Kan man ta bort puckeln?

PeGe skrev:
Nä, amullo,
Anledningen till att man kör med ställ är för att man ska kunna ha en tröja utanpå ju... Helst med nåt slags fräck text typ: "Adios Sucker", "varning, rejsande hoj" eller nåt annat "coolt".
Tröjan bör även visa det username man har på div forum. Blir enklare å identifiera kvarlevorna då. :kocko

Åsså slipper man ju tvätta bort flugor å skit från stället så ofta...

Vaffö hade inte du din tröja igår då PeGe?! J*vligt besviken på dig. Ja menar, om vi nu ska ha en sportfiskesektion så ska du oxå ha din tröja med texten: "Jag är hellre bakom flötet" :fakta

Är verkligen puckeln en säkerhetsdetalj?
De brukar väl vara ganska mjuka ála soffkudde?

Min erfarenhet av krocksäkerhet på bilar är att det krävs betydligt stummare grejjor för att fånga upp ett huvud eller en gubbe som landar på rygg i hög fart. På bilar är ju nackskydden visserligen mjuka men det är stålstommen inuti dem tillsammans med en "frigolitliknande" bärare som arbetar. Syftet med ett nackskydd är ju att hindra nacken från att böjas bakåt, en puckel borde ju förvärra detta om den stoppar upp någon som faller på rygg.(nacken böjs bakåt mera innan hjälmen stoppas mot marken, -det kanske är därför den är mjuk?)

Enligt min åsikt skulle således puckeln inte ge något nämnvärt skydd, mer att betrakta som aerodynamisk mojäng.

Superlight skrev:
Vaffö hade inte du din tröja igår då PeGe?! J*vligt besviken på dig. Ja menar, om vi nu ska ha en sportfiskesektion så ska du oxå ha din tröja med texten: "Jag är hellre bakom flötet" :fakta

Nä, jag kände inte för det igår...
Nu då fiskebåten har skickats till de sälla jaktmarkerna och kaptenen blivit otrogen å kör vattenkylt så känns det tämligen meningslöst att fortsätta. Dessutom så låg ju superlight-flötet siste hela tiden, å då är det ju svårt att ligga bakom.

Å skulle man mot förmodan ligga bakom flötet en stund så blir man ju bara trött på å läsa att jag ska sluta garva. (Dottern kan ju ligga i baksätet) :confused:

Vi lägger ner!
Man kanske skulle starta shack-klubb istället?

Q

Tänkt på det där jag med, mest för min passagerare som sitter på (läs tjejen). Hon klagar på puckeln som sitter mellan och lider lite av att ha den i vägen för sig.

Funderar på att kolla om man kan ta bort puckeln

/Quasimodo :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma