Kan motorn dö utan db-killer?

Är hojen fin & går bra hade det inte hindrat mig från ett köp
Misstänker som flera andra att en mappning & hojen kommer gå perfekt utan killern .
En mappning fixar du vid 100 mila servicen tills dess kanske du kan leva med db killern .

Den borde väl vara besiktigad 2015 ? Eller är jag fel påt ?
Bara körd 30 mil. Har han gjort 100 mila servicen ?
Det kanske låter konstigt men när gick garantin ut ? Om han inte gjort 100 mila servicen.
På 100 mila servicen så ska utom olje och oljefilterbyte också diverse punkter kollas upp enligt tillverkarens anvisningar.

Tanken är väl att man skall köra 100 mil innan 100-mila, inte 30 mil.

Kan vara bra att kolla att garantin inte bara gäller första ägaren också ifall man vill ha garanti.

Tanken är väl att man skall köra 100 mil innan 100-mila, inte 30 mil.

Kan vara bra att kolla att garantin inte bara gäller första ägaren också ifall man vill ha garanti.

Brukar det inte krävas årsservice också om garantier ska gälla?
Är inte denna gjord, vilket den troligen inte är med tanke på att hojen verkar ha stått i garaget mest hela tiden, så är väl garantin ändå förbrukad?

Nu bor jag ju i norr, så mina referenser är väl annorlunda. Men 13mil för att köpa en hoj är väl inte särskilt långt? Framförallt om du är oerhört sugen på just den.

Sen förstår jag ju att man blir tveksamt då det verkar allmänt tveksamt i övrigt men...

Nu bor jag ju i norr, så mina referenser är väl annorlunda. Men 13mil för att köpa en hoj är väl inte särskilt långt? Framförallt om du är oerhört sugen på just den.

Sen förstår jag ju att man blir tveksamt då det verkar allmänt tveksamt i övrigt men...

Jo, men miltalet på hojen ökar ju med en hiskelig massa procent innan han är hemma...

Min ktm 990 dör ofta vid kallstart om jag plockar ut bägge insatserna på mina vings slipon. Den kan även dö vid rödljus korsningar om jag kommer från fart och trycker in koppling strax innan man stannar. Detta sker med vissa mappar som är lite snål. Jag byter mappar som kalsonger då de finns massor av gratis mappar på nätet till ktm.

De är bara slå till på hojen och mappa in den med slipon dämparen men bestäm innan mapp om du ska köra med eller utan insatser.

Brukar det inte krävas årsservice också om garantier ska gälla?
Är inte denna gjord, vilket den troligen inte är med tanke på att hojen verkar ha stått i garaget mest hela tiden, så är väl garantin ändå förbrukad?

Så hinner man inte köra in hojen inom 12 månader från att man köpt den så har den ingen garanti...hårda bandage...

Kan meddela att jag var och köpte hojen idag.

Md db-killern i så gick hojen riktigt bra.

Vi startade den när motorn var kall och då gick tomgången upp till ca 2000rpm som sig bör en kort stund för att sedan landa på runt 1100rpm. Jag provkörde och allting fungerade precis som det ska. Jag lät sedan hojen stå på tomgång när den var uppvärmd och återigen så gick den hur bra som helst.

Kan ju meddela att den låter sjukt jävla gött!!

Hojen är för övrigt i ett fantastiskt skick, den är verkligen helt splitterny och inte ett enda märke på den.

De färgade markeringarna på däcken har inte ens försvunnit än.

Tack för hjälpen allihop!

Vi startade den när motorn var kall och då gick tomgången upp till ca 2000rpm som sig bör en kort stund för att sedan landa på runt 1100rpm. Jag provkörde och allting fungerade precis som det ska. Jag lät sedan hojen stå på tomgång när den var uppvärmd och återigen så gick den hur bra som helst.

Hojen är för övrigt i ett fantastiskt skick, den är verkligen helt splitterny och inte ett enda märke på den.

Roligt och höra!

Langa en bild , såg att annonsen va borta och blev nu nyfiken! :D

Du gjorde ett superköp! :D Flyt måste man ha ibland, grattis!

20160511_201919.jpg

Här har ni en bild på hojen, kan ju säga att den bilden inte gör hojen rättvisa

Så hinner man inte köra in hojen inom 12 månader från att man köpt den så har den ingen garanti...hårda bandage...

Det är snarare så att hojen ska servas varje år oavsett om den används eller ej. Helt galet, men så har jag uppfattat det.

Jag köpte en hoj som gått 170 mil för några år sedan. Den var servad vid 100 mil, men sedan hade den stått i garage i ett par år och eftersom den inte var servad under den tiden så var garantin förbrukad, trots att den bara gått 70 mil sedan senaste service.

Till TS:
Grattis till hojen, jag tror du gjorde ett riktigt bra köp. :tummenupp

Det är snarare så att hojen ska servas varje år oavsett om den används eller ej. Helt galet, men så har jag uppfattat det.

Jag köpte en hoj som gått 170 mil för några år sedan. Den var servad vid 100 mil, men sedan hade den stått i garage i ett par år och eftersom den inte var servad under den tiden så var garantin förbrukad

Helt rätt uppfattat! :tummenupp

En Kawaski som vill se ut som en Lotus! Skitsnygg!!!

View attachment 430288

Plussar på med en bild som inte är så statisk.

tumblr_mz6n4fbBnb1qgbinuo1_1280.jpg

...och lite mer svensk dessutom.

Grattis till nya hojen, TS.

Back