Elektron
I can wreck anything
Bröt upp med mitt ex för nästan 4 år sen och har inte hört av mig sedan dess eftersom han sa att hans nya tjej inte gillade att vi hade kontakt. Så dimper det ner ett email i förra veckan. Han skriver två korta meningar: Hur är det? Nån ny hoj? Glad i hågen skriver jag i korta drag om mina hojar de senaste åren, frågar om han jobbar kvar där han jobbade, osv. Dagen efter svarar hans tjej med ett långt mail som gör klart för mig att jag inte borde prata med hennes kille. Fortsätter jag så överväger hon att lämna honom. Nåt "smussel" accepterar hon inte. Jag svarar ungefär att ok, vi överlämnar beslutet till honom.
Är detta normalt? Jag menar den här tjejens beteende? Är det nån som vet om någon som är så svartsjuk som denna tjej kan fås att förstå skillnaden mellan vänskap och kärleksförhållanden?
Osså har hon alltså full koll på hans email (hon verkar ju kolla den varje dag), hur friskt är det? Han har uppenbarligen inte fått tillåtelse att svara på mitt mail.
Kan svartsjuka föra med sig nåt gott? Vad är det i så fall?
Är detta normalt? Jag menar den här tjejens beteende? Är det nån som vet om någon som är så svartsjuk som denna tjej kan fås att förstå skillnaden mellan vänskap och kärleksförhållanden?
Osså har hon alltså full koll på hans email (hon verkar ju kolla den varje dag), hur friskt är det? Han har uppenbarligen inte fått tillåtelse att svara på mitt mail.
Kan svartsjuka föra med sig nåt gott? Vad är det i så fall?