Kanonbra feministkampanj

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Med anledning av den mer eller mindre hätska diskussionen om det är bra med avklädda kroppar i våra medier vill jag tipsa om en mycket bra kampanj som går i tunnelbanan i Stockholm just nu. Tycker man sätter fingret på det som många inte höll med om var ett problem eller något man skulle bry sig om.

Se här.

Edit: Se bifogat exempel på en enhet. På siten ovan finns fler.

Bifogat

• slitz.jpg01.jpg
    slitz.jpg01.jpg
    60.1 KB · Visningar: 486
Last edited:
Nej, flyttat.

Feminister är kronmongo.

Man VET att 99% av kvinnorna på en fråga om Jordens Måne snurrar runt Jupiter svarar Ja. :hihi Nä men allvarligt talat hur många tjejer är ens intresserade av teknologi. Hur många män är det? ja Där har vi svaret på varför vissa frågor ställs till Män och andra till Tjejer. Menar, man frågar väl inte män vilket som är det senaste bästa make-upen? urk

Skulle vi män prata samma "språk" till tjejer så skulle de knappast finna oss intressesanta om vi säger att vi hellre ligger och mekar racehoj (eller vad som helst annat) än att sitta och småprata med dom. Men för tjejer, ja dom vill småprata o vara gulliga jämnt o ständigt. Nä, kvinnan framför spisen.nu :D ;) j/k

Swedie skrev:
....

Man VET att 99% av kvinnorna på en fråga om Jordens Måne snurrar runt Jupiter svarar Ja. :hihi Nä men allvarligt talat hur många tjejer är ens intresserade av teknologi. Hur många män är det? ..... j/k

Nä men va fan!. Tror du verkligen på det där??

Snacka om att ta jämlikhetsdebatten tillbaka till......70-talet?

"Feminister är kronmongo."
Vad är det för jävla skitsnack? Av resten av din text att dömma har du inte fattat för fem öre vad de är ute efter i sin frågeställning till Slitz.
Är män genetiskt intresserade av teknik eller vad menar du?

Swedie skrev:
Nej, flyttat.

Feminister är kronmongo.

Man VET att 99% av kvinnorna på en fråga om Jordens Måne snurrar runt Jupiter svarar Ja. :hihi Nä men allvarligt talat hur många tjejer är ens intresserade av teknologi. Hur många män är det? ja Där har vi svaret på varför vissa frågor ställs till Män och andra till Tjejer. Menar, man frågar väl inte män vilket som är det senaste bästa make-upen? urk

Skulle vi män prata samma "språk" till tjejer så skulle de knappast finna oss intressesanta om vi säger att vi hellre ligger och mekar racehoj (eller vad som helst annat) än att sitta och småprata med dom. Men för tjejer, ja dom vill småprata o vara gulliga jämnt o ständigt. Nä, kvinnan framför spisen.nu :D ;) j/k

För helvete, Johnny, du kan inte mena allvar?

Goodstuff skrev:
Är män genetiskt intresserade av teknik eller vad menar du?

Ja?

Jag läser både Veckorevyn och Slitz regelbundet och frågorna till killar i veckorevyn skiljer sig inte så farligt mycket mot de i Slitz.

kaZmur skrev:
Ja?

Jag läser både Veckorevyn och Slitz regelbundet och frågorna till killar i veckorevyn skiljer sig inte så farligt mycket mot de i Slitz.

Det är väl inte ett svar på min frågeställning? Det är lika illa att VeckoRevyn ställer korkade och fördomsfulla frågor till män som att Slitz gör det.

Nyteknik skrev:
Med anledning av den mer eller mindre hätska diskussionen om det är bra med avklädda kroppar i våra medier vill jag tipsa om en mycket bra kampanj som går i tunnelbanan i Stockholm just nu. Tycker man sätter fingret på det som många inte höll med om var ett problem eller något man skulle bry sig om.

Se här.

Edit: Se bifogat exempel på en enhet. På siten ovan finns fler.

Jag fattar inte ärligt vad som är så bra med frågeställningen? Ingen är mindre intresserad av teknologie än min fru & hennes polare. Snackar man kläder & mode vaknar de dock upp. Är detta en generell uppfattning om tjejers intressen? Naturligtvis inte men jag är dock övertygad om att de flesta tjejer (majoriteten) bryr sig mer om vad den planerade nya bilen ska ha för färg än varför maken/sambon argumenterar om varför den ska ha turbo som då kostar mer. Bara att inse; vi är olika och kommer så förbli.

Valen skrev:
Naturligtvis inte men jag är dock övertygad om att de flesta tjejer (majoriteten) bryr sig mer om vad den planerade nya bilen ska ha för färg än varför maken/sambon argumenterar om varför den ska ha turbo som då kostar mer. Bara att inse; vi är olika och kommer så förbli.

Ibland känner jag ett plötsligt behov av att ta livet av mig. Du har aldrig funderat över varför det är så? Det har inte att göra med uppfostran och omvärldens påverkan, tror du? Inte fan tar farsorna med sina döttrar ut i garaget när de ska byta olja? Däremot får alla tjejer fantastiskt mycket kommentarer om sitt utseende under hela uppväxten. Killar uppfostras till att bli tuffa och smarta, tjejer till att vara gulliga, både utseendemässigt och socialt. Du försöker just nu göra ditt bästa för att fortsätta upprätthålla de könsrollerna.

2fast4hjo skrev:
Jag fick råd av en kille här ang hårvård :rofl

Tacka o ta emot o dryga dig inte om det istället då....

Swedie har alltid rätt, står längst ner oxå.

Macho Woman skrev:
Ibland känner jag ett plötsligt behov av att ta livet av mig. Du har aldrig funderat över varför det är så? Det har inte att göra med uppfostran och omvärldens påverkan, tror du? Inte fan tar farsorna med sina döttrar ut i garaget när de ska byta olja? Däremot får alla tjejer fantastiskt mycket kommentarer om sitt utseende under hela uppväxten. Killar uppfostras till att bli tuffa och smarta, tjejer till att vara gulliga, både utseendemässigt och socialt. Du försöker just nu göra ditt bästa för att fortsätta upprätthålla de könsrollerna.

Du kan ju försöka få min fru intresserad av att byta olja i hojen. Har försökt lära henne att skifta vinterdäck/sommardäck på bilen men vet du vad; hon är för svag!! Hur i h-e skulle hon ha blivit uppfostrad anser du? Skulle hennes farsa tvingat henne byta däck på bilen när hon var 12 år (så ung var jag första gången jag bytte däck, dock utan tvång utan av intresse). Skulle jag ha tvingat henne att lära sig svetsa på våra gamla bilar när de fick rost 2:or (på den tiden vi åkte skrot)? Skulle du själv, som 12-årig tjej (och tänk efter nu), velat byta olja på er bil för att din farsa prompt ville det? Isåfall tillhör du nog minoriteten. Grattis, du är då mer lik oss av motsatta könet än de från ditt eget kön.

sismo skrev:
Den som försöker förneka att vi är olika, kan ju inte vara seriös.

http://www.antifeminist.nu

För jämställdhet, mot feminism.

Med utgångspunkt i det där är det inte konstigt att många av oss tjejer är redigt förbannade. Att förneka att vi fortfarande lever i ett patriarkat är ungefär lika historiskt fel som att påstå att koncentrationslägren aldrig fanns.

Macho Woman skrev:

Så är det faktiskt inte att det bara är en yttre påverkan om vad man blir intresserad av.
Ger du bilar till tjejer ska de tvätta dem och få dem att glänsa och är rädd om dem.
Ger man Barbies till pojkar skall det krigas och slåss med dem eller så föreställer de sig att de är bilar och brummar runt med dem eller förvandlar dem till farkoster.

Det är genetiskt betingat :)

Valen skrev:
Bara att inse; vi är olika och kommer så förbli.
Visst är män och kvinnor olika. Men du verkar inte ha förstått vad det är man vill försöka förändra med den aktuella kampanjen.

Jag lyssnade på ett radioprogram för ett par år sedan där man gjorde ett reportage från ett dagis som hade en medvetet sätt att behandla alla barn oavsett kön lika. På prov hade man satt upp några videokameror som filmade hur personalen behandlade barnen. Konsekvent uppmuntrade man flickor till lugna aktiviteter och pojkar till att gå ut och leka. Flickor som var högljudda sade man till. Pojkar som var det brydde man sig betydligt mindre om.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt