Kan folk plötsligt inte köra bil i juli?

Det hänger ihop med att karln, som normalt kör, går runt med en kronisk promillehalt på 0,8 under hela sin semester. Detta tvingar fruarna att köra. De åker normalt sett kollektivt, och när alla dessa osäkra människor ska samsas i trafiken blir allt bara kaoz.

Tyvärr så tror jag att det är sant. :( Jag skulle tro att normalt så använder jag bilen nästan mer än min man. Men jag tycker inte om att köra med honom i bilen. Han klagar på ALLT. Och självklart kör jag sämre när han sitter bredvid, än när jag är ensam eller har barnen i bilen. De klagar aldrig på att mamma kör 'aggresivt' mm. Det ända som är värre är att ha min gamla mamma i bilen. Hon skriker ut varningar om trafiken som skrämmer vettet ut mig, och får mig att tappa fokus på trafiken. Livsfarligt. Tur att jag bara träffar henne en gång om året. :brinnerup

Efter att ha hälsat på släkt i sörmland, och svurit över bilister, så är det skönt att ha kommit hem till de tomma vägarna i Dalarna. :yoparty Och jag var SÅ tacksam att jag körde en bil med lite ax i. Det behövdes. :) Jag älskar känslan av att kunna dra i en bra växel, och trampa. Innan halva omkörningen är gjord, har jag ökat från 70 till 120. :) Löjligt långsamt för er, men hade jag en snabbare bil så skulle jag nog KöRa iHjäl mig diRecKt! :D

En stor förbättring (som tyvärr är tabu och ajja bajja å prata om) är obligatoriska förarprov efter en viss uppnådd ålder , har du sinnen och förstånd i behåll och kan framföra ditt fordon hyffsat säkert e det ju ok , men man får bort dom värsta avarterna (hadde en kund som var född 1912 tex.... som kört in i arslet på en lastbil "jag har aldrig krockat i hela mitt liv" ....bilen var skrapad och skadad runt om,han har krockat varje dag,men inte märkt något)

På Bogan igår , en svart S60 kör ut från "Golfen" rakt framför mig , jag ligger bakom en bra stund :4skrika (han vinglar rejält å stannar nästan inför svängar,så ville ha GOD marginal vid omkörning) .... tittar in när jag klämmer mig om (han gled ut i mitten,så jag fick nästan köra om i vänster väggren) , inte en sekund yngre än 80... VAD FAN GÖR HAN BAKOM RATTEN ! :huvet

För att få bort fyllstrutar i trafiken krävs stora ingrepp (tex obligatorisk alkolås etc etc) dvs ogenomförbart
För att få bort senila , så krävs endast en enkel "uppkörning" på typ 20 minuter för att avgöra om personen är lämplig att få behålla sitt kort eller ej ... vaffan lastbilschaffisar måste ju kolla hälsan och lämplligheten , en bil är MINST lika farligt vapen i händerna på en blind och senil förare

För att få bort senila , så krävs endast en enkel "uppkörning" på typ 20 minuter för att avgöra om personen är lämplig att få behålla sitt kort eller ej ... vaffan lastbilschaffisar måste ju kolla hälsan och lämplligheten , en bil är MINST lika farligt vapen i händerna på en blind och senil förare

Har pratat om detta i ett par år vid olika tillfällen. Och jag håller med dig!

Har de inte hört talas om färdtjänst eller bussresa till Italien? :rofl

En stor förbättring (som tyvärr är tabu och ajja bajja å prata om) är obligatoriska förarprov efter en viss uppnådd ålder , har du sinnen och förstånd i behåll och kan framföra ditt fordon hyffsat säkert e det ju ok , men man får bort dom värsta avarterna

Feltänkt.
Obligatoriska körprov bör införas VARJE gång körkortet förnyas.
Mycket hinner ändra sig även mellan 18 och 28 år.

Feltänkt.
Obligatoriska körprov bör införas VARJE gång körkortet förnyas.
Mycket hinner ändra sig även mellan 18 och 28 år.

Inte mig emot .. fast samma där , tror det är betydligt svårare att genomföra än att ha "åldersrelaterade prov" , med tanke på opinion,byråkrati och kostnader .... tänkte mera realisktiskt

Om PRO öppnar sin käft så låter den "bjäbb" om alla svenska kökortsinnehavare öppnar sin "VOFF !!!""NU BITER VI ER I ARSLET SÅ NI INTE BLIR OMVALDA"

Inte mig emot .. fast samma där , tror det är betydligt svårare att genomföra än att ha "åldersrelaterade prov" , med tanke på opinion,byråkrati och kostnader .... tänkte mera realisktiskt

Om PRO öppnar sin käft så låter den "bjäbb" om alla svenska kökortsinnehavare öppnar sin "VOFF !!!""NU BITER VI ER I ARSLET SÅ NI INTE BLIR OMVALDA"

Det har varit uppe på förslag tidigare.
Då brast det på "åldersdiskriminering".

jo jag vet , det suger :huvet

det läskiga e att för oss "oskyddade" i trafiken är en bil med nån halvblind åldring bakom ratten rena rama mördarmaskinen .... sitter jag i min egen bil så bekommer dom mig inte så mycket (muttrar lite mest på att dom kör så kass) , men på hojjen vill jag bara bort från dom så jävla snabbt det bara går .... dvs lååååångt framför (iofs gäller det taxi,telefonpillare å andra som inte har i trafiken å göra :tungan )

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT