Eftersom den tydligen startar direkt när den knuffas igång tyder det på att hojen laddar för dåligt eller att batteriet börjar ge upp. Laddningsfel brukar bero på trasig regulator eller generator eller båda. De kostar i storleksordningen ett par tusen kronor styck. Ett batteri kostar inte många hundringar om det bara är det. Om du kikar på hojen så kan du mäta spänningen över batteriet när motorn är igång på ca 5000 rpm och med lysena påslagna. Spänningen bör då vara minst 13.5 volt, är den betydligt lägre t.ex 12.5 volt eller ändå lägre laddar den inte som den ska.
att titta
. Jag hade en sådan som första hoj och det är jävligt länge sen (-91) och den lär knappast ha åldrats med värdighet. Har aldrig haft så mycket strul med någon hoj efter det som jag hade med den skithögen. Väghållningen är det värsta jag har varit med om. Min gamla K-50 hade bättre väghållning än den. Skiten börjar wobbla bara man tittar konstigt på den. Polaren var nära att hamna i en åker när den började tankslappa honom i 120. Att säga att den trivs på kurviga småvägar är som att säga att påven trivs i ett horhus. Och ja, den jag hade var svårstartad som fan också. Generatorn var också kass. Det finns bättre hojar i den prisklassen, typ alla är bättre