Kan folk plötsligt inte köra bil i juli?

Nu går jag lite OT här, ursäkta.

Hur fan bär man sig åt för att sparka bort en spegel och hålla sig på hjulen? Det känns som att det skulle vara mycket enklare att slå bort den med handen, Bud Spencer-style, liksom. Som en hammare, uppifrån och ner.

Är hyfsat säker på att jag skulle göra åtlöje av mig själv om jag försökte sparka en backspegel. :crash

Du skulle tappat balansen, skallat sidorutan sen hade du legat på marken och stortjötit efter ditt misslyckande. :banana

Det hänger ihop med att karln, som normalt kör, går runt med en kronisk promillehalt på 0,8 under hela sin semester. Detta tvingar fruarna att köra. De åker normalt sett kollektivt, och när alla dessa osäkra människor ska samsas i trafiken blir allt bara kaoz.

Det hänger ihop med att karln, som normalt kör, går runt med en kronisk promillehalt på 0,8 under hela sin semester. Detta tvingar fruarna att köra. De åker normalt sett kollektivt, och när alla dessa osäkra människor ska samsas i trafiken blir allt bara kaoz.

Fruar.jpg

Sattehh...

Skulle vilja se en källa på de där uppgifterna.

Minns en insändare för många år sedan som orsakade debatt på forum. Den var verkligen skriven med glimten i ögat angående just könsroller. Enligt min mening är det minst lika många män som kvinnor som kört runt förvirrade och disträ under sin semester i ovan trafikmiljö för dem.

Skulle vilja se en källa på de där uppgifterna.

Minns en insändare för många år sedan som orsakade debatt på forum. Den var verkligen skriven med glimten i ögat angående just könsroller. Enligt min mening är det minst lika många män som kvinnor som kört runt förvirrade och disträ under sin semester i ovan trafikmiljö för dem.

Kom igen nu torris. :7peta

Det är ett skämt.

Det är ju hela idén med provocerande skämt. Att inte alla ska fatta.

Smaken är som baken, men det där tycker jag själv var ett misslyckat försök till skämt. Alldeles för seriöst skrivet. Det skulle passa bättre som ett första april skämt än som en insändare i tidningen på någon av dagens övriga månader.

Så länge som förarna måste pilla på navigatorn, phånen, lyssna på "titta där Ture, där ligger xxx" etc, så är det ju konstigt att det inte händer fler tillbud/olyckor än vad det gör.

Btw, är det nån som har sett att nån bilförare kollar i backspegeln :va
Och varför ligger alla fåntrattar i vänsterfilen och/eller idkar parallellkörning med det långsamma stolpskottet bredvid :gnissla
Längst tid till 30 efter rödljus, ny tävlingsform, variant av inverterat rödljusrace :gråta

Å andra sidan så inbjuder det till slalomkörning, nedväxlingar, 9000rpm/110dBa :D

Min teori är att den klick som aldrig klarar uppkörningen får efter X antal försök GODKÄNT. Många som kör taxi har nog rätt hög andel av den kakan.

:hej

Prova på uppkörning själv. Du kommer tappa hakan när du märker att de var sjukt mycket lättare än B.
Mest trams i en kvart sen godkänd liksom.

HAH läste det här imorse, tyckte mest du verkade bitter. Satte mig på hojjen och hann väll sitta på den i 10min innan jag blev prejad av en värdetransport på essingen som gick över dubbelt heldraget :crash

Så.. öh ta det lugnt å ha lite extrakoll på dom andra där ute på vägarna!

Tänkte lite samma tanke idag, jag låg i vänsterfilen hela sträckan när jag hamnade bakom en SUVjävel (rött streck) som inte kunde hålla spår. Var på väg att köra förbi när han bytte tillbaka till högerfilen i kurvan för att sedan sikta två filer till vänster.. som tur var blinkade vingelHarry så jag hann tuta eftersom jag låg i jämnhöjd med hans vänstra bakdörr = jag hade förlorat den matchen. En taxi kom tufft, häftigt, snabbt och ballt in mot väjningsplikten till vänster sett från min färdriktning, kunde ha smällt rätt bra både från vänster och höger faktiskt...

33191091.jpg

Ja folk kör mycket sämre i semestertider. Det är väl mycket folk som inte har kört sen förra semestern och dessutom många som kör på ställen de inte kört förut.

var det inte i luxembourg eller frankrike som man sänkte promillegränsen vilket resulterade i fler olyckor just för att fruarna som aldrig körde helt plötsligt behövde köra hem ist för de berusade gubbarna.

Min teori är att den klick som aldrig klarar uppkörningen får efter X antal försök GODKÄNT. Många som kör taxi har nog rätt hög andel av den kakan.

:hej
Äh, taxichaffisar, budbilschaffisar och hantverkare verkar bara vara ett extra hjälpsamt släkte i trafiken, dom tror att alla runt dom är suicidala, och vill bara hjälpa sin omgivning att avsluta livet :tummenupp

var det inte i luxembourg eller frankrike som man sänkte promillegränsen vilket resulterade i fler olyckor just för att fruarna som aldrig körde helt plötsligt behövde köra hem ist för de berusade gubbarna.

Inlägg 23 i denna tråd... :rolleyes:

Tyvärr är källan en insändare i en tidning så sanningshalten är ju sådär och hade det varit sant hade det nog varit en vetenskaplig sensation som snabbt som attan hade tystats ner.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT