Kan man göra nåt mot sjuklig svartsjuka?

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Bröt upp med mitt ex för nästan 4 år sen och har inte hört av mig sedan dess eftersom han sa att hans nya tjej inte gillade att vi hade kontakt. Så dimper det ner ett email i förra veckan. Han skriver två korta meningar: Hur är det? Nån ny hoj? Glad i hågen skriver jag i korta drag om mina hojar de senaste åren, frågar om han jobbar kvar där han jobbade, osv. Dagen efter svarar hans tjej med ett långt mail som gör klart för mig att jag inte borde prata med hennes kille. Fortsätter jag så överväger hon att lämna honom. Nåt "smussel" accepterar hon inte. Jag svarar ungefär att ok, vi överlämnar beslutet till honom.

Är detta normalt? Jag menar den här tjejens beteende? Är det nån som vet om någon som är så svartsjuk som denna tjej kan fås att förstå skillnaden mellan vänskap och kärleksförhållanden?

Osså har hon alltså full koll på hans email (hon verkar ju kolla den varje dag), hur friskt är det? Han har uppenbarligen inte fått tillåtelse att svara på mitt mail.

Kan svartsjuka föra med sig nåt gott? Vad är det i så fall?

Gör han en stor tjänst och skriv till han varje dag och skriv mer intimt för varje gång : :hihi

hum låter som killen borde få upp ögonen å dra. En tjej med sådant kontrollbehov kan inte va kul att leva med.

(stavning)

tipsa iaf om att hans email blir lästa. inte över email då... sen finns det 2 sorters sjuklig svartsjuka har jag märkt. 1 den man växer ifrån, psykisk mognad typ.

2 den man inte blir av med, kronisk, beror antagligen på svår barndom, mindrevärdeskomplex, allmän osäkerhet o sånt tjafs. folk börjar ofta som typ 2 för att med ålder gå över till typ 1 som man sen blir av med.

men en del människor förblir jämt typ 2, dom är det synd om. ända rätta är att låta dom leva sina små tragiska osäkra liv ifred. det är antagligen samma sorts människor som figurerar i aftonbladet under rubrikerna "svartsjukedrama 2 döda.." jag försöker undvika folk som visar såna tendenser, dom flesta verkar va mäkta instabila i dom flesta situationer

lücka till iaf

Homo skrev:
det är antagligen samma sorts människor som figurerar i aftonbladet under rubrikerna "svartsjukedrama 2 döda.."
Uschjafifan, henne vill man inte ge nån anledning... Tycker bara så synd om honom, undrar om han får ha några tjejbekanta alls, eller kvinnliga arbetskollegor ....

skulle mycket väl kunna tänka mej att det kan eskalera på nåt sätt. o ha ett psycho efter sej utan egentlig anledning är inte så skoj.

men gör nåra försök till o se vart det leder. om det är ett tvättäkta psycho du har o göra med här så lär du märka det omgående skulle´jag tro. ett bra sätt o testa borde va att skicka ett email till o föreslå att ni borde ses

Elektron skrev:
2250176 Uschjafifan, henne vill man inte ge nån anledning... Tycker bara så synd om honom, undrar om han får ha några tjejbekanta alls, eller kvinnliga arbetskollegor ....

..eller råka titta på en tjej på stan..

Svartsjuka är döden. :näsblod

Har varit ihop med en lagom svartsjuk tjej. Det hela slutade med att hon var otrogen i slutändan och gjorde allt det som hon var rädd för att jag skulle göra (men givetvis aldrig gjorde). Biaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatch! :fatta!

Summa summarum: Skicka fler mejl till killen, han behöver räddas! :hihi

SwedB skrev:
2250288 Har varit ihop med en lagom svartsjuk tjej. Det hela slutade med att hon var otrogen i slutändan och gjorde allt det som hon var rädd för att jag skulle göra (men givetvis aldrig gjorde). Biaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatch! :fatta!

Kan inte alla tjejjer på sporthoj börja mejla stackarn
:hihi :banana

Homo skrev:
ett bra sätt o testa borde va att skicka ett email till o föreslå att ni borde ses
Frågan är ju vad hans behov är och varför han hörde av sig. För egen del vill jag bara kunna snacka nån gång ibland om vi skulle behöva, kanske nån gång om året och per telefon/mail. Och jag vill inte att han ska vara hindrad om han nu vill samma sak. Allt är så skumt. Ett jäkla grubblande har det blivit den senaste veckan.

Jag skrev till hans tjej att det bara vore bra om man visste om han levde eller ej när man känt varann så länge som vi har gjort; svaret blev "du lär nog få reda på om han skulle avlida". Hur då undrar jag :va Har hotmail ett automatiskt mail som går ut till alla i den dödes emaillista? "Jag har tyvärr avlidit, var god uppdatera din kontaktlista"? Det skrev jag förstås inte. Jag tänker som sagt inte provocera.

Bomme skrev:
2250329 Kan inte alla tjejjer på sporthoj börja mejla stackarn
:hihi :banana
Hihihi! Det vore ju underbart :)

SwedB skrev:
2250288 Har varit ihop med en lagom svartsjuk tjej. Det hela slutade med att hon var otrogen i slutändan och gjorde allt det som hon var rädd för att jag skulle göra (men givetvis aldrig gjorde). Biaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatch! :fatta!

Haha! Känner igen mig lite i det där...Äta eller ätas är ju frågan?
Cheyer!
:mad: :rolleyes:

Ta reda på när han åker bort nästa gång, och sedan mailar du "Tack för en underbar helg, jag har aldrig haft så mycket sex på 24 timmar förr // Bosse"

Då lär hon nog konfrontera honom, och han inser att hon är ett psyco, sen kan du ju maila honom och fråga om han är singel igen?

GuW skrev:
2250977 Ta reda på när han åker bort nästa gång, och sedan mailar du "Tack för en underbar helg, jag har aldrig haft så mycket sex på 24 timmar förr // Bosse"

Då lär hon nog konfrontera honom, och han inser att hon är ett psyco, sen kan du ju maila honom och fråga om han är singel igen?
:rofl

Sh-folk har f*n fantasi så det räcker och blir över....! :3freak

Skulle lätt börja skicka halvnakna bilder ex på dig o tjejkompisarna på stranden etc och berätt a hur mkt du änskar att han avr med osv bara för att få henne till bristningsgränden :)

Väntalite, killen kanske är förälskad som fan i denna brud..kanske nytt men ändå...fast förresten, när jag tänker efter så fan att han ska behöva smyga med att han har haft ex flickvänner , nä , vi räddar honom från psykopatbitchen innan hon hinner skaffa barn å gifta sig mned honom.

PMa adress så ska han få mail...många.

Jag tycker du ska ta kontakt med honom och fråga ifall han vet att hans flickvän sa så till dig osv... Att hon sa att hon tänker göra slut om ni fortsätter prata?!

En grej kan vara så att han kanske ältade att ert förhållande tog slut och den här nya tjejen har fått höra det och känner sig extra osäker när det är du som pratar med honom. Det var trots allt han som tog kontakt med dig så han kan fortfarande kanske vilja ha dig? Och detta fattar den nya tjejen.
Du kan ju kanske ha kommit längre i karriären, mer pengar, mer självständig osv. Det skrämmer.

Jag skulle sätta ungefär min förmåga att kunna gå att hon inte kommer dumpa honom ifall ni fortsätter att prata. Däremot så tror jag i så fall att de kommer bli mycket bråk mellan dem och han gör slut med henne istället.

Skulle du kunna tänka dig att ha honom tillbaka?
Varför tog det slut? Privat kanske? :P

Mvh Peter

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka