Kan folk plötsligt inte köra bil i juli?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
TRE ggr idag höll det på att gå åt helvete, för att en bil kör rakt ut i en korsning utan att se mig, byter fil rakt framför mig utan blinkers (2 ggr).....vad händer??

Jag har alltid hållit huvet kallt, men idag tog vreden över, jag körde ikapp & gav ett väääldigt långt finger till samtliga, en av dom borde jag sparkat av backspegeln på minst, men godsjälad som jag är så hejdade jag mig.
Är det turister, eller är alla fulla...eller uppfyllda av ngn sorts semestereurfori? där inga andra trafikanter existerar? :va

Det är FAN att man inte bara ska tänka på vad man själv gör, utan dessutom hela tiden bedöma & förutse vad alla andra idioter ska göra för fanstyg....:4skrika:4skrika

Har sett många som vinglar runt på vägen på senaste, så jag tror absolut det är många fyllon på vägarna just nu.

Iofs kör nyktra semesterfirare inte så mycket bättre än ett rattfyllo.

I går och i dag känns det som om rötmånaden slog till med kraft:4skrika

Mycket hattar som är ute och kör.

Många trafikanter jag stött på senaste veckorna verkar ha stelopererad nacke och ett obetydligt periferi seende. Tur att man sett till att ha marginalerna på sin sida. En dag kanske turen försvinner och då hoppas jag att alla inblandade parter klarar sig utan men för livet.

Semestertrafiken är fullkomligt livsfarlig. Av någon underlig anledning så när folk stämplar ut för semester så stämplar också den lilla gnutta folk- och trafikvett de hade ut också samtidigt. Jag brukar hålla mig borta från de stora trafiklederna när jag kör hoj under de veckorna, för det är helt galet så illa folk kör.

Seriöst, det är fan ett problem, jag är en van trafikant i innerstan, men det här....tog priset, det var som radiobilarna på Grönan....

Edit, man får fan ha samma multitasking som en stridspilot nu, när man dessutom ska handskas med dom sedvanliga fotgängarna & cyklisterna....varav många är turister!!

Last edited:
Denna värme och semestertider verkar ha dragit ut alla halvfigurer få vägarna..

Stillastående mobilpratande folk på motorvägen, det är farligt att prata när man kör.
Usvängande där det är omöjligt att ens komma runt.
Konstant 20 km under rådande då det ju är så fint och pitoreskt att köra??? eller bara botanisera här.
Filbyten som borde falla under fientligt övertagande.

Man får vara vaken nu.

En favorit är ju pensionärer som kör långt under fartgränsen när det är enfiligt och mitträcke, när de sedan kommer till tvåfiligt så vågar de gasa på för att försvåra omkörningen. I det läget är det extra kul om det ligger en bil mellan mig och pensionären och bilen som ligger mellan också kör om om när det blir tvåfiligt. Men det är ju som alla vet farligt att köra mer än 5 km/h över fartgränsen när man kör om, så det tar hela den tvåfiliga delen för att komma om, vilket gör att bara en bil kan köra om på en lång tvåfilig sträcka.

Jag gillar nötterna som bara rattar ut på motorvägen i 70km/h också. Eller folk som rullar snabbt till korsningarna så man inte vet om dom kommer stanna eller köra ut framför en, sen slår dom en tvärnit vid linjen..

Igår var det en som bogserade på motovägen också, allså han svängde in på motorvägen inte bogsering av från den. Har för mig att det är olagligt, men hursom helst jävligt olämpligt :-)

I Stockholmstrakten är det turister, med dålig vana av tät trafik, som letar efter något.
I övriga Sverige är det turister som letar efter något, uppblandat med trafikanter från Stockholm som aldrig kör bil annars, men hyr/lånar/köperenskithög en bil för bilsemester i provinserna.
Man får vara jävligt försiktig.

Ni verkar beskriva så som Göteborgstrafiken har det året runt. Här har alla stelopererade nackar, inga blinkers, ingen vet vad högerregel är osv... Dom kör efter devisen störst kör först och på nått sätt är även Renualt Clio störst ibland.

Slå samman detta usla körsätt med värme. Jag tror f*n att folk inte får i sig vätska tillräckligt. Vätskebrist ger bristande omdöme och tankeverksamhet. Det här har jag studerat sen några år tillbaka och det slår aldrig fel. Folk kör sämre när sommarvärmen kommer.

Nu går jag lite OT här, ursäkta.

Hur fan bär man sig åt för att sparka bort en spegel och hålla sig på hjulen? Det känns som att det skulle vara mycket enklare att slå bort den med handen, Bud Spencer-style, liksom. Som en hammare, uppifrån och ner.

Är hyfsat säker på att jag skulle göra åtlöje av mig själv om jag försökte sparka en backspegel. :crash

Slå samman detta usla körsätt med värme. Jag tror f*n att folk inte får i sig vätska tillräckligt. Vätskebrist ger bristande omdöme och tankeverksamhet. Det här har jag studerat sen några år tillbaka och det slår aldrig fel. Folk kör sämre när sommarvärmen kommer.

Vi andra har ac. :)

Traktorer här är samma året runt. Jag hatar de fruktansvärt. Anser nästintill alla traktorförare inom en massa mil här är totalt befriade från litet uns av vett.
Speciellt den dumjäveln igår som kör ut från en plantskola i grannbyn. Fastän man hade synts från en raka på ca 2 km så kör han ut när jag ska passera

Det låter som om det är vanliga sporthojare som kör bil.

För att vara lite allvarlig kanske. Jag misstänker att utbildningen av nya bilförare, eller alla typer av förare, håller ganska låg nivå. Folk får framföra fordon utan att egentligen veta vad de pysslar med. Dessutom är trafikpolisen dåliga på att uppmärksamma t ex bilister på att man ska använda blinkers, man ska inte alltid ligga i mittenfilen, man bör känna till och kunna använda sig av högerregeln.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT