Kanonbra feministkampanj

Macho Woman skrev:
Så det du vill säga är helt enkelt att män är bäst?

Nej, det var du som sa? :pannkyss Jag bara undrade hur du skulle kommentera mitt inlägg.. Och visst det är okej för mig om du tycker män är bäst... Okej. :tungan

Macho Woman skrev:
Mary Wollstonecraft kämpade för kvinnors lika rättigheter redan i slutet av 1700-talet. Modegrej, tjena... :rolleyes:
Och hur bra gick det för henne? För visst hade dom lika löner på 1700talet.
Det jag menar är att alla politiker inte vågar säga annat än att dom är feminister och alla ska böja sig inför knäppgudrun trots att hennes ideér inte blir framröstade(tack och lov).
Hur mycket skrevs det om feminism för 10 år sen? Det har kommit som en modegrej helt enkelt, precis som att "komma ut ur garderoben"
Kändis: hmm, dom har inte skrivit nåt om mig på siståne, jag ringer och säger att jag är homo.
Visst är dom det på riktigt så ok, men annars...
Alla är ju vare sig dom vill erkänna eller inte nån % homo det handlar bara om hur mycket man känner efter.
"hmm, det känns allt som att jag är lite homo, jag säger att jag är bi"

Swedie skrev:
Nej, flyttat.

Feminister är kronmongo.

Man VET att 99% av kvinnorna på en fråga om Jordens Måne snurrar runt Jupiter svarar Ja. :hihi Nä men allvarligt talat hur många tjejer är ens intresserade av teknologi. Hur många män är det? ja Där har vi svaret på varför vissa frågor ställs till Män och andra till Tjejer. Menar, man frågar väl inte män vilket som är det senaste bästa make-upen? urk

Skulle vi män prata samma "språk" till tjejer så skulle de knappast finna oss intressesanta om vi säger att vi hellre ligger och mekar racehoj (eller vad som helst annat) än att sitta och småprata med dom. Men för tjejer, ja dom vill småprata o vara gulliga jämnt o ständigt. Nä, kvinnan framför spisen.nu :D ;) j/k

du är singel va? :rolleyes:

Bo_jahn skrev:
Nu tycker jag du är långtifrån den värsta på forumet när det gäller pekpinnar, men inser du att det du skrivit gäller dig själv väldigt ofta? Så ofta så att jag tror de flesta som läser det du skrivit tänker på bl.a. just dig istället för de du nu antagligen menar egentligen. No hard feelings, du brukar vara vettig men det du skrev här var faktiskt ganska kul av just den anledningen.
Är mycket medveten om att många säkert anser att jag kommer med pekpinnar eller moralkakor men jag försöker göra det utan att förnedra, förminska eller håna andra människor. Har heller aldrig påstått att jag är fullkomlig eller vet bäst även om säkert många uppfattar det så eftersom jag säger vad jag tycker och tänker.
Jag kanske inte alltid lyckas men läser man lite i trådar som denna så är det ett återkommande fenomen med nedlåtande kommentare från vissa håll. Trist tycker jag.

Det är en stor skillnad på män och kvinnor.....kvinnan i regel, vill ha meningslösa diskussioner...och finns det inget att diskutera...nog fan hittar de på en....medan majoriteten av män som jag känner, tar en diskussion när det finns något att diskutera !.... :D

Sedan har de inte styrkan att klara av fysiska arbeten så som vi män kan....vem är det tror ni som får montera den där fina Ikea soffan som frun tyckte så mycket om?..... :tuttar

Och till sist: Kvinnor hör inte hemma i försvaret som soldat !!!!!!!!!
samt att jag gillar att sy gardiner....... :tummenupp

Last edited:
Är det förövrigt någon som beräknat in i löneskillnaderna att många män måste göra lumpen och förlorar en årsinkomst plus att kvinnor lever längre och får därför pension längre?

Goodstuff skrev:
Är mycket medveten om att många säkert anser att jag kommer med pekpinnar eller moralkakor men jag försöker göra det utan att förnedra, förminska eller håna andra människor. Har heller aldrig påstått att jag är fullkomlig eller vet bäst även om säkert många uppfattar det så eftersom jag säger vad jag tycker och tänker.
Jag kanske inte alltid lyckas men läser man lite i trådar som denna så är det ett återkommande fenomen med nedlåtande kommentare från vissa håll. Trist tycker jag.

Ja, det är dags att vi lär oss att människor är inte dumma i huvet bara för att dom tycker olika. Eller är dom det? :)

Jag är en simpel man! Jag gillar kvinnor! puss på er, ni gör livet värt att leva!
Sedan tycker jag att vi skall ha högre lön så att vi har råd att köpa dyra presenter till er.

bonny skrev:
Jag är en simpel man! Jag gillar kvinnor! puss på er, ni gör livet värt att leva!
Sedan tycker jag att vi skall ha högre lön så att vi har råd att köpa dyra presenter till er.

Nu får du väl ändå ge dig. Män bör tjäna mer än kvinns så vi har råd att umgås med dom... :tungan

CorbenDallas skrev:
Nu får du väl ändå ge dig. Män bör tjäna mer än kvinns så vi har råd att umgås med dom... :tungan
Är inte det samma sak?? En normal kvinna har ingen aning on hur dyrt det är med en sportbil!

RoLLER skrev:
Vaddå...? :va Vad tjänar DU egentligen? :confused:
Vad är der Rolls Royce säger? Tillräckligt...
Men jag nmåste det eftersom jag lever efter devisen "Köpta vänner är bättre än inga vänner!"

Mavve skrev:
Är du feminist?

Definitionen på feminist är uppbyggd kring två kritierier.
1) Man ser att det finns en orättvisa mellan män och kvinnor
2) Man anser att något bör göras åt saken

Uppfyller men dessa två kritierier är man per definition feminist. Punkt!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt