Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zee skrev:Det är fysikaliskt omöjligt att frysa mjölk. Det går helt enkelt inte.
Smeddie skrev:En sanning med modifikation, det beror alldeles på hur mycket glykol man blandat i den.
Zee skrev:Det är fysikaliskt omöjligt att frysa mjölk. Det går helt enkelt inte.
Jupp, varje dag!Jonathan skrev:Är det någon här som dricker minimjölk regelbundet ?
snobben skrev:Jupp, varje dag!![]()
1,5 liter kan väl inte vara så svårt att klämma i sig på en dag?![]()
Martin skrev:Fan, du är modig du. Tänk om vi också kunde lova det, vad pengar vi skulle sparat. Men lite ligger det i det, det heter bäst före inte kass efter.
Hagster skrev:Du som är Milk-Master-Mike, svara på den här: Varför har krav/ekologiska mjölken en dags längre hållbarhet än vanlig mjölk?
Markus skrev:Det går bra, men sen passar den bara till matlagning.
Jag tar en femma i konsultarvode.![]()
Hållbarheten beror på pastöriseringsgraden, vanlig mjölk är lågpastöriserad och håller då dryga veckan.Victor skrev:Det har jag oxå undrat över. Och på det ämnet, finns det konserveringsmedel i mjölk? Varför finns det inte mera så det håller lite längre. Det finns ju mjölk som håller i månader och jag vill ha ett mellanting.
Ehum, det är bara fettmängden som skiljer, inte mängden kalcium eller andra ämnen. Ben består till stora delar av kalcium, men inget fett förutom det i benmärgen, men märgen bestämmer ju ändå inte benets styrka eller tjocklek så whatever...Jonathan skrev:Men seriöst, varför ?
Du lär ju ha en benstomme som en kanin typ![]()
Hmm, jag skulle gissa på att den kommer från ett annat mejeri som har en dags längre framstämpling. Kan bero på många olika saker, bättre anläggning med mindre bakterier osv. (Ja det finns alltid bakterier i lågpastöriserad mjölk)Hagster skrev:Du som är Milk-Master-Mike, svara på den här: Varför har krav/ekologiska mjölken en dags längre hållbarhet än vanlig mjölk?
Ok Jin Chun skrev:Nähä, då är det väl en illusion som ligger hemma i min frys.![]()
Zee skrev:Ja, det är det. Mjölk g å r inte att frysa.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |