Kan någon av herrarna ..

*Lisan*

I am the devil in disguise, oh yes I am!
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki
.. möjligen upplysa mig om vad det skulle kunna kosta att låta Bike byta bakdäck på hojen? Har inte en susning själv nämligen och frågan är ju om man ska försöka sig på det själv (inte JAG själv utan naturligtvis tänker jag tvinga nån bekant) eller om priset är överkomligt.
 
*Lisan* skrev:
.. möjligen upplysa mig om vad det skulle kunna kosta att låta Bike byta bakdäck på hojen? Har inte en susning själv nämligen och frågan är ju om man ska försöka sig på det själv (inte JAG själv utan naturligtvis tänker jag tvinga nån bekant) eller om priset är överkomligt.

Jag tog mig "besväret" att ringa dom.
På din Z 550 skulle det kosta:

På hojen (alltså, att de måste montera av däcket och sen byta det på fälgen.)
Fram: 300:-
Bak: 400:-

På fälgen (om du kommer in med bakhjulet.)
Fram: 200:-
Bak: 200:-

:tummenupp
 
Firefly skrev:
Jag tog mig "besväret" att ringa dom.
På din Z 550 skulle det kosta:

På hojen (alltså, att de måste montera av däcket och sen byta det på fälgen.)
Fram: 300:-
Bak: 400:-

På fälgen (om du kommer in med bakhjulet.)
Fram: 200:-
Bak: 200:-

:tummenupp

Tackar ödmjukast! :kiss
 
Firefly skrev:
Ska du med ut och köra till sommaren nu då?

Nja jag vet inte .. vågar inte riktigt köra med de stora pojkarna, det kanske bara slutar med :kryckor Nä men allvarligt .. nån liten tur kanske det kan bli.
 
*Lisan* skrev:
Tackar ödmjukast! :kiss
Tindra lite med ögonen till kanske boysen som "tog sig" besväret här, och se till att dom tar av hjulen åt dig och åker och byter dom åt dig.. :tummenupp

Flickor kanske inte kan mycket.. men kollra bort pojkar kan dom , utnyttja det! :)
 
Hultan skrev:
Tindra lite med ögonen till kanske boysen som "tog sig" besväret här, och se till att dom tar av hjulen åt dig och åker och byter dom åt dig.. :tummenupp

Flickor kanske inte kan mycket.. men kollra bort pojkar kan dom , utnyttja det! :)


Hade du uppmanat henne till samma sak om du hade bott här :7peta :hihi
 
*Lisan* skrev:
Nja jag vet inte .. vågar inte riktigt köra med de stora pojkarna, det kanske bara slutar med :kryckor Nä men allvarligt .. nån liten tur kanske det kan bli.
Om du kör i förväg... så väntar vi där..!! :rofl :rofl :rofl
 
Firefly skrev:
Hade du uppmanat henne till samma sak om du hade bott här :7peta :hihi
Ja, men jag faller inte för sånt.. Om jag inte har något att vinna på det förstås.. :hoppa

Gott nytt!
:)
 
Hultan skrev:
Ja, men jag faller inte för sånt.. Om jag inte har något att vinna på det förstås.. :hoppa

Gott nytt!
:)
HAHAHA... va dålig du är, du fallar ju för minsta lilla leende från en puma :D
 
akora skrev:
HAHAHA... va dålig du är, du fallar ju för minsta lilla leende från en puma :D
Det må va hänt, :) men det kan du omöjligtvis ha en endaste aning om... :tummenupp
 
*Lisan* skrev:
Byter dom däck för 125?

Jepp, 125 kr per däck.
Montering och balensering.
Har just köpt metzler roadtec Z6 för 2712 kr både för bak å fram däck på mcdackonline. Leverans till dörren.
Tot 2962 kr för allt.
Helt ok pris för min del.
Tror bike skulle ta ca 4000 - 4500 kr för samma sak.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top