Jag bytte som sagt drivpaket alldeles nyss på firma. Och redan på en gång märkte jag att wheelies har blivit livsfarliga. Det är som om någon helt plötsligt sparkar till bakdäcket vilket leder till ett snett nedlägg som resulterar i kraftigt wobbel! Detta har hänt 5 ggr nu på en vecka och jag har aldrig känt detta fenomen tidigare ever under de 2 år jag ägt hojen. Kan hända att den vibrerar minimalt mer än normalt oxå. Svårt att säga. Däcket var rakt på svingen men märkte sen att kedjan är olika spänd när jag snurrade däcket...den var stenhårt spänd för att sedan få ett spel på 3 cm...
Kan det vara att 520 drev o kedjan inte pallar wheeiles och töjer ut kedjan/gör drevet snett?
Är det fel på kedjan lr fel på drevet? Kedjan hoppar jävligt mycket på överdelen som om bakdrevet vore ovalt men det syns inte med bara ögat. Ska kika noggrannare imorrn...men några ideer? Kan firman ha monterat på bakdäcket med för spänd kedja som i sin tur leede till detta problem kanske? Fuck..hatar strul
Kan det vara att 520 drev o kedjan inte pallar wheeiles och töjer ut kedjan/gör drevet snett?
Är det fel på kedjan lr fel på drevet? Kedjan hoppar jävligt mycket på överdelen som om bakdrevet vore ovalt men det syns inte med bara ögat. Ska kika noggrannare imorrn...men några ideer? Kan firman ha monterat på bakdäcket med för spänd kedja som i sin tur leede till detta problem kanske? Fuck..hatar strul
Last edited: