Kan någon (kvinna?) förklara detta för mig?!

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Hehe kan tänka mig att som många tjejer i min omgivning runt 20 års åldern tror det följer med dom en bit upp endå kan reagera som som tjejen i filmen "P.S. I love you" När hennes kompisar berättar samtidigt att ena ska gifta sig och den andra ska ha barn så erkänner hon tillslut att det drog uppmärksamhet från henne själv och avsaknaden av att kunna göra det själv fick henne avundsjuk. Kände igen beteendet.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kan inget annat ä o hålla med att det är jobbigt att man måste säga att andras ungar är gulliga! Undra vad folk skulle svara att de hade en ful unge :D

Du får mördande blickar bara av att säga att spädbarnet på en månad ser ungefär lika gullig ut som alla andra spädbarn på en månad. :näsblod

:hihi


Läste en artikel en gång om ett par som sagt upp bekantskapen med alla vänner som hade barn eftersom de ansåg deras vänner grundligt hade lurat dem!

När de frågade vännerna som fått barn om det var mycket jobb och annat, så hade 100% av vännerna sagt att det var en dans på rosor att ha barn. Alltid!

Så de fick själva barn och förväntade sig att allt skulle flyta på utan problem, vilket det självklart inte gjorde.

När de konfronterade sina vänner så skämdes de lite och sade, att det är så man säger, att allt är perfekt när man har barn. Alltid!

Lite naivt av paret dock, att tro så blint på sina vänner. Vem som helst kan ju räkna ut att det är mycket jobb, men att det antagligen är värt det också.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tror nog att det är vanligare bland mödrar sedan tidigare att känna avundsjukan. Fan, man har ju sett 2 barnsmorsor som för mjölkfläckar i BH:n när de ser en bebis.
 

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER-5
jag tror att det kan handla om att den avundsjuka kvinnan antingen känner sig stressad över hennes biologiska klocka tickar på i för hög fart för att hon ska hinna hitta en vettig man eller att hon och hennes man försökt tillverka ett barn en längre tid utan framgång och blir avundsjuk (detta är inte detsamma som missunnsam- det handlar nog oftast om en önskan att också få uppleva det, inte att missunna sin vän detta- fast det kanske också förekommer). I de senare fallen känner nog de flesta män på samma sätt (här talar jag ur egen erfarenhet).

Som ni vet kan män bli pappor hela livet (det är åtminstone biologiskt möjligt, om än kanske inte så lämpligt...) medans kvinnor har en deadline att följa. Det kanske kan förklara vissa kvinnors eventuella besatthet vid bebisalstrande? Har aldrig trättat nån som uttalat orden om att hon skulle kunna ragga blivande pappamaterial utan hans vetskap eller godkännande i åldersdesperation. Det låter lite stört.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
måste ju va någon typ av misshandel att bli indragen i papparollen av något psykfall!
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
En kille träffar sin kompis flickvän för första gången...efter mötet tänker han..'hmm..en sån tjej vill jag skaffa mig'....
En tjej träffar sin kompis kille för första gången...efter mötet tänker hon..'hmm, den där killen ska jag skaffa mig'...

its a joke ppl...bli inte upprörda!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
En kille träffar sin kompis flickvän för första gången...efter mötet tänker han..'hmm..en sån tjej vill jag skaffa mig'....
En tjej träffar sin kompis kille för första gången...efter mötet tänker hon..'hmm, den där killen ska jag skaffa mig'...

its a joke ppl...bli inte upprörda!

:rofl :rofl :hihi :hihi
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är det inte liiite så ?....eller eller ?



Btw..du o dina pinkisar har fått konkurrens:arsele

Nja, kanske det är. Tjejer vill alltid ha det dom inte kan få, eller ja, vissa killar oxå.

hahaha....ingen fara, kommer nog ställa in skiten eftersom det är väldigt dåligt med intresserade samt vi är minus en flicka. Får nog dra i hop något lite längre upp i landet där folk har humor.:tummenupp

Ja kommer gärna och får min hoj tvättad. ;)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
hahaha....ingen fara, kommer nog ställa in skiten eftersom det är väldigt dåligt med intresserade samt vi är minus en flicka. Får nog dra i hop något lite längre upp i landet där folk har humor.:tummenupp

Ja kommer gärna och får min hoj tvättad. ;)

Lite OT kanske men,
Kom gärna till Sthlm. Vi har....humor?

En fråga då. Tänker ni tvätta hojen ordentligt eller har ni för avsikt att bara strutta runt i bikini oh så får man tvätta hojen själv när man kommer hem? :va :näsblod
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Lite OT kanske men,
Kom gärna till Sthlm. Vi har....humor?

En fråga då. Tänker ni tvätta hojen ordentligt eller har ni för avsikt att bara strutta runt i bikini oh så får man tvätta hojen själv när man kommer hem? :va :näsblod

hade vi bara tänkt strutta runt i bikini så hade vi ju inte köpt tvättgrejer utan nöjt oss med en slang o vatten. :hihi

vi kan ju inte stå o putsa fälgar och vara petnoga när det står massa folk o väntar, tar ju ändå ca 1 timma att tvätta hojen riktigt noga.

men spelar ingen roll, ändå väldigt lite folk som är intresserade.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
hade vi bara tänkt strutta runt i bikini så hade vi ju inte köpt tvättgrejer utan nöjt oss med en slang o vatten. :hihi

vi kan ju inte stå o putsa fälgar och vara petnoga när det står massa folk o väntar, tar ju ändå ca 1 timma att tvätta hojen riktigt noga.

men spelar ingen roll, ändå väldigt lite folk som är intresserade.

Jag e intresserad. Hojen e skitig som fan och jag orkar inte göra det själv. Dessutom tycker jag att det är underhållande att se på kvinnor som sliter. :näsblod
 
  • Gilla
Reaktioner: V4N

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Om den här meningen hade varit en snubbe så hade han fått stryk.
Den är fel på så många plan så jag orkar inte ens börja hacka :)

:D Nu tror jag att du gravt missuppfattade mitt inlägg, det jag menade var att om man nu såå gärna vill ha barn är det ju bara ut och leta efter en likasinnad partner som också vill skaffa barn med en, dvs "skrida till verket" ist för att sitta där passiv och avundsjuk på vänninan...
Det var det jag åsyftade, inte att man skulle utnyttja nån stackars oskyldigt krogragg som avelshingst.:näsblod

Det är både sjukt, äckligt oansvarigt och totalt überegositiskt att jag inte ens finner ord för något sådant patetiskt, än mindre skulle jag förespråka något sådant vidrigt.
Usch! :gnissla

Jag blir ärligt talat :mad: på de som tvingar in sina partners/strul/ragg i ett ofrivilligt föräldraskap och som "lurar" till sig ett barn på helt felaktiga premisser.
Skämmes ta mej fan! :censored
Då har man ju förlorat en stor del av sin värdighet när man tar saken i egna händer..

Jag fattar inte hller varför någon överhuvudtaget ens skulle vilja skaffa barn med en random främmande kille som inte ens vill ha det..?!!
Är det en bra start i livet? Är det en trygg bas att stå på som förälder?
Är det schysst mot barnet?!?
Nä, knappast...

Att bilda familj är ett gemensamt beslut man fattar tillsammans.
Punkt!
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
:D

Att bilda familj är ett gemensamt beslut man fattar tillsammans.
Punkt!

Nja, i en perfekt värld antar jag. Känner tjejer som har kört denna del av beslutsgången rätt så komprimerat, typ:
Bara så du vet så använder jag inget skydd... (morgonen efter)

Jag tänker inte moralisera över det. Visst är det bra om det finns 2 föräldrar, men så ser inte situationen ut för många barn idag.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
:D Nu tror jag att du gravt missuppfattade mitt inlägg, det jag menade var att om man nu såå gärna vill ha barn är det ju bara ut och leta efter en likasinnad partner som också vill skaffa barn med en, dvs "skrida till verket" ist för att sitta där passiv och avundsjuk på vänninan...
Det var det jag åsyftade, inte att man skulle utnyttja nån stackars oskyldigt krogragg som avelshingst.:näsblod

Det är både sjukt, äckligt oansvarigt och totalt überegositiskt att jag inte ens finner ord för något sådant patetiskt, än mindre skulle jag förespråka något sådant vidrigt.
Usch! :gnissla

Jag blir ärligt talat :mad: på de som tvingar in sina partners/strul/ragg i ett ofrivilligt föräldraskap och som "lurar" till sig ett barn på helt felaktiga premisser.
Skämmes ta mej fan! :censored
Då har man ju förlorat en stor del av sin värdighet när man tar saken i egna händer..

Jag fattar inte hller varför någon överhuvudtaget ens skulle vilja skaffa barn med en random främmande kille som inte ens vill ha det..?!!
Är det en bra start i livet? Är det en trygg bas att stå på som förälder?
Är det schysst mot barnet?!?
Nä, knappast...

Att bilda familj är ett gemensamt beslut man fattar tillsammans.
Punkt!

Ok, jag förlåter dig. :) :ligga?
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Alltså det ligger en del i resonemanget helt klart, men jag personligen skulle inte kalla det avundsjuka, jag kan själv inte få barn, visst känns det lite deppigt ibland när alla polarna skaffar kottar och själv så vet man att man aldrig kommer att kunna göra detsamma. Inte för att jag tänkt på det på det viset tidigare i livet, då tyckte man väl mest att det var jäkligt praktiskt att kunna göka utan o riskera o göra tjejer på smällen.

För min del så vill jag inte kalla det avundsjuka, men visst är det lite (mkt) tråkigt att vilken pundare/valfri olämplig förälder kan skaffa barn hursomhelst, men den som kanske vill ha barn inte kan. Men shit happens, i mitt fall är det inte nåt att göra åt.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Nja, i en perfekt värld antar jag. Känner tjejer som har kört denna del av beslutsgången rätt så komprimerat, typ:
Bara så du vet så använder jag inget skydd... (morgonen efter)
Jag tänker inte moralisera över det. Visst är det bra om det finns 2 föräldrar, men så ser inte situationen ut för många barn idag.


:jisses:skrämd
Helt sjukt att det finns så blåsta tjejer (och killar) som inte använder skydd, men vad är det för idè att informera EFTER?!! :näsblod:confused:

Så dags då att informera när "skadan redan är skedd"...
Ska man bara då invänta och se vad som händer, dvs spela roulette med sitt och någon annans liv..?! :va
Låter otroligt korkat och oansvarligt. :gnissla
(nu finns ju faktiskt dagen-efter-piller som ett allra sista utväg att förhindra en eventuell graviditet, även om det inte skall användas som ett alternativ till andra preventivmedel)

Det som är hysteriskt motsägelsefullt att man kan vara så oansvarig innan/under akten, dvs köra oskyddat, och efterråt ska på något vis låtsas agera ansvarsfull genom att behålla barnet. :va

Jag tycker faktiskt det är upprörande att det är så många som kör lattjolajban med sitt sexliv och verkar totalt nonchalanta om vilka
följder (ja helt normala faktiskt) som blir av det, nämligen knodd.

Vad är det som är så himla svårt att man inte fattar de eventuella följderna av att inte skydda sig innan?!

Nu låter jag väl som en ilsk moraltant :D men jag tycker det är en självklarhet att fuck with responsibility. :tuttar :krama
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
:jisses:skrämd
Helt sjukt att det finns så blåsta tjejer (och killar) som inte använder skydd, men vad är det för idè att informera EFTER?!! :näsblod:confused:

Så dags då att informera när "skadan redan är skedd"...
Ska man bara då invänta och se vad som händer, dvs spela roulette med sitt och någon annans liv..?! :va
Låter otroligt korkat och oansvarligt. :gnissla
(nu finns ju faktiskt dagen-efter-piller som ett allra sista utväg att förhindra en eventuell graviditet, även om det inte skall användas som ett alternativ till andra preventivmedel)

Det som är hysteriskt motsägelsefullt att man kan vara så oansvarig innan/under akten, dvs köra oskyddat, och efterråt ska på något vis låtsas agera ansvarsfull genom att behålla barnet. :va

Jag tycker faktiskt det är upprörande att det är så många som kör lattjolajban med sitt sexliv och verkar totalt nonchalanta om vilka
följder (ja helt normala faktiskt) som blir av det, nämligen knodd.

Vad är det som är så himla svårt att man inte fattar de eventuella följderna av att inte skydda sig innan?!

Nu låter jag väl som en ilsk moraltant :D men jag tycker det är en självklarhet att fuck with responsibility. :tuttar :krama

Så nu börjar du haja ansiktssprutgrejen?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top