GSXR1100R
The older i get the faster i was
Då menar jag altså riktiga stabila knäskrap som är kontrollerade och inte posörskrap med aphäng.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På bana är det svårt att undvika men på gata känns det farligt att ha ett sådant tempo.emullo skrev:Jo.. det händer väl att puckarna tar i...
GSXR1100R skrev:På bana är det svårt att undvika men på gata känns det farligt att ha ett sådant tempo.
Men körde inte du RR för ett par år sedan? du kanske har vad som kallas en klassisk stil TIBA[tm]Kamikaze kid skrev:Jag kör för sakta och har för korta ben!
Mina puckar tog i senast -91 på Poznan i Polen! (Har puckarna kvar i rent Posör syfte)
Då var tydligen benen längre!![]()
GSXR1100R skrev:På bana är det svårt att undvika men på gata känns det farligt att ha ett sådant tempo.
Både och menade jag.Nysse skrev:Menar du k-skrap på gata?
Du får 2 sönderskrapade set mot ett nytt, skicka pm.Retep skrev:Är det nån som säljer sina skrapade knäpuckar till mig?![]()
GSXR1100R skrev:Men körde inte du RR för ett par år sedan? du kanske har vad som kallas en klassisk stil TIBA[tm]
Jag körde gata i 18 år innan jag provade bankörning, det första året så körde jag TIBA, allt skrapade i utom knäpuckarna, sen skaffade jag en räcerpyjamas så jag kunde röra mig bättre i sadeln, det första kontrollerade knäskrapet på bana kändes kanonbra, nuförtiden får jag lyfta upp knät ibland för att inte kasa slut på smörpuckarna.Kamikaze kid skrev:Ett par år sedan var väl en underdrift!
Det ovan nämda årtalet var min sista aktiva säsong!
Tycker själv att jag klänger som en apa på hojen men enligt Penguin så rör jag mig inte alls!
Så ja
TIBA är en mycke tolig stil på denne gamle man!
Precis som du säger så kommer knäskrapen av sig själv när farten är tillräckligt hög, men bantempo på gata känns obehagligt med tanke på grus, diesel och annat som ligger på vägarna.amullo skrev:På bana - Japp..
På gata - Nej.. så fort kör jag inte på allmän väg.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |