MiZou skrev:Men vad menas med Max TORQUE? och vad bör den ligga på?
MiZou skrev:Men vad menas med Max TORQUE? och vad bör den ligga på?
Långa farbron skrev:Max vridmoment.
Helat avhängit av vad motorn ger.
Street skrev:Dessutom så finns det INGA dumma frågor. Bara dumma SVAR..
Föressten. Vad har störst kraftförlust. Kardandrift eller kedja?
MiZou skrev:Okej, och vad ska det vara typ då på en 600cc, den jag håller på att kolla på är bänkad i Dynojet med 83,6 hästar och 58,5 Max Torque...Låter detta normalt?
Långa farbron skrev:Tyvärr ingen aning.
Men vänta en sekund så kommer det någon som vet.
![]()
MiZou skrev:Får hoppas på det...![]()
MiZou skrev:Okej, och vad ska det vara typ då på en 600cc, den jag håller på att kolla på är bänkad i Dynojet med 83,6 hästar och 58,5 Max Torque...Låter detta normalt?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |