Kan man verkligen köpa en ZX12-R?

MackeNo1 skrev:
2469952

Sen står det ju ZR på alla däck, dom är med andra ord gjorda för max 240km/h. Känns inte så bra att köpa såna däck är hojen gör drygt 300km/h, vart hittar man däck som klarar högre hastigheter?

ZR är ett "gammalt" hastighets-index, som står för >240, alltså mer-än. När den kom var det högsta index:et som fanns. Idag finns ju index upp till Y=300, men av någon anledning har många däck-tillverkare forsatt att använda sig av ZR.. Mao behöver du inte oroa dig för den saken.
Kör så det ryker :hojbusa
 
har en "bruksanvisning" på hur man ställer ventilerna på en 12a som en kille från usa har gjort och den är väldigt bra. Man behöver inte sänka motorn, det är många som gjort ventiljusteringen i usa själva, så det ska inte vara några större problem om man är lite mekkunnig.

Kan man få tigga åt sig en kopia av den instruktionen?

Mvh Thomas
 
Skit i hur långt hojen har gått, skit i antal ägare, skit i ålder!!
Av ekonomiska skäl så har jag bara haft gamla sporthojar (ca 10-15 år).
7-10000 mil på mätarna o ibland med 14 ägare.
Jag har aldrig haft några problem med dessa hojar och har dessutom vågat använda dom ordentligt då det inte varit några putsobjekt.
Skulle gärna ha en nyare hoj jag också men inta för driftsäkerheten utan för effekten.
En std sporthoj tål det mest utom ren o skär misshandel!
 
ZX12R ser riktigt sportig ut men det är den inte, det är en touringhoj, Hayabusan är en riktig bansmiskare i jämförelse.

Har däremot sett några fajterbyggen på ZX12R & de såg riktigt bra ut men vägegenskaperna var nog fortfarande desamma.

Så kan man köpa en ZX12R ? Kan bara du bestämma utifrån hur du vill köra med den osv,


kan inte annat än att INTE hålla med :) Jag körde bana med min & ngn buss som du får det att låta kan jag lova att det inte är. Enda problemet med väldigt aktiv köning var att höger sidokåpa kunde ta i vid nerlägg, men då var det väldigt aktiv körning....
Efter lite mera aktiv körning så blev det så här :näsblod :tummenupp
gallery_5_2_276728.jpg


Som fighter blev den lika "smidig" som en körskolehoj, ja ni fattar. Roligare hoj får man leta efter för dom pengarna enligt mig (smaken är ju som bekant som baken)
 
Last edited:
en R1 som misshandlats i över 3000 mil?. Du är lustig du. Tror faktiskt inte en R1 som e körd 3000 är så sjukt misshandlad som en hoj som har felinställd mätare på 1200 mil och enbart e körd på bana och bakhjul. Detta med mil är pinsamt

Japp håller fullständigt med.Är inte ventiljusteringsintervallen 4200 mil på de tidiga rettorna? säger ju en del om vad de är byggda för....
 
Back
Top