Kan ha hittat en mc som jag ska ha, dock en snabbt fråga bara!

Eftersom den tydligen startar direkt när den knuffas igång tyder det på att hojen laddar för dåligt eller att batteriet börjar ge upp. Laddningsfel brukar bero på trasig regulator eller generator eller båda. De kostar i storleksordningen ett par tusen kronor styck. Ett batteri kostar inte många hundringar om det bara är det. Om du kikar på hojen så kan du mäta spänningen över batteriet när motorn är igång på ca 5000 rpm och med lysena påslagna. Spänningen bör då vara minst 13.5 volt, är den betydligt lägre t.ex 12.5 volt eller ändå lägre laddar den inte som den ska.
 
Hej allesammans! Meckarkungen är här för att rädda dig! :rolleyes:
Haha nejdå.
Men, det är min nära väns hoj, hade den till min uppkörning i början av Augusti, så jag vet ju lite hur den går.
Den är som en dröm att köra, klarade uppkörningen perfekt med den, även att ja körde med packväskor och aldrig suttit på den 5min innan uppkörningen! Stabil och väldigt bra första hoj.

Till felet, för det första tror jag det mesta hänger i batteriet, för det fick jag ladda innan uppkörningen, det verkar slut. Byt det och tändstiften, då tror jag den ska bli lättstartad. Vet inte om den gick snålt eller fick för mycket. Men den var nära på att dö lite när man ville krypköra med den, så jag tror tändstift och en mindre förgasarinställning skulle fixa det. Billig hoj för de pengarna!

PS: ta av kåpan fram o sätt dit en lykta haha, men ha kvar om du vill vara annorlunda o få alla :tuttar att titta :rolleyes:
 
Den inger respekt. Ingen med lite snopp åker omkring på en sådan båge:D

Om du beger dig till Tyskland kommer du hitta något brutalt mycket fräckare för samma peng. Kolla på www.autoscout24.de och www.mobile.de I Sverige kostar gammal skit dubbelt så mycket som i Tyskand.
 
Den där modellen tillhör, tillsammans med Honda CX 500 och några till, mc-historiens mysterier. Otroligt bra konstruktioner och fina åk-cyklar men kom på något sätt snett in på marknaden och försvann efter några år.
Sedan fanns det riktiga bojsänken som GS 500, CB 500 och andra som var hemska men ändå sålde finfint - orättvist!
Är den fräsch i övrigt och du inte behöver stajla vid korvkiosken utan i stället njuter av att åka mc är den säkert ett bra köp.
 
Den inger respekt. Ingen med lite snopp åker omkring på en sådan båge:D

Om du beger dig till Tyskland kommer du hitta något brutalt mycket fräckare för samma peng. Kolla på www.autoscout24.de och www.mobile.de I Sverige kostar gammal skit dubbelt så mycket som i Tyskand.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...sString=&category=Tourer&lang=en&pageNumber=1 :yoparty

Sjukt billiga! Men går det att importera därifrån? Fattar inte ett ända dugg av den sidan! :rolleyes:
 
"Mätarställningen säger strax under 4000mil???"

Då kan man undra om det är den verkliga mätarställningen?
 
xz550

"Det här är en av Yamahas absolut trevligaste motorcyklar som är ännu trevligare när man köper till det kåpset med tank och kåpa som finns som tillbehör till de -82or som fortfarande säljs i sverige. Den 70 gradiga V-twinnen har gott om vrid från botten utan att sakna effekt på topp, och det är en hemskt skojig maskin att köra när man är trött på surriga fyror."

Kopierat från Bikekatalogen -84
 
För h-e, håll dig ifrån den modellen så långt du bara kan:huvet . Jag hade en sådan som första hoj och det är jävligt länge sen (-91) och den lär knappast ha åldrats med värdighet. Har aldrig haft så mycket strul med någon hoj efter det som jag hade med den skithögen. Väghållningen är det värsta jag har varit med om. Min gamla K-50 hade bättre väghållning än den. Skiten börjar wobbla bara man tittar konstigt på den. Polaren var nära att hamna i en åker när den började tankslappa honom i 120. Att säga att den trivs på kurviga småvägar är som att säga att påven trivs i ett horhus. Och ja, den jag hade var svårstartad som fan också. Generatorn var också kass. Det finns bättre hojar i den prisklassen, typ alla är bättre:rolleyes:
 
Last edited:
Min gamla K-50 hade bättre väghållning än den. Skiten börjar wobbla bara man tittar konstigt på den. Polaren var nära att hamna i en åker när den började tankslappa honom i 120. Att säga att den trivs på kurviga småvägar är som att säga att påven trivs i ett horhus. Och ja, den jag hade var svårstartad som fan också. Generatorn var också kass. Det finns bättre hojar i den prisklassen, typ alla är bättre:rolleyes:

Du borde bli hojtestare :tummenupp

skön sågning.. :yoparty
 
jag har haft en bil med TUR i regg nr inget kunde vara mer missvisande stog på verkstaden i 3 månader innan bilfirman tog tillbaka den
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top