Kan du lebba?

Kan du lebba (spruta saliv från undersidan av tungan)?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Under tungan sitter det någon form av vätskebehållare som man kan tömma likt en giftorm. Allra bäst går det om man precis har gäspat. Då lyfter man på "bakåt" och sedan skjuter man den framåt. Då brukar jag få två små strålar med saliv!?.

Fler som känner till detta och kan berätta mer om det?

Hade gärna visat med en film, men har ingen bra kamera just nu. Ska se om det finns på tuben.

Hoppas ni förstod frågan :tungan

(När jag gick på högstadiet kallade vi denna grej för lebba, vad kallar du det?!)

Haha, jag kallar det för att "hulla". Precis, gäspa är ett måste!

Last edited:
Hulla hette det även på min tid.

Ett par korn citronsyra på sidorna av tungan drar igång salivkörtlarna rejält vill jag minnas. Surt godis lär väl funka hyggligt också misstänker jag.

Hur kom du på att starta denna tråd?
Tråkigt på jobbet?

Varför ska man lära sig göra detta med flit? :confused:

För min del kan det hända helt spontant, bara jag är hungrig. :drool

Var kan man lära sig att göra detta, med klass och finess ? :confused:

För min del kan det hända helt spontant, bara jag på hula-hula humör. :drool

Det där ligger långt tillbaks, i tonårsåldern. I vuxen ålder får man hålla sig till hula-hula eller kasta varpa.:D

Jag brukar bara få en stråle framåt
Och sen hete det i hulla, för vi började med ett k :)

Jag kan, men inte på kommando. Kommer spontant ibland när man gäspar, men väldigt sällan. visste inte riktigt vad det var eller om andra varit med om liknande, men med infon ur den här tråden så börjar jag fundera på om det inte går att lära sig tömma den där vätskebehållaren med flit. vore ju asballt som partytrick!:D

Några tips om hur man lär sig, om någon här kan?

Om jag vore tjej skulle jag försöka!

För att svara på frågan, nej inte nu längre, jag har opererat bort en spottkörtel som är kopplad till den slangen, den på andra sidan verkar inte fungera heller.

Last edited:
Jag kan, men inte på kommando. Kommer spontant ibland när man gäspar, men väldigt sällan. visste inte riktigt vad det var eller om andra varit med om liknande, men med infon ur den här tråden så börjar jag fundera på om det inte går att lära sig tömma den där vätskebehållaren med flit. vore ju asballt som partytrick!:D

Några tips om hur man lär sig, om någon här kan?

Mest sprut får man om man gör detta precis efter en rejäl gäspning. Kan dock funka annars oxå.

Gapa stort, ca 70-80%, lyft tungan och ha tungspetsen nära gomseglet, sen skjuter du fram tungan och DÅ ska det spruta.
Jag provade nu precis utan att gäspa, då kom det ingenting. Efter en gäsp kan man spruta 2-3 ggr ungefär. En fejkad gäspning brukar riktigt bra.

Hänger du med?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back