Klart du kan! Inga som helst problem!Kan jag köra en 600cc sporthoj på a2 om jag stryper? NEJ DET KAN DU INTE!

F.ö håller jag med. Ett jä...a tjatandes om detta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klart du kan! Inga som helst problem!Kan jag köra en 600cc sporthoj på a2 om jag stryper? NEJ DET KAN DU INTE!
<70 kW för att strypa till 35 kW. Exempelvis, den motorcykeln jag idag samlar ihop och ska köpa är Kawasaki Z800e, 800cc motor på 70 kW som man kan strypa till 35 kW. Fattar inte varför man inte skulle kunna köra 600c om den vore <70 kW?
<70 kW för att strypa till 35 kW. Exempelvis, den motorcykeln jag idag samlar ihop och ska köpa är Kawasaki Z800e, 800cc motor på 70 kW som man kan strypa till 35 kW. Fattar inte varför man inte skulle kunna köra 600c om den vore <70 kW?
Jag försökte få nån på blocket som sålde en gixxer 750 k1 att förstå att han inte borde skriva i rubriken att den var "perfekt för A2". Han hade ju "besiktat den till A2" och jag kunde ju ringa till Transportstyrelsen och fråga om jag inte trodde honom o.s.v. En minst sagt förvirrande mejlväxling med en lågförstående rättshaverist kan vara underhållande ibland![]()
Men om en snubbe på blocket looovar att hoj han säljer får framföras med A2-kort/flygcertifikat/fiskekort trots 149kW ursprungseffekt, då måste det vara ok juridiskt, väl?![]()
Kan jag köra en 125:a utan att skämmas om jag stryper mitt körkort?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |