Kan man ta bort puckeln?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kan man ta bort puckeln från ett ställ? Jag har ett Spyke-helställ (det på avataren) och puckeln sitter liksom fastsydd hela kanten runt... Om man snittar upp stygnen; kan man bara plocka av den då? Eller sitter den fastlimmad liksom? Jag vill kunna ha en tröja ovanpå nämligen, och tycker pucken mest ser tönnig ut. Stället är redan rätt tilltygat så det optiska e inte farligt. Är det färgat skinn under puckeln och så me, eller är det tup vitt och äckligt liksom? nån som vet?

går fan att ha en tröja på endå ju totalt onödigt att slakta stället för det lilla

Nee, går inte att ha SH-tröjan :tungan
Det går dock att ha ghetto-gangstertröjan "FUBU" i storlek XL. ;)

Du, det är nog bara att inse att du är medlem i kamelklubben och stå ut skulle jag tro.

yonsson skrev:
Du, det är nog bara att inse att du är medlem i kamelklubben och stå ut skulle jag tro.

Mjo... *mutter* Aja, får väl jöra med fubu-tröjan över om jag fryser. :tummenupp

Kay skrev:
Mjo... *mutter* Aja, får väl jöra med fubu-tröjan över om jag fryser. :tummenupp

Ha den under istället, det blir mycket varmare.
Fast då kan det vara smart att ha något smalare och mindre, så den får plats.

Vad är puckeln till för? Fånga huvudet?

cRoC skrev:
Aerodynamik (för dom som vill jaga den sista km/h)

Och även whiplashskydd så att huvet inte pressas framåt mot bröstet om du landar på ryggen. Puckeln är ganska så bra detalj på stället. Köp ett underställ á la craft eller liknande om du fryser.

gladh

Tack för svaren på vad den är där för. Har själv ingen men nu vet jag iaf :tummenupp

Puckel är ju coolt.. :tummenupp

Ser ju snabbare ut.. :rolleyes:

Sen måste det ju vara bra om man skulle glida omkring på ryggen som extra skydd?

Annars kan vi byta ställ..

På mitt Arlen Ness ställ så finns det en dragkedja i "fodret" så man kan dra ut puckeln inifrån och ha tröja över stället

Bifogat

• DSC01130 (Medium).JPG
    DSC01130 (Medium).JPG
    80.2 KB · Visningar: 100
Helt sanslöst att man hellre prioriterar en tröja istället för en säkerhetsdetalj som kan rädda ditt liv vid en krasch.

Ta o gå hem och fundera på vad du håller på med..

Anledningen till att man kör med skinnställ är väll fortfarande att kunna klara en krasch, OM den händer.. Eller har jag fel kanske??

amullo skrev:
Anledningen till att man kör med skinnställ är väll fortfarande att kunna klara en krasch, OM den händer.. Eller har jag fel kanske??

Nä, amullo,
Anledningen till att man kör med ställ är för att man ska kunna ha en tröja utanpå ju... Helst med nåt slags fräck text typ: "Adios Sucker", "varning, rejsande hoj" eller nåt annat "coolt".
Tröjan bör även visa det username man har på div forum. Blir enklare å identifiera kvarlevorna då. :kocko

Åsså slipper man ju tvätta bort flugor å skit från stället så ofta...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman